
Belial, a Hazugság Ura, a Pokol egyik kisebb gonosza visszatér Menedékföldre és a Diablo IV világában is szabadon ármánykodik. Csalásainak rothadó romlottsága megfertőzi a lakosság elméjét és befolyása egyre nő. Vajon Sanctuary népének megtévesztése kielégíti a Hazugság Urának feneketlennek tűnő hatalomvágyát?
A Diablo IV 2.2.0 frissítésének Public Test Realm (PTR) nyílt tesztje március 11-18. között lesz elérhető, ahol kipróbálhatjátok az alapjáték következő évaddal megjelenő változásait, valamint néhány Vessel of Hatred frissítést. A PTR célja a frissítések és funkciók tesztelése a következő szezon, a Belial’s Return indulása előtt, amely a Bossokra fog koncentrálni. A visszajelzéseiteket felhasználva a fejlesztők elvégzik a szükséges módosításokat, mielőtt a következő szezon elindul.
A továbbiakban megismerheted a 2.2.0 PTR teszt részletes tartalmát, a Blizzard fejlesztői blogjának magyar változata következik!
Boss Powers – Üdv a Pokol nagyágyúi között
Mostantól parancsolhatsz annak az erőnek, amit Menedékföld legnagyobb hatalmú gonoszságai, a Bossok (főnökök) egykor manipuláltak és a képernyődőn kisvártatva meg is jelent a „You Have Died” felirat. A Boss Powers erők mechanika egy új módja annak, hogy tovább mélyítsd a buildjeidet a legyőzött World, Event és Lair (korábban Endgame) Bossok teteméből kiszívott képességek segítségével.
A Diablo IV-ben 24 Boss van, amelyeknek az erejét most megkaphatod. Minden főnöki erőnek 2 hatása van – egy fő (Main) és egy módosító (Modifier) -, amelyek attól függően aktiválódnak, hogy melyik erő-szlotba helyezed őket. Egyszerre legfeljebb 1 fő és 3 módosító erő lehet aktív. Bármelyik Main Boss Power lesz a builded sztárja, az lesz az a képesség, amely a leginkább meghatározza majd a karaktered. Míg a módosító főnöki erők arra szolgálnak, hogy megerősítsék a kiválasztott főnöki erőt, új magasságokba emelve azt. Kísérletezz bátran a fő- és módosító erők különböző kombinációival, hogy megtaláld azt a keveréket, amely a legjobban támogatja a builded fantáziáját.
A főnöki erőket a Menedékföldet ellepő Bossok megölése után lehet megszerezni, ebben a szezonban először. Különböző világfőnökök, új Apparition Incursion eseményfőnökök (erről további információkat találsz lejjebb), sőt maga Lilith is szerepel a boss-erőket biztosító ördögi titánok sorában.
Íme a 24 Boss Power teljes listája, beleértve a fő- és módosító hatásukat is:
Bármilyen nehézségi szinten megszerezhető erők:
Wandering Death’s Chest Beam (Wandering Death World Boss legyőzése után szerezhető)
- Main: Egy channeling képesség használata közben egy olyan sugarat hoz létre, amely másodpercenként 300% Frostbite sebzést okoz. Az eltalált ellenségek 1 másodpercig 50%-kal[x] megnövelt sebzést kapnak tőled.
- Modifier: A Main Boss Power erőd azonnal kivégzi a 15%-nál kevesebb életerővel eltalált nem főnöki ellenségeket. Amikor kivégzed az ellenséget, 25 elsődleges erőforrást nyersz.
Ashava’s Poison Breath (Ashava World Boss legyőzése után szerezhető)
- Main: A Damage over Time (DoT) sebzés által érintett ellenség eltalálása egy savhullámot hoz létre, amely 4 másodperc alatt 400%-os mérgező sebzést okoz. 10%-kal több mérgezést alkalmaz a célpont aktuális életének minden egyes 1%-ára, amelyet a Damage over Time érint.
- Modifier: Aktiválásonként egyszer egy ellenséget a Main Boss Power erőddel megkárosítva 45%-os mérgezés sebzést is okozol neki 3 másodperc alatt.
Avarice’s Explosive Ore (Avarice the Gold Cursed World Boss legyőzése után kapod)
- Main: Amikor felesleges elsődleges erőforrást nyersz, spawnol egy darab ércet (Piece of Ore). Az ércdarab 2,5 másodperc múlva felrobban, és 700% tűzsebzést okoz. Egyszerre legfeljebb 3 ércdarabot hozhatsz létre.
