
Robbanásszerű rajtot vett a Path of Exile 2 korai hozzáférésű változata. A nyitónap számait a hétvége folyamán még tovább tudta növelni az új ARPG trónkövetelő és például a Steamen az 578 ezres peak-user rekordjával minden idők 15. legjobb eredményét érte el. A rekord azóta már beesett 500 ezer alá, de ez sokkal inkább a hétköznapoknak szól és nem a játéknak.
Ami az értékeléseket illeti, jelenleg „nagyon pozitív” státusa van a Path of Exile 2-nek a Steamen, a pozitív-negatív értékelések aránya 80-20 százalék. Van azonban egy érdekes vonatkozása is ennek: a negatív kommentek nem feltétlenül a start szerver-gondjait emelték ki, hanem a játékmenet nehézségét. Vagyis pontosan az történik, amire már jó előre figyelmeztettek többen is: a Path of Exile 2 nem az alkalmi játékosok szórakozása lesz.
A negatív kommentek között – és talán ez a legérdekesebb a GGG számára – PoE-veteránok is vannak, akik szépszámmal adták a visszajelzéseket a korai hozzáférésű verzióhoz. Ezeket a visszajelzéseket dolgozzák fel a fejlesztők és már egy elég szép lista készült a tervezett vagy éppen a végrehajtott változtatásokról.
A GGG a játékosokat egy blogban tájékoztatta pár órával ezelőtt, az alábbiakban ennek a blognak a magyar változatát olvashatjátok.
Üdv mindenkinek! Az indító hétvége nagy durranás volt. Nagyon élveztük, hogy mindannyian kézbe vehettétek a játékot, és végre kipróbálhattátok a projektet, amin oly régóta dolgozunk.
Most, hogy a bemutató hétvégén túl vagyunk, itt az ideje, hogy megnézzük a visszajelzéseket és változtassunk néhány dolgon. Sok minden más is lesz még. Az ebben a bejegyzésben található lista olyan tételeket tartalmaz, amelyekkel úgy éreztük, hogy sürgősen foglalkoznunk kell.
E változtatások némelyike már bevezetésre került a realm újraindítása nélkül, mások egy következő javításban érkeznek.
Dodge Roll változások
Sok játékos fejezte ki frusztrációját amiatt, hogy a szörnyek csapdába ejtik. Bár a szándék szerint a szörnyek képesek csapdába ejteni és megölni téged, úgy éreztük, hogy ennek a gyakorisága egy kicsit túl nagy volt.
A következő változtatásokat fogjuk bevezetni egy következő javításban:
- A játékos mérete mostantól egy egység helyett nulla egységre van beállítva a Dodge Roll (~bukfencezés) közben.
- Néhány kisebb szörnyet mostantól Dodge Roll közben is lehet lökni. Ez olyan szörnyeket is magában foglal, mint például az Adorned Bettles Kethben.
Ez azt eredményezheti, hogy ritkábban esünk csapdába.
Ne feledd, hogy még mindig csapdába eshetsz. Egy nullás méretű játékos továbbra sem tud áttörni a szörnyeken, de a legkisebb résen átjuthat közöttük.
Checkpoint változások
Sok játékos jelezte, hogy fárasztó újra bejárni a térképek területeit, hogy visszatérjenek a már megtalált célpontokhoz.
A változtatást egy következő javítással fogjuk bevezetni:
- Ha rákattintasz egy ellenőrzőpontra (Checkpoint), akkor teleportálhatsz az adott terület más Checkpoin-jaihoz, amelyeket a minimapodon felfedezel.
- Checkpointokat adtunk a zónák minden be- és kijáratához, hogy lehetővé tegyük a teleportálást.
- Az első Dreadnaught-terület közepén is egy Checkpoint került hozzáadásra.
További módosításokat fogunk végezni az ellenőrzőpontok pozícióin, ahogy folytatjuk a visszajelzések gyűjtését.
Tárgyváltozások
Az egyik fő probléma, amit a játékosok tapasztaltak, hogy a játékot nem érzik eléggé jutalmazónak. Ezen a területen nagyon óvatosnak kell lennünk a módosításoknál, mert nagyon nehéz csökkenteni a dropokat, ha túlságosan megnöveljük őket.
Meghatároztunk néhány kulcsfontosságú területet, amelyekről úgy gondoljuk, hogy jelentősen javítani fogják a játékosok élményét.
Ritka szörnyek változásai
Úgy éreztük, hogy a ritka szörnyek nem voltak elég jutalmazóak. Ez nem érintette annyira a kampányt, mivel több Unique boss van, ami növeli a dropok teljes mennyiségét, de érezhető a végjátékban, ahol az Unique szörnyek ritkábbak.
Különösen az a jutalom nem volt megfelelő, amit a megnövekedett nehézségért kaptál.
A következő változtatásokat vezettük be:
- A ritkasági bónuszt ritka módosítónként megdupláztuk.
- +10% mennyiségi bónusz jutalom ritka módosítónként
- Megnöveltük annak az esélyét, hogy a ritka szörnyek eleve több módosítóval rendelkezzenek, ahogy haladsz előre a végjátékban.
