
Az alábbiakban megtudhatod, hogy mire számíthatsz a Dragonkin: The Banished Early Access indulásakor és milyen terveik vannak a fejlesztőknek a frissítéssel kapcsolatban.
Kapcsolódó: Új ARPG-trónkövetelő a piacon – Megjelent a Dragonkin: The Banished
A Dragonkin: The Banished korai hozzáférésének tartalma:
- 3 játszható karakterosztály közül választhatsz majd : Knight, Oracle és Barbarian.
- A Wyrmlinget a Fire, Ice, Electric vagy Toxic típusok közül választhatod ki.
- Fedezd fel Montescail városát és fejleszd azt.
- Egy prológus és a történet 1. fejezete.
- A végjáték tartalma magában foglalja a Dungeon Purification és a Hunting Board-ot, amely újrajátszható vadászatokat és jutalmakat kínál.
- A nehézséget 11 elérhető beállításon keresztül is beállíthatod, hogy testre szabd a játékélményt.
3 játszható karakterosztály
A prológus után 3 játszható osztály közül választhatsz majd. Mindegyik osztály saját, egyedi képességekkel rendelkezik. A jövőben minden osztályt további aktív képességekkel fogunk bővíteni.
The Barbarian
Egy veszélyes, hagyományos rituálét követve sárkányvérűvé vált. Félig ember, félig szörny. Természetfeletti ereje és jeges képességei legendás dühhel kombinálva lehetővé teszik számára, hogy a legkeményebb ellenségeket is legyőzze.
The Oracle
A kék sárkány vére által átalakult anélkül, hogy elveszítette volna emberi mivoltát. Egy olyan világra törekszik, ahol a sárkányok és az emberek harmóniában élnek. Pontosan használja a villámok erejét (draconic power), és látomásai segítségével képes felerősíteni azt.
The Knight
Fiatal kora óta harcra képzett, páratlan ügyességgel uralja a tűzlándzsát. Az Örökkévalóba vetett rendíthetetlen hite és rendíthetetlen elszántsága ellenállhatatlanná teszi őt minden gonosz romlással szemben. Úgy mutatja be magát, mint a fény, amely elűzi a sötétséget
Wyrmlingek
Négy féle Wyrmling közül választhatsz majd, amelyek a karaktereid specializációjaként működnek, mindegyiknek saját képességfája és képességei vannak.
„Ellopott sárkánytojásokat neveltek fel és alakítottak át háziállatokká (Wyrmlingekké) – fegyverekké, amelyek harcolnak a rokonaikkal és növelik az erődet.”
Kalandod kezdetétől fogva egy Wyrmling kísér majd téged. Ez a lény az Ancestral Gridre is hatással van! Minden Wyrmling egyedi képességekkel rendelkezik, amelyek megfelelnek az adott elemnek: Tűz, Elektromos, Mérgező és Jég és amelyeket kombinálhatsz a karaktered aktív képességeivel.
Wyrmlingedet bármikor lecserélheted, ha felkeresel egy idomítót Montescail városában. A fejlesztők célja az volt, hogy minden egyes Wyrmling valami újat hozzon, lehetővé téve, hogy különböző hatásokkal testre szabd a képességeidet. Gondolhatsz rá úgy is, mint a karaktered specializációjára, amely lehetővé teszi a játékstílusod további finomítását. Mivel minden egyes Wyrmlingnek saját képességei vannak és saját befolyása a játékmenetre, érdemes kísérletezni, hogy kiderítsd, melyik működik a legjobban számodra (vagy egyszerűen csak válaszd azt, amelyiket a legmenőbbnek találod).
Ahogy felfedezed a világot, további Wyrmling-töredékeket (Wyrmling Fragment) tartalmazó töredékeket fogsz találni. Hősöd aktív képességeivel ellentétben a Wyrmling-képességeket nem lehet közvetlen billentyűhöz rendelni. Ahhoz, hogy használni tudd őket, úgy kell kiváltanod őket, hogy összekapcsolod őket a karaktered egy kompatibilis képzettségével az Őshálóban. Amint ez a kapcsolat létrejön, a képességek automatikusan működésbe léphetnek.
