Skip to content
2025-10-28
  • Facebook
  • Tik Tok
  • Youtube
  • Twitter

INVENTORY

Maradj egy kicsit és figyelj!

Connect with Us

  • Facebook
  • Tik Tok
  • Youtube
  • Twitter

About Us

AF themes

We mainly focus on quality code and elegant design with incredible support. Our WordPress themes and plugins empower you to create an elegant, professional and easy to maintain website in no time at all.

Connect with Us

  • Facebook
  • Tik Tok
  • Youtube
  • Twitter

Címkék

bejelentés bemutató Beta Blizzard build Diablo diablo 4 Diablo II Diablo II: Resurrected Diablo III Diablo III Seasons Diablo Immortal Diablo IV Early Access fontos gameplay KiberMa képgaléria Ladder Last Epoch launch Let's Level UP megjelenés Patch Patch Notes Path of Exile Path of Exile 2 Press Kit PTR Season Season 2 Season 3 Season 5 Season 8 Shop Spiritborn Steam stream Titan Quest II top Trailer Tutorial Undecember Vessel of Hatred vezető

Kategóriák

  • Bemutató
  • Blog
  • Build
  • Gameplay
  • Háttér
  • Hírek
  • Interjúk
  • Képgalériák
  • Leak
  • Let's Level Up
  • Lore
  • Movie
  • Patch és Hotfix
  • Poén
  • Shorts
  • Stream
  • Trailer
  • Tutorial
  • Unboxing
  • Webshop
  • Youtube
  • iNFO
    • Hírek
    • Leak
    • Interjúk
  • Kódex
    • Háttér
    • Lore
    • Tutorial
    • Build
    • Webshop
    • Patch és Hotfix
    • Patch Notes
      • Diablo III (HUN)
      • Diablo IV (ENG)
      • Diablo Immortal (ENG)
      • Grim Dawn (ENG)
      • Last Epoch (ENG)
      • Path of Exile (ENG)
      • Titan Quest (ENG)
      • Torchlight III (ENG)
      • Undecember (ENG)
      • Wolcen (ENG)
  • Bemutató
  • Videó
    • Gameplay
    • Stream
    • Trailer
    • Movie
    • Shorts
    • Poén
    • Unboxing
  • Képgalériák
  • Dosszié
    • Diablo IV Seasonok
    • Diablo IV Cosmetics
    • Diablo III Seasonok
    • D2R Ladder Seasonok
    • A D2R bejelentése
    • Last Epoch Seasonok
    • Path of Exile Cosmetics
    • Path of Exile Ligák
  • Blog
  • Eseménynaptár
  • Fórum
  • Belépés
Youtube
  • Home
  • 2025
  • január
  • 12
  • Az ilyen fazonok miatt nem fog meghalni a Last Epoch – Íme Mike
  • Interjúk

Az ilyen fazonok miatt nem fog meghalni a Last Epoch – Íme Mike

A Last Epoch arcaként is megjelenő fejlesztővel az EHG Eterra Monthly blogon készült interjú
cszcsaba 2025-01-12
Megosztás:

Loading

Bizony, rossz idők járnak a Last Epoch háza táján. A szép reményekkel indult ARPG 2024-ben lépett ki a korai hozzáférésből, valóságos díjesővel indított a Steamen és kis túlzással le is tarolta a piacot, hogy aztán még szintén 2024-ben, másfél ciklussal (Season) a megjelenés után jóformán el is tűnjön a süllyesztőben.

A játék bázisa mostanra nagyjából lenullázódott, a fejlesztés rendkívül lassú, a PoE2 és a Diablo IV között pedig nagyjából reménytelennek tűnik a jövő.

