
A felkiáltójeles „Hoppá” le is maradt a címből, annyira megörültem neki, hogy végre történik valami a Last Epoch háza táján. Azért valljuk be, bármilyen szimpatikus cég is az Eleventh Hour Games, a játékuk csigalassúsággal fejlődik. De leginkább nem fejlődik. A legutóbb például akkor hallattak magukról, amikor nemes egyszerűséggel resetelték az éppen futó ciklust és újraindították előről. Ennél mindenképpen több kell az ARPG műfajban, mert a Diablo IV köszöni szépen, nagyon jól érzi magát, de itt van már a Path of Exile 2 és a Titan Quest II-ről is jönnek az információk szépen.
Az első dolog, ami azonnal szembejön velünk az EHG legfrissebb blogjában, a „Season” kifejezés. Mostantól úgy látszik, így hívják a Last Epoch ciklusait és bízom benne, hogy ez a változtatás mélyebb tartalmat is rejt magában.
Kaptunk is egy útitervet a Season 2 tartalmait illetően, amely bár időpontját tekintve nem sok jóval kecsegtet, de a tartalma igencsak reménykeltő. A feltüntetett tételek jelentik majd a frissítéseket és a blogban pár mondatban le is írták, hogy mire lehet számítani nagy vonalakban. Most ennek a blognak a magyar változatát olvashatjátok:
Helló utazók,
Ma megosztjuk frissített útitervünket, amelyben először láthatjátok, hogy mi várható a Last Epochban, beleértve a 2. évadban várható funkciókat is. Nézzük meg, mi van a táblán egy frissített útiterv grafikával, mielőtt a 2. évaddal kapcsolatos további információkba ugranánk.
Ahogy a Season 2 ütemtervével kapcsolatos legutóbbi frissítésünkben említettük (korábbi nevén „Patch 1.2” – Patch 1.2 Timeline, 1.1 Event Updates, and Cycle Poll). átstrukturáltuk a 2. évadra tervezett funkciókat, hogy kifejezetten a legnagyobb visszajelzéseket kapott területeket kezeljük. Ezek a következők: bővülő végjáték-tartalom, jobb új játékosélmény, jobb Dungeonok, teljesítmény és egyensúly.
Míg a Weaver jelenléte eddig is ismert volt bizonyos tárgyak neve révén, a 2. évadban elkezdjük igazán kiteljesíteni befolyását Eterra világára.
Ahogy egyre közelebb kerülünk a 2. évadhoz, a korábbi Dev.Blog bejegyzésekhez hasonlóan részletesebb bejegyzéseket fogunk írni ezekről a kulcsfontosságú funkciókról és kiegészítésekről, de most adunk egy gyors áttekintést arról, hogy ezek a funkciók mit szeretnének hozzáadni a játékhoz.
Monolith of Fate fejlesztések
A 2. évad tovább épít a Monolith of Fate-re, számos új Echo célkitűzéssel, új ellenséggel és a régi feladatok átdolgozásával, hogy még több változatosságot és friss élményt nyújtson.
Woven Echoes – Összefonódó visszhangok
Ez egy új Echo típus, amely bepillantást enged a Weaver felépítésébe, és új, eddig nem látott izgalmas jutalmakat tartalmaz.
Weaver frakciófa
Egy új frakció, a Weaver kibővíti a végjátékélményt azzal, hogy a végjáték előrehaladása során a monolith idővonalakat bővíti. Ez az új frakció minden játékos számára elérhető lesz, függetlenül a többi frakcióhoz való csatlakozásuktól.
Dungeon-fejlesztések
A Dungeon-élmény feljavítása számos, a közösség által kért fejlesztéssel, és egy továbbfejlesztett új játékos-élmény, amely a dungeonokat elérhetőbbé teszi az egyedi jutalommechanizmusok miatt.
Sentinel frissítés
A Sentinel számos változtatást kap a passzív fák és a képességek terén, beleértve a teljesen újjáalkotott Volatile Reversal képességet. Már elkezdtünk a heti streamünkön és a havi hírlevelünkön keresztül számos változásról ízelítőt adni, és hamarosan további információk érkeznek!