Egy karakterképesség több Wyrmling-képességet is kiválthat, és ugyanazt a Wyrmling-képességet több karakterképesség is kiválthatja!
A karaktered képességeihez hasonlóan a Wyrmling képességei is feljavíthatók módosító töredékekkel. Például az Elektromos Wyrmling „Villám” képessége esetében növelheted a megidézett villámok mennyiségét, bővítheted az egyes villámok hatásterületét, vagy felerősítheted az elektromos sebzést. A lehetőségek tárháza óriási, és minden egyes javítás megváltoztathatja a képesség hatását a játékstílusodtól függően.
Ancestral Grid
A képességeket (skills) a játékban való előrehaladástól függő, véletlenszerűen generált töredékek (Fragments) formájában kapod meg. Minél magasabb nehézségi szinten játszol, annál erősebbek, nagyobbak és összetettebbek lesznek a töredékek. Minden osztálynak van egy egyedi ősi rácsa, amely szintlépéskor bővül. A töredékeket el kell elhelyezni az Ancestral Gridben, figyelembe véve az alakjukat és a lehetséges szinergiákat. A Skill Bar-ra legfeljebb 5 aktív és 5 Wyrmling-képességet szerelhetsz fel és kombinálhatsz.
Ez a véletlenszerű generálás alkalmanként lehetővé teszi, hogy minden játékos tapasztalata más legyen, még akkor is, ha hasonló karakterekkel rendelkeznek, és hogy elmondhassák, hogy „ez az én rácsom!”. Az a fejlesztői szándék, hogy egy olyan képességrendszer jöjjön létre, amely egyszerre szórakoztató és elérhető, de megtartja a mélységet, hogy kielégítse az optimalizálás iránt szenvedélyesen érdeklődő játékosokat.
Különböző ritkaságúak lehetnek a töredékek: common, uncommon, rare, legendary, mythic. Ezek hatszög alakúak és egytől ötig terjedő szintűek lehetnek. Minden egyes hatszög tartalmazhat:
- Egy karakter képességet (skill) vagy Wyrmling képességet, de töredékenként csak egyet (egy töredék jöhet képzettség nélkül is).
- Egy vagy több módosító(ka)t: amelyek a „Kulcsszó” (Keyword) rendszer segítségével fokozzák a képességeket:
Minden egyes képesség és módosító meghatározott kulcsszavakra (Keyword) épül, mint például közelharc (melee), támadás (Offensive), lövedék (Projectile), sebzés típusa (Damage Type), és így tovább. Ezek a kulcsszavak határozzák meg a módosítók kompatibilitását az általuk erősített képességekkel.
Egy képességet mindig a saját töredékének kompatibilis módosítói erősítenek. Ezen kívül bármelyik kompatibilis módosítókkal rendelkező töredék javíthatja egy másik töredék képzettséghexagonját, amíg a két töredék összeér. Nem szükséges, hogy az érintett hatszögek szomszédosak legyenek a rácson – csak a töredékek közötti érintkezés szükséges.
Minél több hatszöget (szintet) tartalmaz a Töredéked, annál több módosítót tudsz alkalmazni a képességeidre, ha egymás mellé helyezed őket. A nagyobb töredékek azonban egyrészt ritkábbak, másrészt nehezebb stratégiailag elhelyezni őket az Ősrácsodban.
Tárgyrendszer
A játék során fegyvereket, páncélokat, valamint különböző ritkaságú fragmenteket szerezhetsz. Magától értetődik, hogy minél nagyobb a ritkaság, annál erősebbek lesznek a tárgyak: Közönséges (common), Nem gyakori (uncommon), Ritka (rare), Legendás (legendary), Mitikus (Mythical).
A fegyvereket, páncélokat és gyűrűket is magában foglaló felszerelések esetében a magasabb ritkaság erősebb statisztikákat, jobb skálázódást a tárgy szintje alapján, és mindenekelőtt további affixeket kínál. Ami a fragmenteket illeti, a magasabb ritkaság potenciálisan nagyobb és összetettebb darabokat jelent.