- Modifier: A Main Boss Power aktiválásával az összes elsődleges erőforrásodat elköltöd, hogy elköltött erőforrás-pontonként 1,5%-kal[x] növeld a sebzést.
Allek’s Talons (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy Basic Skill castolása 200%-os szikrázó sebzést okoz 4 másodperc alatt az általa eltalált ellenségeknek.
- Modifier: 5%-os mozgássebességhez jutsz, amely a Cooldown Reduction minden egyes 1%-ával 0,5%-kal nő, maximum 11%-ig.
Beastmaster’s Training (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Amikor idézési képességet (Summon Skill) használsz vagy zsoldost hívsz erősítésre (Mercenary Reinforcement), az egyik megidézett vagy a zsoldosod kigúnyolja az ellenséget, és 40%-os sebzéscsökkentést kapsz.
- Modifier: A megidézettek 5%-kal[x] nagyobb sebzést okoznak és ez a tárgyakból és a paragonból bónuszként kapott Critical Strike Damage minden egyes 1%-a után 0,25%-kal[x] megnövekszik, maximum 17%[x]-ig.
Blackmailer’s Sabotage (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy Core Skill castolása, miközben Barrier van rajtad, 1,1 másodpercre leteríti (Knock Down) a közeli ellenségeket. Ez ugyanazon az ellenségen 5 másodpercenként legfeljebb egyszer fordulhat elő.
- Modifier: Amikor Fortifyt kapsz, további 20%-ot nyersz Barrier-ként.
Flesh Reaper’s Disruption (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy sebezhető (Vulnerable) ellenfél megsebesítése eltávolítja a sebezhető (vulnerable) státuszt, majd 0,5 másodpercig kábítja (Stun) őt és a környező ellenfeleket. Ez a Stun 100%-kal több Staggert alkalmaz a főnökökre.
- Modifier: 5%[x] Vulnerable sebzést kapsz, ami 0,25%[x] százalékkal nő minden egyes 1% tömegkontroll időtartam bónuszoddal (Crowd Controll Duration Bonus), maximum 10,5%[x]-ig.
Hatred’s Embrace’s Haste (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy árnyék- vagy tűzképesség castolása 1,1%-kal megnövelt mozgási sebességet biztosít 3 másodpercig, legfeljebb 11%-ig.
- Modifier: 5%[+] kritikus találati esélyt kapsz, amely minden egyes 1% árnyékellenállásoddal 0,5%[+]-kal nő, maximum 22,5%[+]-ig.
Kirma’s Sparks (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Amikor ugrasz (Evade), 4 másodperc alatt 200%-os szikrázó sebzést alkalmazol a Közeli ellenségekre.
- Modifier: Az ugrásod újratöltési ideje (Evade Cooldown) 5%-kal csökken, ami 0,2%-kal nő minden egyes 1% villámellenállással (a bónuszokból, amivel rendelkezel), maximum 11%-ig.
Outlaw Sharpshooter’s Eye (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Közvetlen sebzés okozása egy távoli ellenségnek 5 másodpercig 40%-kal lassítja őt és a környező ellenségeket.
- Modifier: 10,5%-ig[x] megnövelt sebzést okozol az ellenségeknek, minél távolabb vannak tőled.
Sinerat’s Flames (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy mozgékonysági képesség (Mobility Skill) használata 4 másodperc alatt 200% égő sebzést okoz a közeli ellenségeknek.
- Modifier: 5%[x] megnövelt sebzést kapsz minden elemi sebzéstípusra. Egy Elem bónuszokból származó ellenállásának (Element’s Resist) minden 1%-áért 0,2%[x] megnövelt sebzést kapsz az adott Elemental típusra, maximum 15,5%[x]-ig.
Skerg’s Toxins (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Amikor egy ellenség időbeli sebzést (Damage over Time) alkalmaz rád, te 4 másodpercig tartó 1000%-os mérgező sebzést alkalmazol őrá.
- Modifier: Amikor egy Damage Over Time hatásból származó sebzést kapsz, 5% esélyed van arra, hogy helyette gyógyulj, amit a bónuszokból származó méregellenállásod 50%-ával növekszik, maximum 12%-ig.
Torusk’s Rage (az Apparition Incursion esemény során az Apparition kísértet legyőzése után kapod)
- Main: Egy tömegvezérelt (Crowd Controlled) ellenség sebzése megállíthatatlanná (Unstoppable) teszi őt és a környező ellenségeket, de te 10,5%[x] megnövelt sebzést, támadási sebességet és mozgási sebességet kapsz 3 másodpercig.