Tomb, Cemetery – Sírok és temetők
Ezek teljesen új mellékzónák, amelyekkel véletlenszerűen találkozhattok a Monolith Echoes-ban, segítve a még nagyobb változatosságot és egyedi élményeket hozva a játékmenetbe. Ezek a mellékzónák több mid-game döntési lehetőséget és jutalmat adnak a végjáték élményéhez.
Bajnok ellenségek
A ritka ellenségek egy félelmetesebb osztálya lép a csatatérre, és nagyobb jutalmakat hoz magával a kihívásokkal teli harcban, pillanatnyi cselekvéssel és aktív döntéshozatallal.
A Craft-rendszer kiegészítése
Tovább építve a craftolási rendszerünket a tárgyak finomítására szolgáló új lehetőségekkel, továbbra is építve az itemizációra és a zsákmányszerzési lehetőségekre azáltal, hogy több tárgynak adunk értéket erőteljes craftolási lehetőségekkel.
Új végjáték főnökök
Bár Aberroth lehet jelenleg a Pinnacle boss, bővítjük az Eterra-ban található bossok listáját, hogy a játékosoknak nagyobb változatosságot biztosítsunk a végjátékban.
És még több…
A fentiek mellett a 2. évadban jelentősen összpontosítunk a játékban található hibák kijavítására, hogy stabilabb és hatékonyabb játékélményt nyújtsunk. Emellett számos „kisebb” funkciót is bevezetünk, mint például a felhasználói felület javítása, Quality of Life funkciók, a kulcsok és egyéb tárgy-féleségek tárolásának megváltoztatása, új egyedi tárgyak, számos képesség javított hangja, a kontroller funkcionalitásának javítása egy új célzási rendszerrel, és még sok más.
A Season 2 időpontja
A februári indulás óta kapott legjelentősebb visszajelzésekkel foglalkozunk; a 2. szezonra ezeket a funkciókat helyeztük a fókuszba: a végjáték bővítése, több tapasztalati variáció kivitelezése és folyamatos lehetőségek biztosítása a döntéshozatalra és a fejlődésre. A visszajelzésekre összpontosító funkciók új listájának rögzítésével jobban meg tudtuk határozni a funkciók bevezetésének ütemezését, miközben számos hibát is kiküszöböltünk, így biztosítva, hogy a 2. évad jobb általános élményt nyújtson mindenki számára. Ezekkel a megfontolásokkal most véglegesítettük a 2. szezon indítását és ezt szerettük volna megosztani azonnal: A Last Epoch 2. szezonja 2025 áprilisában indul!
Ez egy kicsit távolabb van az eredeti becsléseinkhez képest, és ezt a döntést nem könnyen hoztuk meg. Azért toltuk el időpontot, mert hiszünk abban, hogy sikeres második szezont készítünk, a lehető legjobb élményt nyújtva; ami nem csak a visszajelzésekre reagáló funkciók bevezetését jelenti, hanem azt is, hogy a lehető legstabilabb kiadást biztosítsuk, a korábbi „hibaadósság” behozására tett erőfeszítések mellett.
Az elkövetkező hónapokban a 2. évadban megjelenő új és izgalmas funkciókat felfedjük majd a külön erre a célra szánt blogbejegyzésekben. Ezekben részletesen bemutatjuk, hogyan működnek a funkciók, és betekintést nyújtunk a funkciók mögötti tervezésbe. Hihetetlenül izgatottak vagyunk, hogy elkezdjük megosztani a részleteket a nagyszerű dolgokról, és alig várjuk, hogy csatlakozzatok hozzánk a 2. évadban.
Bár még van néhány hét hónap hátra, tudjuk, hogy ez egy népszerű poszt lesz decemberben, ezért szeretnénk megragadni az alkalmat, hogy mindenkinek boldog ünnepeket kívánjunk!