Divine tárgyak
Bármilyen felszerelés lehet isteni (divine), függetlenül az alap ritkaságától. Ezek a tárgyak jelentős fejlesztésekben részesülnek, és a Calamity I nehézségtől, a Dragonkin utolsó előtti nehézségi szintjétől jelennek meg.
- Egy isteni páncél/fegyver darabnak van egy max. minőségi affixe +25%-os javulással.
- Egy isteni bájital 25%-kal maximalizált és feljavított bájitalhatással rendelkezik.
- Egy isteni töredéknek a ritkaságához viszonyított maximális rangú módosítója van, amelynek hatékonysága 2-vel nő.
- Egy Wyrmling páncél 10-es rangon isteni páncélnak számít.
Draconic tárgyak
A drakónikus (draconic) felszerelések különösen erős statisztikákat kínálnak, de sosem működnek ingyen: minden draconic tárgy két bónuszt biztosít egy büntetés mellett.
A sárkányrontásnak 3 rangja van, progresszív értékekkel, amelyekhez magasabb nehézségeken kell játszani.
(Megjegyzés: a fragmentek nem lehetnek drakónikusok).
Divine & Draconic
Végül, egy tárgy lehet egyszerre isteni és drakónikus, ami sejthető, hogy a karakterek építésénél cél lesz.
Talentek
Minden karakternek van egy listája a Talentekről. Ezek 3 rangra vannak osztva, amelyek aktiválásához egy bizonyos számú pontra van szükség.
Az univerzális Talenteken kívül minden osztály rendelkezik egyedi Talentekkel is, amelyeket csak ő szerezhet meg. Ezek megjelenhetnek a legendás vagy mitikus fegyvereken és páncélokon, a craftolt gyűrűkön vagy az ősi medálokon (primordial pendants) nem, amelyek univerzálisak maradnak.
Többféleképpen is szerezhetsz Talent pontokat:
Loot:
- A legendás és a mitikus felszerelés 1, illetve 2 pontot ad egy véletlenszerű Talentre.
- Az endgame tartalomban szerzett primordial pendant 2 pontot ad egy véletlenszerű Talentre.
Craft:
- A kézművesség (craft) lehetővé teszi, hogy a megszerzett anyagok alapján a saját ízlésed szerint alakítsd a tárgyakat. A cél az, hogy a játékosok nagyobb kontrollt kapjanak az kézművesség felett.
- Egy legendás vagy mitikus gyűrű lehetővé teszi, hogy a készítés során választhass egy Talentet, amelyet erősíteni szeretnél.
- A páncéldíszek (Armor Ornaments) pontokat adnak egy adott Talanthez, amely négy lehetőség közül választható.
- A Scale Master kivonja a Talenteket a felszerelésből, hogy a feloldottak közül választhass később egyet.
Wyrmling páncél:
- A Wyrmling páncélzat egy speciális és egyedi Talentet javíthat.
Montescail városa
Mielőtt létrehoznád az első karakteredet, létre kell hoznod egy offline vagy online várost, vagy egyszerűen csatlakoznod kell egy barátod meglévő online városához.
Montescail nem csak különböző épületeket tartalmaz, amelyek lehetővé teszik a játékos számára, hogy különböző bájitalokat készítsen, bábuk ellen edzzen, kezelje a Wyrmling-jeit, és még sok minden mást, ez a város a benne létrehozott karakterek központjaként is szolgál.
Minden karakter hozzáférhet egy személyes ládához, egy privát tárolóhelyhez, ahová a felszerelését teheti. Ugyanakkor, minden, ugyanahhoz a városhoz kötött karakter hozzáférhet egy közös ládához, egy tárolóhelyhez, ahová a kalandok során összegyűjtött felszereléseket teheti.
A város minden karaktere részesül az adott városban feloldott fejlesztésekből és funkciókból. A csoportrendszerrel a karaktereitektől függetlenül, egyedül, egyszerre, együtt, aszinkronban, vagy akár különböző karakterek között is haladhatsz a történetben vagy a végjáték vadászatokon.
A város, amely veled együtt fejlődik
Montescail városa több kerületre oszlik, amelyek mindegyike egy-egy egyedi civilizációt képvisel a világból, Montescail a karaktereiddel együtt fejlődik.
