
A Grinding Gear Games bejelentette a Path of Exile 2 0.1.1 verziószámú javítócsomagját. A bejelentést egy élő streamben tették meg, az erről szóló VoD videó visszanézhető a Youtubeon. Az ígéret szerint a Patch még ezen a héten élesedik, a Patch Notes pedig néhány napon belül elérhető lesz.
Mivel a Patch Notes-t nem fogom lefordítani, így a publikált videóból készítek egy írást, bízom benne, hogy követhető lesz a fordítás (szokás szerint rákerestem arra amit nem értek, de videó alapján nem hálás dolog cikket írni).
Azok, akik a videóra kíváncsiak, itt megnézhetik:
A videó angol nyelvű felirata alapján elkészítettem a magyarra fordított leiratot, szerintem érthető és követhető lett, talán fordítási hiba se került bele:
Jonathan Rogers vagyok, a Path of Exile 2 játékigazgatója: Nos, visszatértünk a szünetről. Rengeteget játszottunk a játékkal, és rengeteg visszajelzést is elolvastunk, úgyhogy itt az ideje, hogy értékeljük és kidolgozzuk, mit fogunk csinálni ezután.
Még ezen a héten kiadjuk a Path of Exile 2 0.1.1-es verzióját. Ez egy olyan javítás, amelyet úgy terveztünk, hogy azokat az aggályokat kezelje, amelyeket viszonylag gyorsan tudunk kezelni anélkül, hogy egyelőre új ligát vagy új gazdaságot kellene létrehoznunk. Érdemes hangsúlyozni, hogy csak azért, mert egy adott probléma nem szerepel ezen a listán, nem jelenti azt, hogy nem vagyunk tisztában vele, vagy hogy nem fogunk foglalkozni vele. Csak azt jelenti, hogy vagy nem tudjuk gyorsan megoldani a problémát, vagy nem tudjuk megoldani anélkül, hogy új gazdaságra lenne szükség.
Mapok
Az egyik legfontosabb terület, amelyre nagy figyelmet kell fordítani, a mapping tapasztalatszerzése. Itt sok változtatást hajtottunk végre. Először is, a végjáték térképek egyensúlyi változásokat kapnak a szörnyek, a ládák, a mágikus és ritka szörnyek, az Essence, a Strongbox és a Precursor Artifact ereklyék számát illetően.
Általánosságban a pályákat kifizetődőbbnek kell találniuk a játékosoknak, mint korábban. A térképek általában egy vagy több ilyen elemre specializálódnak, amiben különösen kifizetődőek lesznek.
Tower
A tornyok rendszere egy olyan dolog, ami nagyon fontos a játékosok számára, hogy gyakran fussanak, de csak egy volt belőlük. Szerettünk volna minél hamarabb több változatosságot hozzáadni ide, ezért négy további tornyos térképet adtunk hozzá: Alpine Ridge, Sinking Spire, Bluff és Mesa. A meglévő Lost Towers térképet is átdolgoztuk, hogy kevésbé legyen unalmas ott játszani.
Bossok
Mostantól több főnöki térkép lesz. Az arányt négyből egy térképre terveztük, de a valóságban ez az arány sokkal alacsonyabb volt, mivel egyes térképeken nem tudtak spawnolni a Bossok. Megnöveltük az arányt, hogy kompenzáljuk ezt a problémát, így elérjük a ténylegesen tervezett arányt.
Hozzáadunk egy új típusú Tabletet is, amely lehetővé teszi, hogy a játékosok a saját modkészletükkel főnököket adjanak a pályákhoz.
Strongboxok
A Strongboxok is igényeltek némi szeretetet. Mostantól gyorsabban spawnolják a szörnyeket, kevésbé idegesítő ködhatásuk van, és változtatásokat kaptak a rajtuk lévő modok időzítése és hatása is.
Effektek
Most pedig beszéljünk a hatások láthatóságáról. Sok pályán túl sok volt a rendetlenség, ami megakadályozta, hogy a földön lévő effektek megjelenjenek, így nem lehetett látni és kikerülni őket. Néhány pályán megváltoztattuk a rendetlenség szintjét, és néhány effektet is megváltoztattunk, hogy azok mindig láthatóak legyenek.