 

Season 2

A rendkívül szimpatikus, nagyjából nulla költségvetésből működő fejlesztőcsapat, az Eleventh Hour Games azonban nem adja fel: nemrég olvashattátok itt, az Inventoryn is a hírt, miszerint új fejlesztésekkel készülnek és sok mindent megváltoztatnak az új Seasonra. A gond csak az, hogy ezek a változtatások is hónapokba telnek majd és valamikor áprilisban indulhat el a második évad.

Kapcsolódó: Last Epoch: Season 2 betekintés

 

Eterra Monthly

Addig azonban havonta beszámolnak nekünk és kiadnak egy szép hosszú blogot, amelyet Eterra Monthly névre kereszteltek. Nem fogom fordítani ezt a blogot, de végigrágom magam rajta és ha találok benne valami érdekeset, abból írok cikket. Nos, a mostani kiadványban is találtam két érdekesnek mondható részt.

 

Gregory

Először a rövidebb, de szerintem nagyon jópofa és némi magyar vonatkozással is bíró témáról írok pár szót. Az USA-ban az ünnepi időszakot elég komolyan veszik a cégek, sokan ilyenkor egyszerűen lehúzzák a rolót és csak januárban indítják újra a munkát. A videójáték-iparban tevékenykedő amerikai cégek is ezt a gyakorlatot követik, még a Blizzard is betárazott az ünnepekre, kiposztoltak mindent és elmentek pihenni. Nos, az EHG-nál is hasonló a helyzet, de van egy csavar a dologban, mert itt van nekik Gregory…

Gregory (magyarul: Gergely – ennek később lesz jelentősége) egy virtuális karakter, aki gyakornokként „dolgozik” a cégnél és az ünnepi időszakban a social media körüli teendőket látja el. Nos, a mi Gregorynk az ünnepek alatt az EHG Discord szerverén is tevékenykedett, Mikulás-süveget húzott és „Christmas Gregory” néven, emote-ként emelte az ünnep fényét. Remélem, nem kell külön leírnom, hogy mi ebben a magyar vonatkozás, mindenesetre ez egy aranyos történet.

A másik téma, amit érdekességként kiemelnék az Eterra Monthly december számából, az egy interjú az egyik vezető fejlesztővel, akit csak Mike-ként ismer a közösség. Ő egyszersmind Last Epoch arca, a fejlesztői streamek házigazdája. Nézzük hát a történetét!

 

Mike

Szia Mike! Kezdjük azzal, hogy ki vagy és mi a szereped az EHG-ben!

Én egy vezető technikai játéktervező vagyok (Senior Technical Game Designer). Az EHG-nél betöltött szerepem sokat fejlődött az évek során. Játékfejlesztőként kezdtem, de akkoriban mindannyiunknak nagyon sokféle szerepe volt.

A Senior Technical Game Designer nagy szó! Hogyan csatlakoztál a csapathoz?

augusztus 1-jén találtam egy bejegyzést Juddtó (Judd Cobler, az Eleveth Hour Games vezetője) a D2 subredditen „Creating a ARPG – Skill System Planning” címmel. Frissen végzett egyetemista voltam, és küzdöttem, hogy „igazi” munkát találjak. Szóval számítógépeket javítottam, ahogy akkor már több mint 10 éve csináltam, és egy barátommal egy mobil first person pacman játékon dolgoztunk. Igazából csak egy lelkes projektet kerestem, amivel jól szórakozhatok, és Judd meghívott a Discordra, hogy beszélgessünk és lazuljunk. A következő héten már egy működő korai verzió volt a kezemben. A karakter egy textúra nélküli lovag volt maroknyi képességgel. Volt néhány zóna egy mocsári környezetben és volt egy alapvető felszerelési rendszer, de már nem emlékszem pontosan. Már akkor is függő voltam. Körülbelül 18 hónappal később otthagytam a „munkámat”, hogy végül teljes munkaidőben a Last Epoch-on dolgozzak. Íme egy link az első kapcsolatfelvételünkről, itt kezdődött minden: https://www.reddit.com/r/diablo2/comments/6qr9mk/creating_a_arpg_skill_system_planning/dl0q0wa/

Ez nagyon király! Most az EHG-nél vagy, mit csinálsz nap mint nap?