Minél jobban haladsz előre a történetben vagy teljesíted a végjáték tartalmát, annál több Prosperitást (Prosperity, XP) kapsz. Minden alkalommal, amikor a városod szintet lép, városfejlesztő pontokat (City Upgrade Points) kapsz, amelyeket a szolgáltatások és épületek feloldására és fejlesztésére költhetsz. Ezek a fejlesztések javítják a szolgáltatások hatékonyságát, passzív bónuszokat biztosítanak hőseidnek, és néha egyedi előnyöket is feloldanak.
Bár meg kell határoznod, hogy mely szempontokra koncentrálsz, a fejlődésed során lehetőséged lesz mindent feloldani.
Sokféle kereskedőt fogsz feloldani, amelyek mindegyike egyedi szolgáltatásokat kínál. Ez lehet olyan egyszerű, mint egy Sötét kereskedő (Dark Merchant), aki tárgyakat vásárol vagy eladja az ócskaságaidat, egy Memorialist, aki módosítja a felszerelésed darabjait, egy Ornamentalist, aki díszeket készít az egyes páncéltípusokhoz, egy Arsenal, amely lehetővé teszi, hogy elmentsd és megváltoztasd a felszerelésed beállításait.
Különböző perkeket is feloldhatsz, például nagyobb városi tárolót, tapasztalati bónuszokat, sebzést, mozgási sebességet vagy akár további slotokat az Ancestral Grid számára.
A zöld szín jelzi a már feloldott fejlesztéseket, míg a sárga szín olyan fejlesztéseket mutat, amelyek elérhetőek, de feloldásukhoz városfejlesztő pontok szükségesek. Néhány épületnek előfeltételei vannak, amelyeket teljesíteni kell ahhoz, hogy a következő bónuszt fel lehessen fedezni, és további fejlesztéseket lehessen feloldani.
Craftolás
Íme egy példa a gyűrűk készítésére az ékszerésznél (Jeweler):
A gyűrűdet úgy tudod testre szabni, hogy mindig kiválasztod a kívánt attribútumot a bátorság (Courage), az értelem (Intellect), az ellenálló képesség (Resilience) és az agilitás (Agility) közül, majd egy elsődleges (támadó) statot, mint például Cooldown Reduction, Life Drain, Summon Damage, majd egy másodlagos statot (védekező), mint például Maximum HP, Barrier vagy X Resistance.
Ahogy a gyűrű ritkasága növekszik, úgy javulnak ezen statisztikák értékei. Ezen kívül a Legendary ritkaságtól kezdve lehetőséged nyílik tovább javítani a gyűrűdet egy talent hozzáadásával, ami stackelhető az itemizációddal:
- Common: 1 attribute + 2 stats
- Uncommon: 1 attribute + 2 stats
- Rare: 1 attribute + 2 stats
- Legendary: 1 attribute + 2 stats + 1 Talent (1 point)
- Mythic: 1 attribute + 2 stats + 1 random stats + 1 Talent (2 points)
A Talenteket egy pontrendszer segítségével lehet megszerezni. Minden Talentnek több rangja van, amelyek egymásra rakódnak, és némelyik a legmagasabb rangon még exkluzív bónuszokat is kínál.
A patikusnál (Apothecary) különleges gyógyító italokat készíthetsz:
Itt testre szabhatod a bájitalodat, először kiválasztva a kívánt hatás(oka)t. A bájital ritkasága határozza meg a gyógyítás mennyiségét és a hozzáadható hatások számát:
- Common: Nincsenek további hatások.
- Uncommon: 1 hatás hozzáadása
- Rare: 2 hatás
- Legendary: 3 hatás
- Mythic: 3 hatás + 1 véletlenszerű hatás.
Mindezek a szolgáltatások és perkek arra szolgálnak, hogy a lehető legnagyobb mértékben részt vegyenek a karaktered fejlesztésében és a tárgyak személyre szabásában.