Ezen kívül az elemi robbanási effektek láthatóságán is javítottunk, hosszabb ideig megmaradnak, mielőtt felrobbannak, és robbanás nélkül eltűnnek, ha egy ritka szörny meghal. Az illékony növényeket is sokkal könnyebb látni, mielőtt felrobbannak.
Világtérkép
Emeltük az Atlasz nagyítási szintjét is, elvégeztünk egy passzust a különböző terep ütközési problémákon sok pályán. Javítottunk a Világtérkép és az Atlasz panel megnyitásakor a betöltési időn, és most már a térkép statisztikái is megnézhetők, ha körözünk felette.
Delirium
A Delirium esetében nemrég kijavítottunk egy hibát, ami miatt a Delirium szörnyek egyszerűen nem spawnoltak a kezdő rész után, és 20%-kal megnöveltük a Simulacrumok elejtésének arányát is, hogy az jobban összhangban legyen az Expedíció és a Rituálé főnökök megtalálásának arányával.
Ritual
A Ritual esetében az Omens itemek mostantól 60%-kal gyakrabban jelennek meg a Rituálé tribute ablakban.
Expedition
Az Expedíció esetében javítottunk a boltokból származó ritkaságokon, de a későbbiekben szeretnénk majd néhány jelentősebb változtatást eszközölni ennek a ligának a jutalmain.
Pinnacle Boss
Most az egyik fő aggodalom, amit gyakran látunk, hogy a Pinnacle tartalomhoz való eljutás túl sokáig tart, és amikor végre eljutsz oda, csak egy próbálkozást kapsz, és nincs esélyed megtanulni a főnököt. Azért, hogy ezeket az aggályokat kezeljük, a következő változtatásokat hajtjuk végre: Először is, a Citadella spawnját közelebb tesszük az Atlasz közepéhez, és hozzáadtunk egy effektet, hogy távolabbról is láthasd őket a háború ködében. Így sokkal könnyebb lesz megtalálni őket.
Hogy kezeljük azt a problémát, hogy csak egy próbálkozásod van, a Arbiter of Ash-en mostantól akár hat respawn próbálkozást is kaphatsz. A respawnokat csak az indíthatja el, aki a kulcsokat beadta, és a csoportodban mindenki egyszerre fog respawnolni. A pálya elhagyása továbbra is elveszi a próbálkozásodat, így továbbra is azzal a builddel kell megküzdened a főnökkel, amivel beléptél a pályára. A főnök magasabb nehézségei csökkentik a respawn próbálkozások számát, de addigra már ismerned kell a harc mechanikáját, nem igaz?
Idővel más Pinnacle-tartalmakhoz is hozzáadunk respawnokat.
Egy másik dolog, amit a játékosok észrevettek, hogy kevesebb Faradun Citadellából származó kulcs van a piacon, és azt gondolták, hogy ez azért van, mert a Citadella ritkábban spawnol. Kiderült azonban, hogy ez csak azért van, mert a főnök gyakrabban öli meg a játékosokat, mint a többi. Végeztünk néhány változtatást ezen a főnökön, hogy összhangba hozzuk a többi főnökkel.
Unique tárgyak
Sokan jelezték, hogy sok egyedi tárgyunkat gyengének érzik.
Az egyedi tárgyakat gyakran úgy tervezték, hogy magas szinteken is lehetővé tegyék az építkezést, még akkor is, ha alacsony szintű egyedi tárgyakról van szó. De rájöttünk, hogy gondoskodnunk kell arról, hogy több egyedi tárgyat is erősnek érezzünk, amikor először kapjuk meg őket alacsony szinten.
Ebben a javításban rengeteg Unique Itemet javítunk. Ezek a változtatások sokkal szórakoztatóbbá teszik az alacsony szintű unique-ok megtalálását, és az alt-karakterekkel való játékot is szórakoztatóbbá teszik, ha már van néhány nagyszerű egyedi tárgyad, amit használhatsz.