- Modifier: 5%[+] támadási sebességet (Attack Speed) nyersz, amely minden egyes 1% tömegvezérelt ellenségek elleni sebzésbónusz (Damage to Crowd Controlled Enemies) után 0,25%[+]-kal növekszik, maximum 10,5%[+]-ig.
Torment I vagy magasabb nehézségi szinten megszerezhető erők:
Belial’s Crystal Decoy (Belial legyőzésekor kapod meg egy Lair Boss csapda-harc során)
- Main: Amikor egy Agility, Defensive vagy Macabre képességet használsz, egy kristályt hoz létre, amely csúfolja (taunt) az ellenséget, és 3 másodperc múlva felrobban, 600% árnyéksebzést okozva.
- Modifier: A Main Boss Power aktiválása 0,75 másodpercig félelmet kelt a közeli ellenségekben, és 50% árnyéksebzést okoz nekik.
Lilith’s Wind of Hate (Lilith legyőzése után szerezhető)
- Main: Amikor egy Skillt castolsz, megtámadod az ellenségeket egy tüskehullámmal, amely 2 másodpercig tart és 250% fizikai sebzést okoz. Az ellenségek 60%[x] megnövelt sebzést kapnak a Wind of Hate-től minden egyes alkalommal, amikor eltalálja őket, ez legfeljebb 300%[x]-ig skálázódhat.
- Modifier: Ha egy elit ellenséget eltalálsz egy Main Boss Power erővel, akkor egy inaktív klón-hólyagot hozol létre, amely 15 másodpercig az elit maximális életének 10%-ával rendelkezik. A hólyag elpusztítása az elit életének 5,25%-át veszi el. Egy elit ellenség esetében egyszerre legfeljebb 3 hólyag lehet aktív, kivéve a World Bossokat.
Duriel’s Burrow (Duriel legyőzésekor kapod meg egy Greater Lair Boss harc után)
- Main: Amikor ugrasz (Evade), mostantól a föld alá ásol, 5 másodpercre mozgásképtelenné téve a környező ellenségeket, és 200%-os sebzést okozva a be- és kilépéskor. Amíg beásva vagy, 0,25 másodpercenként 200% sebzést osztasz ki. Az Evade Cooldown 4 másodperccel megnövekszik, és a Cooldown Reduction Evade esetén 50%-kal hatékonyabb.
- Modifier: A Main Boss Power erőd aktiválásával 21%[+] megnövelt kitérési esélyt (Dodge Chance) kapsz 2 másodpercig. Valahányszor kitérsz (Dodge) egy támadás elől, 3 másodpercre mozgásképtelenné teszed a közelben lévő ellenséget.
Belial’s Eye Beams (Belial, Lord of Lies legyőzése után kapod meg, egy Exalted Lair Boss harc után)
- Main: Miután megittál egy gyógyító italt, 2 másodpercig 75%-os sebződés-csökkentést kapsz, és szem-sugarakat idézel, amelyek 3,5 másodperc alatt 1750%-os sebzést okoznak az ellenségnek. Ezután a gyógyítóitalod 5 másodpercre hatástalanná válik. A gyógyítóitalodat teljes életerővel is megihatod.
- Modifier: A Main Boss Power erőd aktiválása 2 másodpercig megtörhetetlen lopakodást (Stealth) biztosít. Lopakodva 11%[x]-kal megnövelt Overpower sebzést osztasz ki.
Andariel’s Flaming Skull lángoló koponyája (Andariel legyőzésekor kapod meg egy Greater Lair Boss harc után)
- Main: Miután 1 másodpercig mozdulatlanul álltál, 4 másodpercre megidézel egy koponyát, amely körülötted forog, és tüzet lehel, amely 3 másodperc alatt 1200% sebzést okoz az ellenségnek.
- Modifier: Az égő ellenségek 21%-kal több sebzést szenvednek el a Damage over Time effektusodtól. A Main Boss Power erőd aktiválása után 5 másodpercig minden más támadásod 3 másodpercig tartó 1800% égető sebzést okoz az ellenségeknek.
Beast in the Ice’s Sleet (Beast in the Ice legyőzésekor kapod meg egy Initiate Lair Boss harc után)
- Main: Miután 3 olyan képességet castoltál, amelyek tömegkontrollt (Crowd Controll) vagy tántorító (Stagger) hatást alkalmaznak, havas tüskéket lősz ki, amelyek 800% hideg (Cold) sebzést okoznak és 2 másodpercre megfagyasztják az ellenséget.