Többnyire úgy osztom el az időmet, hogy klassz ötletekkel állhassak elő, játéktervezési témákat vitathassak meg, csiszolhassam az egyes képességcsomópontok vagy tárgyak működését. Van még néhány más feladatom is, például a heti fejlesztői Q&A élő közvetítés. Az elmúlt pár évben sikerült átadnom a részlegeket, amelyekkel együtt dolgozom és így egyre inkább a tervezési elemekre tudtam koncentrálni. Az új képességcsomópontok készítése a kedvenc részem a játékban. Az elmúlt hónapokban egy jövőbeli funkción dolgoztam, így a szokásosnál kevésbé vagyok közvetlenül kapcsolatban a közelgő javítás megvalósításával. Szükség esetén még mindig beszállok itt-ott véletlenszerű hibák javításába is.

Van valami, amin dolgoztál, amire nagyon büszke vagy, vagy amiről többet szeretnél beszélni?

Volt egy csomó olyan rendszer, amire korábban nagyon büszke voltam. A legtöbbjüket már lecserélték, de azt hiszem, néhány közülük kulcsfontosságú volt abban, hogy néhány javítással átjussunk a vörös vonalon. Én implementáltam az első teljes Inventoryt és a felszerelési rendszert, amit a Kickstarter verzióban használtunk. Én hoztam a szerencsétlenül járt passzív hálót a játékba, amit kezdetben használtunk, aztán szóltam az egyik haveromnak, aki ennek egy sokkal összetettebb változatát dobta be. Még mindig be akarom építeni egy játékba valamikor a jövőben, csak egy kicsit túl bonyolult volt ahhoz, hogy az Epoch számára zökkenőmentesen működjön. Emlékszem, hogy a Blessing-rendszer tervezése és megvalósítása a végsőkig kiélezett volt. Késő éjjel dolgoztunk rajta a patch előtt, és az a rendszer túlélte. A világtérkép funkcionalitásának nagy részét én építettem, és van néhány ügyes kis szkript a színfalak mögött, amelyek elég unalmas dolgokat csinálnak, de szerintem nagyon királyak. A rész, amire a legbüszkébb vagyok, az az összes készségcsomópont, amelyek király dolgokat csinálnak. Nem igazán mondhatom el, hogy ez egy egyéni érdem, mivel ez egy együttműködést igénylő működő folyamat, de a csapat tagjaként nagyon elégedett vagyok azzal, amit sikerült létrehoznunk.

Mi befolyásolja a Last Epoch fejlesztésekor hozott döntéseidet?

Úgy érzem, hogy minden. Nehezen tudom kikapcsolni az agyamnak azt a részét, amelyik mindenhol játékmechanikákat keres. Sok játékkal kapcsolatos dolgot csinálok a szabadidőmben, így a hatások mindenhonnan jönnek. Rengeteg hatást gyakorolnak rám az ARPG-k és más játékok, mint a D2, a PoE, a Zelda és a Civ, de ez nem áll meg itt – azon kaptam magam, hogy társasjátékok, szabadulószobák vagy akár olyan tevékenységek közben is jegyzetelek, mint a Taskmaster megnézése. Nagyon érdekes számomra, hogy milyen kihívások elé állítják az embereket, és hogyan oldják meg ezeket a kihívásokat.

Ha korlátlan erőforrásokkal rendelkeznél, mit és miért adnál hozzá a Last Epochhoz?

Omega szintű cinematics filmek, mert egy „LE Movie” beépítése a játékba nagyon klassz lenne és ez a legdrágább dolog, ami eszembe jut anélkül, hogy csalnék valamivel, például 5 új alaposztállyal vagy 10 új végjátékrendszerrel.

