
A Game File újságírója, Stephen Totilo nemrég interjút készített Rod Fergussonnal, a Diablo általános igazgatójával olyan témákról, mint a játékosok száma, a szezonok fejlesztése, a kozmetikumok, a Battle Pass és még sok más. Volt néhány érdekes válasz és nemcsak a Diablo IV, hanem a másik két aktív Diablo-játék, a Diablo II: Resurrected és a Diablo III kapcsán is. Íme az interjú részletei
A Diablo IV évadainak fejlesztési ideje
„Alapvetően, amikor egy Season megjelenik, a következő már félig kész van” – mondta Rod Fergusson, ami azt jelenti, hogy minden Season fejlesztése körülbelül 6 hónapot vesz igénybe. Amellett, hogy több fejlesztőcsapatra volt szükség ahhoz, hogy ezt a ritmust tartani lehessen, ez egy nehezen kezelhető visszacsatolási hurokhoz is vezetett, amit a Blizzard azzal javított, hogy bevezette az évadok nyilvános tesztjét (PTR) és figyelembe veszi a játékosok visszajelzéseit.
A többféle játékostípus kiszolgálása
A Diablo IV fejlesztői számára nagy kihívást jelent, hogy megfeleljenek a sok különböző típusú játékosnak a hétvégenként néhány órát játszó casualoktól a sok időt befektető, újabb és újabb kihívásokat kergető progresszesekig. Van viszont egy kategória, amelyre a jövőben nem kívánnak koncentrálni: ők a blasterek – azok a játékosok, akik átrohannak a tartalmakon és aztán szétpanaszkodják az online felületeket.
Azzal, hogy rendszeres időközönként új események és szezonok érkeznek a játékba, a Diablo vezetője, Rod Fergusson „el akarja felejteni” a tartalmat bedaráló játékosokat, és azokra a játékosokra akar koncentrálni, akik csak napi néhány órát adnak a játéknak.
Fergusson kifejtette, hogy a Diablo IV-ben már nem a tartalmakon átrohanó játékosok a célpontok. A sorozat vezetője elmondta, hogy nagy személyes nyomás nehezedik az úgynevezett „blasterek” etetésére, akik online panaszkodnak. A játékot jelenleg „nagyon gyorsan hangolják” és ezt a panaszt a lassabb ARPG-k, például a Diablo II rajongói is megismételték. Ezt szem előtt tartva a játék megjelenése óta a tartalmakon gyorsan végigszáguldó játékosok vannak a középpontban, a lassabb játékosok viszont lemaradnak.
„Kezdesz egy kicsit aggódni, hogy 10-12 heted van. Az embereknek dolgokra van szükségük, és ha ilyen gyorsan végig tudsz menni rajta… Elkezdesz gondolkodni: Oké, mit tehetnénk, és hogyan gondolkodjak arról, hogy ez ilyen gyors?”
„Ma reggel jelzett az X-em, megnéztem az értesítéseket, és egy ember azt írta: „Szia, csak azt akartam mondani, hogy tetszik az aktuális évad. Minden hétvégén csak három órát tudok játszani. Tényleg haladok. Nagyszerű érzés. Erre én: Igen, nem szabad megfeledkezni ezekről a srácokról’”.
Feltűnőbb kozmetikumok a jövőben
Rod Fergusson megerősítette, hogy a Diablo IV kozmetikumok a kezdetekben földhözragadtak voltak, és most, hogy ez a fázis már elmúlt, az idő előrehaladtával „extravagánsabbak és kirívóbbak” lesznek.
Ez nem is olyan meglepő, hiszen a Blizzard még 2023 márciusában egy interjúban azt nyilatkozta, hogy a kozmetikumok a tervek szerint idővel lazábbak lesznek. Olyan kozmetikumokat említettek példaként, mint például a szárnyak és a háziállatok, amelyek elvonatkoztatnak a valóságtól – azóta mindkettő bekerült a Diablo IV-be.
Battle Pass átdolgozás érkezik?
Rod úgy véli, hogy „[…] a battle pass valószínűleg már egy elavult rendszer”, és hogy a Call of Duty battle pass pályarendszere jó evolúció, mert nagyobb kontrollt ad a játékosoknak, hogy mit akarnak feloldani. „Vannak különböző módok arra, hogy a játékosoknak nagyobb mozgásteret adjunk. Szóval azt hiszem, azt mondanám, hogy figyeljétek ezt a helyet számunkra. Szerintem érdekes dolgokat fogunk bevezetni.”
A Diablo II: Resurrected előzi a Diablo III-at
Az interjú során Rod Fergusson arról is beszámolt, hogy a Diablo II: Resurrected játékosszámai most először magasabbak, mint a még mindig támogatott Diablo III játékosainak száma.
Fergusson elárulta, hogy a játéknak „nagyon egészséges” játékosbázisa van, amely megtartja a magas játékosszámokat. „Jelenleg több Diablo II Resurrected játékosunk van, mint a Diablo III-nak” – magyarázta a sorozat vezetője.
A rajongók tehát úgy tűnik, hogy a második játék remake-je felé vonzódnak a most 13 éves folytatással szemben, Rod úgy véli, hogy ez azért van, mert sok játékos a Diablo III-ról a Diablo IV-re váltott.
Bár a Diablo IV-gyel kapcsolatban rengeteg panasz érkezett, Fergusson kifejtette, hogy a régebbi játékok játékosainak többsége mostanra már átállt a sorozat legújabb darabjára. Mivel újra és újra friss évadok érkeznek, amelyek vadonatúj szezonális képességekkel, valamint új történetekkel egészítik ki a játékot, a játékosok nagyon jól el vannak foglalva a legújabb címmel.
Mindazonáltal a Diablo IV tempója és a tárgyrendszere még mindig problémákat okoz, valamint a játékosoknak sokkal tovább kell várniuk egy újabb bővítményre, mivel a Blizzard már elveti az éves megjelenések tervét. Ennek ellenére a számok nem hazudnak, és a D4 a király.