- Modifier: A Main Boss Power erőd mostantól 2,5%[x]-kal hűti (Chill) az általa sebzett ellenségeket.
Grigoire’s Lightning Square (Grigoire legyőzésekor kapod meg egy Initiate Lair Boss harc után)
- Main: Miután castoltál egy Core Skillt, 1,2 másodpercig villámcsíkok csapódnak ki belőled, amelyek csapásonként 300% villámsérülést okoznak.
- Modifier: Aktiválásonként egyszer, egy ellenséget sebezve a Main Boss Power erőddel 0,25 másodpercig kábítod az ellenségeket, akiket eltalálsz.
Lord Zir’s Blood Pool (Lord Zir legyőzésekor kapod meg egy Initiate Lair Boss harc után)
- Main: Miután sebzel egy ellenséget, egy vértócsa keletkezik, amely 4 másodpercen keresztül másodpercenként 400% vérzéses (Bleeding) sebzést okoz. Legfeljebb 3 aktív poolod lehet.
- Modifier: A Main Boss Power erő aktiválása 3 másodpercen keresztül a maximális életed 5,5%-ával gyógyít.
Varshan’s Life Steal (Varshan legyőzésekor kapod meg egy Initiate Lair Boss harc után)
- Main: Minden alkalommal, amikor elveszíted a maximális életed 25%-át, a támadóhoz kapcsolsz egy szívó-sugarat, amely visszaállítja a maximális életed 10%-át, és 3 másodperc alatt 1200% megrontó (Corrupting) sebzést okoz neki.
- Modifier: A Main Boss Power erőd aktiválása a közeli ellenségeknek 2 másodpercig ható, 200%-os megrontó sebzést okoz.
Urivar Lobbed Bombs (Urivar legyőzésekor kapod meg egy Initiate Lair Boss harc után – A Vessel of Hatred bővítmény szükséges hozzá)
- Main: Egy Ultimate Skill castolása után eldobsz 4 bombát, amelyek 800% tűzsebzést okoznak, és 5 másodperccel csökkentik a Ultimate Skill újratöltési idejét.
- Modifier: Egy ellenség megölése a Main Boss Power erőddel, csökkenti az Ultimate Skilled újratöltési idejét 0,2 másodperccel.
Harbinger of Hatred’s Volley (Harbinger of Hatred legyőzésekor kapod meg egy Greater Lair Boss harc után – A Vessel of Hatred bővítmény szükséges hozzá)
- Main: Egy sebezhető (vulnerable) ellenség megsebzése után 1,3 másodpercig tartó, átütő lövedékeket (piercing projectiles) lő ki, amelyek 400% tűzsebzést okoznak és sebezhetőséget (vulnerable) alkalmaznak. 40%[x]-kal megnövelt sebzést okoz a sebezhető (vulnerable) ellenségeknek.
- Modifier: Egy Basic Skill maximális erőforrás mellett történő castolása, az összes közeli ellenséget sebezhetővé (vulnerable) teszi. A Main Boss Power erő aktiválása 11%[x]-kal megnövelt Vulnerable sebzést biztosít 5 másodpercig.
Új esemény a Diablo IV-ben: Halálos jelenések
Belial Menedékföldre pályázik. Szörnyeit, akik a hazugságait valósággá varázsolják – már mindenhol észlelték. Az új Apparition Incursion eseményen való részvétellel kiirthatod őket az otthonokból és ebben a harcban bármelyik nehézségi szinten játszó karakter részt vehet. Az esemény néhány percenként Sanctuary különböző részein zajlik, ezért figyelned kell a térképen, hogy hol van az aktuális helyszín.
Ha megérkeztél, ideje visszaküldeni az imposztorokat a mesterük fantáziájába. A megjelenő szörnyeket a testükön lévő, Belial által készített, beteges zöld szemmel ellátott jelről lehet felismerni. Ha átgázolsz a betolakodók sorain, akkor a 10 Apparition Boss közül 1-et kényszerítesz arra, hogy megküzdjön veled. Ha megölöd, megkapod az egyedi Boss Power erejét. Másodszor is át kell menned ezen a próbatételen, mielőtt Belial egy érthetőbb változata megpróbál lesújtani rád.
Az Apparition Incursion esemény teljesítése remek módja annak, hogy új Boss Power erőket oldj fel, miközben szintet lépsz a karaktereddel.
Lair Bossok – Szintet léptek a Pokol bajnokai
A korábban Endgame vagy Ladder Boss néven ismert Bossok kiegészültek és háromféle Lair Boss kategóriába kerültek, hogy érzékeltessék a különböző nehézségüket: Initiate, Greater és Exalted.