Ezek a változások azt eredményezik, hogy a ritka szörnyek jutalmai természetes módon skálázódnak a magasabb szintek elérésével, mivel a kampány során és a végjátékban növekszik a szörnyek módosítóinak száma. Ezen kívül a térképek „szaftosításának” számos más formája közvetve azt fogja okozni, hogy a ritka szörnyek is több moddal rendelkeznek, ami növeli ezen egyéb mechanikák jutalmait is. Figyeljétek meg az alábbi változtatást is, amely biztosítja, hogy minden pályán legyen egy minimális számú ritka mod, ami szintén növeli a ritka módosítók átlagos számát, és így tovább növeli a dropokat.
Currency változások
Úgy éreztük, hogy a játékosok nem kaptak eleget bizonyos currencykből sem a játék elején, de a pálya-módosítók fenntartása is nehéz.
A következő változtatásokat vezettük be:
- A Regal Orb drop rátája körülbelül 40%-kal nőtt.
- Hat rare mod kiigazítása, hogy egy helyett két Regal shardot kapjunk.
- A kisebb ékszerészek Orb drop rátája körülbelül 33%-kal nőtt.
- Kicsit csökkentettük a Chaos Orb drop rátáját, mivel kevésbé értékesek, és hogy ne eméssze fel annyira a „ritka currency” drop poolját. Ezáltal az olyan valuták esési valószínűsége, mint az Exalted Orb némileg megnövekedett.
- A Gemcutter’s Prism drop rate 500%-kal nőtt.
- A Gemcutter’s Prism mostantól 1% helyett 5%-kal növeli a drágakövek minőségét.
Map Mod változások
A ritkaságokhoz hasonlóan úgy éreztük, hogy a játékosok nem kapnak elég jutalmat a pályamódosítók által hozzáadott nehézségért. Jelentősen megnöveltük az összes prefix map mod értékét.
Az összes térkép prefix modot megváltoztattuk, de néhány példa a következő változásokra:
- A ritkasági módosítókat 2,5x-szeresére növeltük.
- A mennyiségi módosítókat extra ritkasággal egészítettük ki (ez most egy későbbi javításban lesz).
- Eltávolítottuk néhány mod alsó szintjét.
- Sokkal nagyobb valószínűséggel rollolsz olyan módosítókat, amelyek a dropokat vagy a pack méretét befolyásolják, mint a kevésbé hasznos modokat.
Ezen kívül megállapítottuk, hogy néhány területre nem úgy hat az „Increase Number of Monster Pack” módosító, ahogy kellene. Ezeket a pályákat egy későbbi javításban javítjuk, hogy helyesen működjenek.
„Szerencsétlen” Drop elleni védelem
Az egyik fő probléma, amit azonosítottunk, a kiugró „szerencsétlen” dropok. Ha egyetlen Unique boss rosszul dropol, különösen az elején, az jelentősen befolyásolhatja a karakteredet.
A következő változtatásokat vezettük be:
- A Unique szörnyek dropjának legfeljebb 50%-a lehet arany.
- Az Act Bossok és a Map Bossok mindig legalább 1 ritka tárgyat dropolnak.
Az első ilyen változtatás jelentősebb, mint amilyennek elsőre tűnik, mivel a játékosok nem látják a különbséget a „normál” és a „ritka” aranykupacok között. Több olyan felszerelést és currencyt kapsz, amelyek jobban ki tudják használni az egyedi szörnyek által biztosított ritkaság-növekedést.
Click to Move
Volt egy olyan probléma, amikor a „Move Only” parancs namelock-ot okozott. Ez gyakran azt eredményezte, hogy a karaktered zavaróan váratlan irányba támadott, miközben lenyomva tartottad ezt az akciót.
A következő változtatást vezettük be:
- A „Move Only” parancs többé nem namelockol.
Végjáték térképek
A játékosok számára a végjáték-pályákon gondot jelentett a ritka szörnyek véletlen elmulasztása. Ezen kívül sok pályán nem volt annyi ritka szörny, amennyinek lennie kellett volna.
A következő változtatásokat fogjuk végrehajtani egy következő javításban:
- A ritka szörnyek mostantól akkor jelennek meg a minimapon, ha 50 helyett 200 szörny maradt.
- Sok pályához további ritka szörnyeket adtunk hozzá, hogy minden pályatípusban legyen egy minimális szám.
Az elkövetkező hetekben tovább dolgozunk a térképek elrendezésén és a térképek szörnysűrűségével kapcsolatos problémákon.
Következtetés
Ezekhez a változtatásokhoz javítási jegyzeteket fogunk közzétenni, amint telepítésre kerülnek. A most telepített módosítások teljes listáját itt találod a javítási jegyzetekben.
Még rengeteg változás van hátra, most csak néhány olyan változtatást eszközöltünk, amit gyorsan el tudunk végezni. Továbbra is figyelni fogjuk a visszajelzéseket, és menet közben kiigazítjuk a dolgokat.
Grinding Gear Games Community_Team