Szerinted mitől lesz egy játék igazán emlékezetes a játékosok számára?

A diadal pillanatai. És itt nem csak a győzelemre gondolok, hanem arra az egy alkalomra, amikor a legnagyobb kihívásodat győzted le. Azt hiszem, sokunknak talán ezért vannak olyan erős emlékei a gyerekkori játékokról. Sokszor, ha elakadtál egy játékban, akkor sokáig elakadtál. Ezek a hosszú küzdelmek tették a diadal pillanatát sokkal különlegesebbé. Szóval legközelebb, ha úgy gondolod, hogy elakadtál egy játékban, azt javaslom, hogy kerüld el, hogy Google bácsitól kérj segítséget, ameddig csak tudod.

Biztos jó móka lehet a Last Epoch Twitch fiókjának arcának lenni, hogyan jutottál el odáig, hogy ezt csináld?

Először a Last Epoch kamerája előtt álltam a Kickstarter-videó során. Leginkább csak azért voltam ott, mert hajlandó voltam megcsinálni. Aztán az első Dev Stream 2018-ban volt, nem sokkal a Kickstarter után. Szinte senki sem volt ott, és én tulajdonképpen magán a játékon dolgoztam a streamingben, nem pedig játszottam vele. Azt hiszem, a korai passzív hálón dolgoztam (igen, akkor még háló volt). Egy bizonyos ponton ideges lettem, hogy ennyi kulisszák mögötti dolgot mutatok, és leállítottuk. Valószínűleg körülbelül 10 streamen keresztül tartott egy hónapig maximum. Aztán ahogy telt az idő, én lettem az alapértelmezett személy, aki a Discord „ask-the-devs” csatornán válaszolt a kérdésekre. Amikor lett egy social-csapatunk és új dolgokat kerestünk, hogy kipróbáljuk, azt hiszem, elterjedt a híre, hogy korábban már streameltem, és megkértek, hogy próbáljam meg újra, de ezúttal csak a játékot játszva, és csinálom 3-4 éve. Igazából nem vagyok benne biztos, hogy mióta csináljuk ezeket. Azt tervezzük, hogy több vendéget fogunk hívni velem együtt, hogy különböző nézőpontokat tudjunk adni, és nagyobb tudással tudjunk beszélni azokról a dolgokról, amelyeket én egyszerűen nem ismerek eléggé. Szóljatok, ha van egy konkrét tudományág, amihez szívesen csatlakoznátok hozzám.

Utolsó kérdés – Miért jobb Teal’c, mint O’Neill?

Mert ellenpároknak lenniük kell. Teal’c fantasztikus, de O’Neill poénkodása adja a műsor nagy részét. Kedvenc epizódom a Window of Opportunity, különösen az a rész, amikor megteszi mindazt, amit mindig is meg akart tenni. Bagyon bejön a Wormhole X-Treme! epizódnak az a része, amikor Vala bemutatja a rendezőnek az ő és Cameron előző sorozatát, a Farscape-et, de ő nem ismeri fel. És itt van a Moebius c. epizód, amikor Sam kigúnyolja a saját, az első epizódból származó, béna nyitójelenetét. A francba, most újra megnézem az SG1-et.

Van még valami, amit szeretnél elmondani az olvasóinknak?

Ha a Nap eltűnne, a Föld egy üres pont körül keringene az űrben kb. 8perc 20 másdopercig, mert a gravitáció a fénysebességgel halad.