- Initiate Lair Boss: Beast in the Ice, Grigoire, Lord Zir, Varshan és Urivar (utóbbi csak a Vessel of Hatred tulajdonosok számára elérhető).
- Greater Lair Boss: Andariel, Duriel és Harbringer of Hatred (utóbbi csak a Vessel of Hatred tulajdonosok számára elérhető).
- Exalted Lair Boss: Belial, Lord of Lies.
Bármelyik Lair Boss ellen csak I-es vagy magasabb Torment nehézségi szinten harcolhatsz.
A Lair Bossok jutalma
- A Lair Bossok megidézéséhez többé nem szükséges a boss material, és haláluk után sokkal kevesebb jutalmat adnak. Amikor azonban egy Lair Boss meghal, egy Hoard nevű láda fog spawnolni, ami a valódi lootot tartalmazza. Minden játékosnak itt kell külön-külön elköltenie a boss materialokat, hogy kinyithassa a ládáját.
- Az első egyedi tárgy, amit egy Lair Boss eldob, az ő egyedi készletéből származik. A további egyedi tárgyak 50%-os eséllyel az általános unique tárgykészletből származnak.
- Ha csoportban játszol, csoporttagonként további 33% esélyt kapsz arra, hogy a Lair Bossok további unique tárgyat dobjanak le az egyedi készletükből.
- A Lair Bossok mostantól 6 helyett 5 Unique Itemet dobnak a Torment IV-ben.
Lair Boss kulcsok
- Minden Bossnak szüksége van egy Lair Boss kulcsra (Lair Boss Key), hogy feloldja a loot ládáját. Ez minden egyes Boss esetében egy külön-külön speciális tárgy. Például: Malignant Heart (Varshan), Living Steel (Grigorie), Distilled Fear (Beast in the Ice), Exquisite Blood (Lord Zir), Judicator’s Mask (Urivar), Shard of Agony (Duriel), Pin-Cushioned Doll (Andariel), Hatred Hearts (Harbringer of Hatred), Betrayer’s Husk (Belial, Lord of Lies).
- Minden Initiate Lair Bossnak van esélye arra, hogy dobjon egy Stygian Stone-t, amit átváltoztathatsz egy tetszőlegesen választott Greater Lair Boss Key-re.
- A Lair Boss kulcsok 99-ig halmozhatók.
A Lair Bossok rejtekhelye
- A főnöki búvóhelyek egyedi térkép ikonokkal vannak ellátva, hogy könnyebben megkülönböztethetők legyenek.
- Ha egyszer felfedezted, mostantól közvetlenül a főnöki búvóhelyre teleportálhatsz.
- A térképen minden egyes Boss Lair leírása tartalmazza a szükséges Hoard Key-t és azt, hogy jelenleg rendelkezel-e megfelelő mennyiséggel.
Fejlesztői megjegyzés: Olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy a játékosok beugrottak egy csapatba, a csapatuk egyik tagja kifizette a Boss megidézéséhez szükséges anyagköltséget, megölték a Bosst a jutalomért, majd elhagyták a csapatot. Ezt a viselkedést igazságtalannak éreztük azokkal a játékosokkal szemben, akik fizették az anyagköltséget a főnök megidézéséért, ezért mostantól minden játékosnak ki kell fizetnie az anyagköltséget, hogy a Boss lootját a ládából kiszedhesse. Ezen kívül kaptunk olyan visszajelzéseket, hogy igazságtalannak éreztük, hogy az anyagköltséget fizetve megidézünk egy főnököt, hogy teszteljük a buildünket, majd meghalunk, és nem kapunk jutalmat. Mostantól bármelyik Lair Boss ellen megküzdhetsz a Torment I-es vagy magasabb nehézségen, hogy megállapítsd, megvan-e benned, ami ahhoz kell, hogy legyőzd a boss-t, mielőtt materialt költenél.
Új Aspectek és Unique tárgyak a Diablo IV-ben
Új Unique tárgyak és Legendary Aspectek érkeznek, hogy megerősítsék a híres démonirtó képességedet.
Barbarian
Bane of Ahjed-Den (Unique Gloves):
- Affixek:
- +4-6 Ranks of Mighty Throw
- +114-150% Critical Strike Damage
- +7-10 Fury Per Second
- +8-12.5% Cooldown Reduction
- Egyedi erő:
- A következő Mighty Throw 12 másodpercenként azonnal felrobbantja impulzusait tűzsebzésként, és 400-600%-kal megnövelt sebzést okoz.