Szolgáltatások az Early Access indulásakor
Crafting:
- Jailer
- Ornamentalist
- Apothecary
- Jeweller
Egyéb szolgáltatások:
- Dark merchant
- Training Groung
Bónusz:
- Abbey
- Pythie
- És még több…
Egy város, amely vizuálisan változik, ahogy haladsz előre
Montescail vizuálisan fejlődik minden fejlesztéssel, minden épület finoman átalakul, ahogy fejleszted őket. Egy kereskedő feljavítása javítja a boltját, az edző-tér fejlesztése új típusú próbababákat vezet be, és bizonyos szolgáltatások feloldása egész utcák fejlődését eredményezi.
Városi közlekedés
Tekintettel a város hatalmas méretére, a különböző épületek közötti gyaloglás időigényes lehet. Ezért olyan rendszert alakítottak ki, amely segítségével gyorsan elérheted a város összes kulcsfontosságú helyét és szolgáltatását. Csak nyisd meg a menüt, és kattints arra, amerre menni szeretnél, és máris azonnal mozoghatsz a városrészek között, vagy közvetlenül kapcsolatba léphetsz azzal a kereskedővel vagy üzlettel, akivel szeretnél.
Történet
A prológus során lovagként, orákulumként és barbárként játszhatsz. A nyomkereső is szerepel a prológusban, de ez még folyamatban lévő munka, és azon kívül nem játszható egy nyárra tervezett frissítésig.
Az 1. fejezet elején a Sárkányvadászok fiatal újoncaként kezdesz az 1. szinten. Itt kezdődik az utazásod. A korai hozzáférés története a Prológusból és az első fejezetből áll.
Endgame
Az Early Access indulásakor hozzáférhetsz az endgame tartalmakhoz.
Ez magában foglalja a Vadászat táblát (Hunt Board), amely egyedi jutalmakat kínál) és a Káoszvadászatokat (Chaos Hunts). Ezek a tevékenységek különböző küldetéseket és dungeon-tisztításokat tartalmaznak.
A dungeon-tisztítás során bizonyos számú ellenséget kell kiiktatnod, hogy bejuss egy szobába, ahol egy drakónikus hasadék nyílik meg, ami egy különleges csatát indít el.
A Hunt Board drakónikus lényekre kínál különféle vadászatokat. A vadászatoknak vannak beállításai, különböző időtartamokkal, módosítókkal, nehézségi szintekkel és jutalmakkal. A Hunt Board-on található vadászatok újrajátszhatók, de a jutalmakat csak egyszer lehet megszerezni.
A Chaos Hunt vadászatok lehetővé teszik, hogy a táblán feloldott paraméterek felhasználásával saját vadászatokat hozzatok létre.
Nehézség
11 beállítás között állíthatod be a nehézséget, később további 5 beállítással tervezzük bővíteni.
- Hard – Feloldja a draconic felszerelést
- Desolation 1- Feloldja a mythical felszerelést
- Desolation 3 – Feloldja a mythical alapanyagokat
- Calamity 1 – Divine tárgyak feloldása
Steam Deck
A Dragonkin: The Banished még nem kapta meg a Steam verifikációt, mert még mindig van egy kis optimalizálási munka a Steam Deck-en a korai hozzáférés során.
Ez nem jelenti azt, hogy a játék nem játszható a Steam Deck-en. Minden nagyobb probléma nélkül el kell tudnod kezdeni a kalandodat, de előfordulhat, hogy néhány esetben a szöveg kissé nehezen olvasható, vagy a framerate egy kicsit csökken. Ha bármilyen nagy problémát észlelsz Steam Deck-en való játék közben, kérjük, jelezd a fejlesztőknek!
FAQ – Gyakori kérdések
- Milyen típusú játék a Dragonkin: The Banished ?
A Dragonkin: The Banished egy Hack’N’Slash ARPG, amely egy olyan univerzumban játszódik, ahol az emberiség a sárkányok félelmében él. Megpróbálnak most elmenekülni a helyről, ahová száműzték őket, ezek a lények hangjukkal megrontják az elméket, vagy vérükkel maradandó sebeket hagynak a földön, formálva a Dragonkin: The Banished világát.
- A Dragonkin: The Banished megjelenik más platformokon is?