Forrás:
Lastepoch.com

Kapcsolódó cikkek:

  • ba0214220c7ad8fc266227016c72ea55c6142668
    Frissül a Last Epoch! Van visszaút a halálból?
  • Last-Epoch-Review-5
    Last Epoch gyorstalpaló kezdőknek - MAGYARUL
  • lastepoch_529bb8a92e9832d9289b51b6e840d630f8b909a7
    Last Epoch Season 2 Endgame Tier List és szavazás
  • tombs_background
    Last Epoch, Season 2: Minden tudnivaló magyarul
  • 0844d883cfedc72d703a6ad528005dac8d3b0870
    Last Epoch: Harbingers of Ruin – Minden infó MAGYARUL
  • lastepoch_hype2_489626186_1269496595177892_2245372576653799986_n
    Last Epoch Season 2 Hype – A Sentinel átdolgozása és…
Tags: EHG Eleventh Hour Games Eterra Monthly Gregory Last Epoch Mike

Continue Reading

Previous: ExileCon 2023: ARPG kerekasztal
Next: Diablo IV: Elérkezett a casual játékosok ideje, változik a Battle Pass

Legfrissebb

Diablo IV 2.5 PTR: A nagy változások

Diablo IV 2.5 PTR: A nagy változások

2025-10-26
Diablo tökfaragás

Diablo tökfaragás

2025-10-24
Diablo IV: Mothers Blessing + Seasonal Splendor – október 28-tól

Diablo IV: Mothers Blessing + Seasonal Splendor – október 28-tól

2025-10-24
Titan Quest II: Érkezik a karakterkreátor

Titan Quest II: Érkezik a karakterkreátor

2025-10-24
Gods, Death & Reapers: Újabb teszt és rengeteg újdonság

Gods, Death & Reapers: Újabb teszt és rengeteg újdonság

2025-10-24
Seasonal Splendor – Szezonális ragyogás

Seasonal Splendor – Szezonális ragyogás

2025-10-23
Hét bugfix és más semmi – Diablo IV Patch Notes 2.4.2

Hét bugfix és más semmi – Diablo IV Patch Notes 2.4.2

2025-10-22
A Titan Quest II művészete

A Titan Quest II művészete

2025-10-20

Legutóbbi hozzászólások

  1. Diablo tökfaragás szerzője cszcsaba2025-10-28

    Újabb részletekkel frissítve.

  2. Diablo IV: Season 9 Spiritborn Gameplay szerzője cszcsaba2025-08-30

    A 10. és 11. résszel frissítve

  3. Sanctuary Sitdown – Discordon jönnek a Diablo IV bejelentései szerzője cszcsaba2025-08-13

    A Blizzard kék posztjával frissítve.

  4. Diablo IV: Goblinvadászat újratöltve szerzője cszcsaba2025-07-30

    Videós teszttel frissítve

  5. Diablo IV: Goblinvadászat újratöltve szerzője cszcsaba2025-07-30

    Frissítés: Mire publikáltam a cikket, sikerült applikálniuk a szobrot, úgyhogy indulhat a goblingyilok!