Aspect of Delayed Extinction (Offensive Aspect):
- A Mighty Throw és a Steel Grasp mostantól a Cooldown Reduction-ból származó Cooldown helyett multiplikatív sebzést kap, és sebzésük további 125-250%-kal[x] nő.
Druid
Gathlen’s Birthright (Unique Helm):
- Affixek:
- Inherent: Anima of the Forest Grants 15% Attack Speed
- +10.5-15% Willpower
- +224-296 Armor
- +2-3 Ranks of Humanity
- +17.5-23% Movement Speed While in Human Form
- Egyedi erő:
- Emberi alakban az ellenfelek 400-200-szoros kritikus ütése természetmágiával (Nature Magic), 10 másodpercig az Anima of the Forest-et biztosítja számodra.
- Amíg az Anima of the Forest átjárja a testedet, megkapod a Perfect Storm és az Earthen Might kulcspasszívokat.
Aspect of Impending Deluge (Offensive Aspect):
- A Storm Strike sebzése 50%-kal[x] megnő, és 6 másodpercig 20-40%-kal[x] növeli a célpont által más képességeidtől elszenvedett sebzést.
Necromancer
Sanquivor, Blade of Zir (Unique Two-Hand Sword):
- Affixek:
- Inherent: +60% Skeleton Mage and Golem Damage
- +32-50% Chance for Army of the Dead to Deal Double Damage
- +160-188 Intelligence
- +1,060-1,142 Maximum Life
- +2 Ranks of Skeleton Warrior Mastery, Skeleton Mage Mastery, and Golem Mastery
- Egyedi erő:
- A megidézett lényeid sebzései vámpír átokkal sújtják az ellenséget. Egy holttest elfogyasztása (Consuming) egy lélekkel járul hozzá a Vámpír átokhoz, ami mostantól akár 20 lélekig is halmozódhat.
- Az Army of the Dead mostantól elszabadíthatja a Vámpír átok lelkeket, aminek hatására a Holtak serege és a lelkek is 5-10%-kal megnövelt sebzést okoznak elszabadított lelkenként.
Aspect of Service and Sacrifice (Offensive Aspect):
- A csontvázharcosok (Skeleton Warrior) halálukkor felrobbannak, és (100-200%) fizikai sebzést okoznak a környező ellenségeknek. Harc közben másodpercenként 25% életerőt veszítenek. A csontvázmágusok 90%-kal csökkentett sebzést kapnak és 50-100%[x] megnövelt sebzést okoznak.
Rogue
Band of Ichorous Rose (Unique Gloves):
- Affixek:
- Inherent: +4 Maximum Poison Traps
- +10.5-15% Attack Speed
- +3-5% Maximum Poison Resistance
- +41.5-55% Poison Resistance
- 18.5-27.5% Chance for Poison Trap to Cast Twice
- Egyedi erő:
- A Méregcsapda (Poison Trap) mindig 3 másodperc alatt osztja ki a teljes sebzését, és minden fejlesztését kihasználja, amelyek 50-100%-kal[x] megnövekednek. Ezek:
- Combo pontok előnyei
- Nincs újratöltési ideje Inner Sight alatt
- Az újratöltési időt csökkeni a Preparation
- A Méregcsapda (Poison Trap) mindig 3 másodperc alatt osztja ki a teljes sebzését, és minden fejlesztését kihasználja, amelyek 50-100%-kal[x] megnövekednek. Ezek:
Aspect of Contamination (Offensive Aspect):
- A Méregcsapda 150-250%-os méregsebzéssel robban, amikor működésbe lép. Ha ez a robbanás kritikusan sebez, 5 másodpercig 20-40%[x] megnövelt méregsebzést okozol.
Sorcerer
Hail of Verglas (Unique Helm):
- Affixek:
- Inherent 1: 7.5% Maximum Cold Resist
- Inherent 2: 50% Cold Resistance
- +10.5-15% Intelligence
- 13-17.5% Maximum Life
- +10.5-15% Attack Speed
- +4-6 Ranks in Ice Shards
- Egyedi erő:
- A Jégszilánkok (Ice Shards) mostantól 2 további szilánkra osztódnak. Minden egyes alkalommal, amikor a Jégszilánkok kárt tesznek egy ellenségben, 1-1,5%[x]-kal megnövelt sebzést osztasz ki 5 másodpercig és ez a bónusz legfeljebb 50-75%[x]-ig stackelhető.