Ritkaságok
Néhány más dolgot is megváltoztatunk, hogy a ritkaságok megtalálása magasabb szinteken is jobb legyen.
Először is megváltoztatjuk a modok súlyozását, hogy kevesebb rossz mod legyen. Egy másik javítás pedig az, hogy a magas szintű tárgyak már nem a legmagasabb szintű módosítót választják ki egy adott modtípusból.
Ez a hiba okozta, hogy az íjak és a számszeríjak nem támadási sebességgel (Attack Speed) estek ki ötös szintű ritkaságnál, a gyűrűk pedig nem életerővel estek ki ötös szintű ritkaságnál.
Socket
Egy másik változtatás, amit eszközölünk, hogy a socketekbe helyezett tárgyakat, mint például a rúnákat, mostantól felül lehet írni egy másikkal.
A szörnyek és az egyensúly
Még mindig sok egyensúlyi anomáliát találunk bizonyos szörnyekkel vagy főnökökkel, amelyekkel csúnya lehet, ha találkozol. Ez a javítás tartalmaz egy olyan részt, amely nagyszámú szörny és főnök egyensúlyi beállítását tartalmazza.
A teljes listát a javítási jegyzetekhez tartogatjuk, de itt jelentős számú változtatás található, amelyek számos olyan esetet orvosolnak, ahol a szörnyek vagy főnökök bizonyos körülmények között túl nehéznek tűntek.
Íme néhány példa, hogy ízelítőt kapjatok, milyen változásokra számíthattok:
- A The Silverfist Commander mostantól sokkal kevesebb sebzést okoz.
- A Plaguebearers Detonate Dead nem fog működni képernyőn kívülről, és jobban lesz látható.
- A Forsaken Miners kevesebb gránátot dob, javult a látvány és kevesebb sebzést okoznak.
- A The Lost Men Zealots sem tud többé a képernyőn kívülről meteorozni
- sok más, ezekhez hasonló változtatás.
Item Filter
Az egyik nagy probléma a konzolos játékosok számára, hogy a webes Item Filter rendszer jelenleg nem működik. Ez azt jelenti, hogy nem tudnak olyan tárgyszűrőket használni, mint a PC-s felhasználók. A 0.1.1-ben engedélyezni fogjuk ugyanazt a rendszert, ami a Path of Exile 1-ben van, ami lehetővé teszi, hogy feliratkozz a weboldalon lévő tárgyszűrőkre. Egyelőre ez a Path of Exile 1 weboldalán fog történni, hogy minél gyorsabban ki tudjuk adni ezt a funkciót. Később javítani fogjuk ennek a felhasználói élményét, és a Path of Exile 2 weboldalára tesszük fel.
Egyéb javítások
Ez a patch egy csomó más kisebb változtatást és hibajavítást is tartalmaz, amit biztos vagyok benne, hogy értékelni fogtok.
- Ilyen például a páncélzat és a Scavenged Plating buffolása,
- A varázsaidban (Charm) hátralévő felhasználások számának megjelenítése, valamint egy hatás megjelenítése, amikor azok aktiválódnak.
- A zene javítása, amit Unának kellett volna lejátszania a városban.
- és rengeteg más apró javítás és fejlesztés a játékban.
Rengeteg változtatásunk van és az egyik legjobb dolog abban, hogy a játék a végjátékkal együtt van Early Accessben, hogy most már sokkal jobb elképzelésünk van a karakterek erejéről és ehhez képest a főnökök és szörnyek egyensúlyáról.
De az ilyen típusú változtatásokkal várnunk kell, amíg készen nem állunk arra, hogy egy új ligát készítsünk egy új gazdasággal, amelyben az emberek játszhatnak. Ez még egy kicsit odébb van, de addig is folytatjuk a frusztrációt okozó dolgok azonosítását, és megpróbáljuk kezelni azokat.
Szeretném megköszönni nektek, hogy játszottatok, és remélem, hogy a jövőben még több hasonlót tudunk csinálni.