Eseménynaptár

Jelenlegi hónap

Dátum

Cím

Szín

Létrehozás

2025. október

Esemény típusa

Mindegyik

Cosmetics

Dev Stream

Launch

Mid-Season

Patch

Playtest

Sale

Season

Játékok

Mindegyik

Diablo II: Resurrected

Diablo III

Diablo Immortal

Diablo IV

Gods, Death & Reapers

Last Epoch

Path of Exile

Path of Exile 2

Titan Quest II

Torchlight: Infinite

Undecember

Fejlesztő

Mindegyik

Blizzard

Eleventh Hour Games

Grinding Gear Games

Line Games

THQ Nordic

Valve

Wolcen Studio

XD Games

Címkék

Mindegyik

Diablo III

Diablo IV

bejelentés

Steam

Path of Exile

Patch Notes

teszt

Diablo Immortal

Diablo II: Resurrected

PTR

Patch

seasonstart

Diablo

Path of Exile 2

bemutató

ligastart

Season 3

Undecember

Season 9

Season 10

Early Access

fejlesztői stream

Last Epoch

Titan Quest II

Torchlight: Infinite

Discord

Mother's Blessing

sale

Project Pantheon

verseny

Closed Alpha

Starcraft

Last Epoch Season

Secrets of the Atlas

leárazás

Gift of the tree

Beneath Ancient Skies

diablo 4

titan quest 2

D2R

Sanctuary Sitdown

PTR 2.4.0

Path of Exile II

The Third Edict

livestream

Closed Alpha 3.1

Gods Death & Reapers

Seasonal Splendor

eseménynaptár

Rise of the Abyssal

Live Reveal

Minor Update

0.1.2

Abyss Gate

Diablo 3

Season 36

The Lords

dev stream

season of Infernal Chaos

Ladder 12

Season 12

Őszi vásár

Northern Beaches

patch 2.4.1

Flesh Harvest

Overrealm

PTR 2.5.0

liga vége

Keepers of the Flame

Closed Alpha 4

Diablo x Starcraft

Public Test Realm

Autumn Sale

ligazárás

Events Status

Mindegyik

Ütemezett

Törölt

Online-ra váltott

Elhalasztott

Újraütemezett

Előzetes

Ideiglenes

Leggyakoribb címkék

bejelentés (25) bemutató (51) Beta (21) Blizzard (52) build (22) Diablo (28) diablo 4 (45) Diablo II (59) Diablo II: Resurrected (106) Diablo III (134) Diablo III Seasons (20) Diablo Immortal (144) Diablo IV (490) Early Access (25) fontos (45) gameplay (46) KiberMa (29) képgaléria (48) Ladder (22) Last Epoch (53) launch (29) Let's Level UP (28) megjelenés (34) Patch (41) Patch Notes (50) Path of Exile (85) Path of Exile 2 (95) Press Kit (35) PTR (57) Season (22) Season 2 (28) Season 3 (33) Season 5 (21) Season 8 (28) Shop (23) Spiritborn (22) Steam (24) stream (25) Titan Quest II (38) top (33) Trailer (163) Tutorial (30) Undecember (26) Vessel of Hatred (45) vezető (30)
2025. január
h K s c p s v
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« dec   febr »

Ez is érdekelhet

Diablo IV 2.5 PTR: A nagy változások
  • Hírek

Diablo IV 2.5 PTR: A nagy változások

2025-10-26
Diablo tökfaragás
  • Hírek

Diablo tökfaragás

2025-10-24
Diablo IV: Mothers Blessing + Seasonal Splendor – október 28-tól
  • Hírek

Diablo IV: Mothers Blessing + Seasonal Splendor – október 28-tól

2025-10-24
Titan Quest II: Érkezik a karakterkreátor
  • Hírek

Titan Quest II: Érkezik a karakterkreátor

2025-10-24

Mi is ez az oldal?

Az inventory.hu egy 2024 januárjában indult Blog. Egy kicsit ugyan túltoltam és portálosra sikerült, de mégiscsak az én stílusomat fogja magán viselni előbb-utóbb. Lesznek persze hírek, meg mindenféle fordítások, de szándékom szerint sokkal több lesz a véleménycikk és a saját audio-vizuális tartalom, mint az archívumban (ami nagyjából a HH oldalára írt cikkeimből állt össze).

CsZCsaba

Inventory

Maradj egy kicsit és figyelj!

Az Izometrikus Hack&Slash ARPG játékok világa

Copyright

Tudom, hogy a szerzői jogot kb. mindenki telibesz*rja… Úgyhogy írhatnék én ide mindenféle jogi f*szságot, az totál értelmetlen lenne. Mielőtt lelopsz innen valamit, azt gondold végig, hogy ebben az oldalban mennyi meló van. Nem egy, nem két olyan cikk van itt, amivel napokat, akár heteket is dolgoztam. Azzal segíted a munkámat, hogy nem lemásolod a cikket, hanem az url-re hivatkozol.

Köszi előre is: CsZCsaba

  • Rólunk
  • Impresszum
  • Cikklista
  • Facebook
  • Tik Tok
  • Youtube
  • Twitter
Copyright © All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
X