Igen, az Early Access befejezése után a Dragonkin: The Banished más platformokon (beleértve a konzolokat is) is megjelenik majd, az összes frissítéssel, változtatással és kiegészítéssel, amit az Early Access során végeztünk.
- Miért jelenik meg a Dragonkin: The Banished az Early Accessben?
A Dragonkin: The Banished a Steam Early Accessen fog megjelenni, hogy a játékosok már most megtapasztalhassák mindazt, amit a játék nyújtani tud, és ahogy a teljes megjelenés felé haladunk, a lehető legtöbb játékos visszajelzését fogjuk felhasználni a frissítéseinkben, hogy a játék a lehető legjobb legyen a teljes megjelenéskor.
A legjobb része az Early Accessnek azonban az, hogy ez egy együttműködő folyamat. Tudjuk, hogy a Hack’N’Slash közösség mennyire szenvedélyes, és szeretnénk felhasználni a visszajelzéseket a játék finomhangolásához és fejlesztéséhez. Végül pedig az Early Access lehetővé teszi számunkra, hogy többet fektessünk a játék fejlesztésébe, és teret ad arra, hogy az útitervünkben tervezettnél nagyobb mértékben bővítsük a játékot.
- Hol lehet játszani a Dragonkin-t az Early Accessben?
Az Early Access ideje alatt a Dragonkin kizárólag a Steamen keresztül lesz játszható.
- Lesznek mikrotranzakciók a Dragonkin: The Banishedben?
A mikrotranzakciók és a játékon belüli vásárlások nem részei a Dragonkin tervének. A Dragonkin soha nem lesz pay-to-win vagy pay-to-progress-faster.
A korai hozzáférés alatt kozmetikumokat adunk, amelyek kizárólag a korai hozzáférés tulajdonosai számára lesznek elérhetőek. A teljes megjelenés után fizetős kozmetikumok és/vagy DLC-k kerülhetnek hozzá, ha úgy gondoljuk, hogy érdekelhetik a játékosokat, valamint ingyenes frissítések.
- Meddig lesz a Dragonkin: The Banished korai hozzáférési szakaszban?
Várhatóan a Dragonkin: The Banished körülbelül egy évig marad a korai hozzáférési szakaszban, és menet közben rendszeres frissítéseket és új tartalmakat tervezünk.
- A Dragonkin: The Banished játszható többjátékos módban?
A többjátékos módot tervezzük, és egy ideje már dolgozunk rajta. A Dragonkin fejlesztéséhez új motorra váltottunk. Már egy ideje dolgozunk a többjátékos megvalósításon, és ezt a korai hozzáférés során is folytatjuk. Ezt a funkciót az egyik jövőbeli frissítésünkben fogjuk bevezetni.
- A Dragonkin: the Banished mindig online lesz?
A Dragonkin: the Banished nem mindig online. A Dragonkin-t úgy terveztük, hogy teljesen játszható legyen offline, amikor és ahol csak akarod. Ez a többjátékos kooperatív játék bevezetése után is így lesz.
Terveztünk néhány közös elemet, például a városállamotokat. De azok, akik inkább egyedül vadásznak, teljesen függetlenül és más játékosok befolyása nélkül is élvezhetik majd a Dragonkin: The Banished-t, ha akarják.
Természetesen továbbra is megkapjátok majd az összes frissítést és fejlesztést, amit a játék fejlesztése során a játékhoz hozunk.
- Lehet streamelni vagy tartalmat készíteni a Dragonkinről?
Szabadon készíthetsz tartalmat vagy streamelheted a játékot. Értékeljük a gondolatot, és várjuk, hogy mit alkot a közösség.
- Szükséges a MyNacon fiók?
A MyNacon nem szükséges a Dragonkin játékhoz, ha nem szeretnél fiókot létrehozni, hagyd ki a folyamatot a játék megnyitásakor. Ha később szeretnél bejelentkezni, akkor a MyNacon weboldalon tudsz regisztrálni.
A MyNacon különleges kedvezményeket kínál a Nacon összes termékére és játékára. Emellett a legfrissebb hírekkel is naprakész maradhatsz a Dragonkin és kedvenc játékaiddal kapcsolatban.