Shivering Aspect (Offensive Aspect):
- Az ellenségek akár 25-40%[x] megnövelt sebzést szenvednek attól függően, hogy mennyire vannak lehűlve (Chill) vagy megtántorítva (Staggering). 15%-kal több Chill-t alkalmazol.
Spiritborn
Sunbird’s Gorget (Unique Amulet):
- Affixek:
- Inherent: +30% Resistance to All Elements
- +16-25% Movement Speed
- +2-3 Ranks of Potent
- +2-3 Ranks of Furnace
- +2-3 Ranks of Acceleration
- Egyedi erő:
- A Vihartoll (Storm Feather) felvétele 8 másodpercig tűzvihart képez körülötted, amely 0,5 másodpercenként 150-300% tűzsebzést okoz.
- Minden további 5 felvett vihartoll felerősíti a tűzvihart, 100%-kal[x] növelve a sebzést, de nem frissítve annak időtartamát. A tűzvihar sas, jaguár és vihartoll képességnek számít.
Rip and Tear Aspect (Offensive Aspect):
- A Rushing Claw 10-30%[x] megnövelt sebzést okoz, és attól függően erősödik, hogy hány töltés van benne, amikor castolod:
- 1: A maximális életed 15%-ával gyógyít.
- 2: Garantált Overpower
- 3: Garantált kritikus csapás
- 4+: További alkalommal lecsap
Egyéb fontos információk
A most következő felsorolás a hivatalos PTR blogban nem kapott helyett, pedig fontos játékmechanikai frisítések jönnek. Minden bizonnyal ezek a Diablo IV 2.2.0 PTR Patch Notes jegyzetben találhatók meg részletesen, amely ugyan a blogból megnyitható, de az Inventoryn külön cikkben szerepel majd. Addig is felsorolásszerűen pár apróság, ami a Campfire Chaten elhangzott, de itt még nem esett róla szó.
- Nem terveznek több mid-season balansz frissítést
- A szintezés korai fázisaiban túl gyorsnak találják a fejlődést, ezért ott lassítani fognak
- A Magic itemeknek 2, a Rare itemeknek 3 affixük lesz, de a legendary marad a legjobb minőségű item
- A Torment IV nehézség elérésének idejét kb megduplázzák, de úgy, hogy több játékos tudja elérni
- A Torment (és a Pit) nehézségi skálázása megnő, a Torment IV a hetedik évad 76-os szintű Pit-jével lesz egy nehézségben.
A Campfire Chat teljes adása itt visszanézhető:
Kapcsolódó: Diablo IV-es bejelentések hamarosan – 2.2.0 PTR Campfire Chat
A Diablo IV PTR 2.2.0 teszt részletei
A legnagyobb régióinkban lesznek szervereink a PTR-hez: Észak-Amerika, Európa, Korea és Japán, Dél-Amerika és Ausztrália. Használd a fiókmásolást és a PTR Boost NPC-t Kyovashadban, hogy segítsenek neked a Nyilvános Tesztkörnyezetben.
Fiókmásolat
A 2.2.0 PTR-ben elérhető lesz az Account Copy, amellyel átveheted a fiókod adatait és karaktereit, és lemásolhatod azokat a PTR-en való használatra. Lesz egy opció a karakterválasztó képernyőn, amely lehetőséget ad arra, hogy kezdeményezd ezt a fiókmásolást.
Miután bejelentkeztél a Battle.net-en keresztül, lehetőséged lesz a következőkre:
- Másold át a fiókodat a PTR-építésre a karakterválasztó képernyőn.
- Válaszd ki az Új karakter létrehozása melletti ikont, ez egy felszólítást fog adni, amely elmagyarázza a fiókmásolást.
- Az Account Copy (Fiókmásolás) opció jelzi, hogy mikor rögzítették utoljára a karaktered adatait, és megjegyzi, hogy az Account Copy (Fiókmásolás) használata felülír minden meglévő adatot a Public Test Realm-en.
A Fiókmásolás használata törli a PTR-szerveren létrehozott karaktert, adatokat és haladást, és a másolt fiókoddal helyettesíti azokat. Minden másolt karakter az Eternal birodalomhoz van kötve.
PTR Boost
A PTR Boost NPC nem lesz elérhető március 11-12-én a PTR-en.
Fejlesztői megjegyzés: A 2.2.0 PTR-ben egy frissített szintlépési utat tesztelünk, ahol a 25. szint eléréséig csökken a szörnyölésekből szerzett tapasztalat. Célunk, hogy elsimítsuk a szintlépési élményt, amely jelentősen megnövelte a Season of Witchcraftban látott szintlépési sebességet. Ez az eredmény egy új szezonális tevékenység, jutalmak és erők csúcspontja volt. Szeretnénk eltalálni azt a pontot, amikor ideális a maximális szintre vezető útról. Ezért ez a változás és a további tesztelés. Ez a változtatás csökkenti a korai játékbeli tárgyak folyamatos frissítésének szükségességét, növeli a tevékenység és a szezonális jutalmak relatív értékét, és egy zökkenőmentesebb korai játékbeli utazást hoz létre. Mivel ez a változás a korai játék szintlépési útját érinti, a PTR első 2 napjára kikapcsoljuk a Boost NPC-t, hogy adatokat gyűjtsünk az új szintlépési útról, és közvetlenül gyűjtsünk visszajelzést róla.
Íme, mit adtunk hozzá a PTR boost NPC-hez Kyovashadban a Season of Witchcraft óta:
- Belial’s Return Egyedi tárgyak kerültek hozzá.
- A Paragon boost 200-as Paragon szintről 300-ra nőtt.
- Az Unique Item Cache mostantól mindig Ancestral minőségű tárgyakat dob le.
- A Legendary Item Cache mostantól mindig Ancestral minőségű tárgyakat dob, amint a játékos eléri a 60. szintet.
- A szezonális menü mostantól tartalmazza az összes Boss Power megtanulásának lehetőségét, az Initiate, a Greater és az Exalted Bossokhoz tartozó gyűjtőkulcsok megszerzését, valamint Belial, a hazugság urának barlangjába való bejutást.
A Boost NPC-nél is van egy opció, amely a fentieket és a következő funkciókat kínálja:
- Level to Max
- Lehetőség van arra, hogy 50. és 60. szintre növeld magad.
- Töltsd ki a térképet
- Ez magában foglalja a kampányt, az erődítményeket, az útvonalakat és a köd eloszlatását.
- Fejezd be az osztálymechanikádat
- Nyisd fel az összes Torment tier-t
- Fejleszd maximumra a varázsitalodat
- Maximalizáld az összes Aspectet a Hatalom Kódexében
- Generálj legendás tárgyakat különböző osztályokhoz és felépítésekhez
- Adj meg minden egyedi tárgyat
- Minden tempering kézikönyv megadása
- Minden anyagot, aranyat és obolt megad
- Továbbfejlesztett bájitalok
- Teljesen feloldott és maximalizált Paragon-Glyphek
- Feloldja a Masterworking-et
A Boost NPC néhány opciója kiválthatja a karaktered részleges visszaállítását. Tartsd ezt szem előtt, amikor kapcsolatba lépsz vele.
Hogyan adhatsz visszajelzést
A PTR-ben látott és tapasztalt változásokkal kapcsolatos visszajelzéseitek fontosak számunkra, és elengedhetetlenek ahhoz, hogy a 2.2.0 PTR a lehető legjobb legyen, amikor a Diablo IV élesbe kerül. Ha részt veszel a PTR-ben, kérjük, mondd el nekünk a véleményed!
A játékon belüli visszajelző eszközön vagy a Diablo IV PTR fórumaiban adhatsz visszajelzést. A játékban lévő menüben az Esc billentyű lenyomásával megjelenik a hibajelentés menü. A legördülő szűrőből kiválaszthatod a játékon belüli visszajelző eszközt, hogy a játékból való kilépés nélkül adj visszajelzést.
A PTR telepítése
A PTR-hez való csatlakozás lépései a következők:
- Nyisd meg a Blizzard Battle.net alkalmazást, és válaszd ki a Diablo IV-et a játékok listájából.
- A Play gomb feletti választóban van egy játékverzió legördülő menü.
- Válaszd a Public Test Realm opciót
- Kattints a Telepítés gombra a PTR kliens telepítéséhez. Ez készenlétben Play gombbá válik.
- Kattints a Play gombra a PTR-be való bejelentkezéshez, és válaszd ki a rendelkezésre álló tesztkiszolgálók bármelyikét.
- Hozz létre egy új tesztkaraktert.
- Megjegyzés: A Szezonális témákkal kapcsolatos teszteléshez seasonal karaktert kell létrehoznod.
- Lépj be a játékba, és teszteld a 2.2.0 PTR-t!
Ha PC Game Pass vagy Game Pass Ultimate felhasználó vagy, ugyanolyan folyamaton keresztül férhetsz hozzá a PTR-hez, mint a többi Battle Net felhasználó. Lépj be a Battle Net kliensbe az Xbox alkalmazáson keresztül, majd folytasd a PTR elérését a Battle Net-en keresztül.