
Nem túlzás azt állítani, hogy unalomba fulladt a Diablo IV hatodik évada. A Vessel of Hatred kiegészítő és az átvariált alapjáték tartalmai ugyan bőségesen elegek lennének arra, hogy lekössék a játékosokat, de a most bemutatkozott új karakter, a Spiritborn képességeinek működése annyira hibás, hogy a sebzése nagyságrendekkel előzi az összes többi osztályt.
Talán mindenki számára érthető, hogy emiatt a többi kaszt rajongói nem igazán rajonganak a kiegészítőért, sőt sokan már a jól ismert „Pay to Win” szlogent skandálják, ami – valljuk be – a rúnarendszer működésének fényében még meg is állja a helyét. Az igazi bajt azonban a Spiritborn-bugok jelentik, amelyek olyannyira súlyosak, hogy a többi karaktert értelmetlenné teszik. Mivel a Season első heteiben kb. mindenki a Spiritbornt próbálgatta és a Vessel of Hatred történetével volt elfoglalva, ez nem is volt annyira kellemetlen, de mostanra nyilvánvalóvá vált: ezt a karaktert a Blizzard nagyon elbaszta.
A problémahalmaz tehát adott, ráadásul menet közben kiderültek az új paragonrendszer „gyenge” pontjai is, miszerint egy örökkévalóságig tart elérni a maximális szintet. A nép javítást és balanszolást követel, a fejlesztők pedig próbálkoznak is derekasan: ahol csak tudják, bónuszolják az XP-t és a karakterek kiegyensúlyozásával is foglalkoznak, de ezt nagyon óvatosan teszik. A pár napja lezajlott fejlesztői közvetítés során el is magyarázták, hogy miért nem fogják hozzá-buffolni a Spiritbornhoz a többi kasztot: nem akarnak egy buff-spirálba kerülni. Ehelyett azt a félmegoldást találták ki, hogy a hibákat a Season 6 hátralevő idejére bent hagyják a játékban, a többi kasztot pedig erősítik ugyan, de nem annyira, hogy a bugos Spiritbornt utolérjék. A bugokat aztán a következő évadra eltüntetik, így a karakterosztályok többé-kevésbé egyensúlyba kerülnek majd. Legalábbis ez a terv.
A megvalósítás viszont elég döcögősen indult: A Diablo IV történetének legrövidebb tábortűz-csevegésében három mosolygós pali alig fél óra alatt letudta a bejelentéseket, úgy, hogy kb. semmit sem mondtak, aztán másnap kiadtak egy „ünnepi” blogot, ami egy szép nagy nullával egyenértékű XP-buffokat tartalmazott. Rendkívül finoman fogalmazok, ha úgy írom le a két bejelentést, hogy volt némi hiányérzetem…
Egészen mostanáig! Kijött ugyanis nemrég a 2.0.5 verziószámú midseason Patch Notes, ami egy kicsit részletesebben tartalmazza mindazt, amit próbáltak bejelenteni a streamben. Pontosabban fogalmazva: tartalmazza mindazt, amit nem jelentettek be. És igen, a javítócsomag telis-tele van erőteljes buffokkal! A Spiritborn atomereje nincs veszélyben, mert a bugokat – az ígéretnek megfelelően – nem javították, de a többi kaszt szépszámmal kapta a powert.
A Patch 2.0.5 november 19-én élesedik, az alábbiakban ennek magyar változatát olvashatjátok. Mivel a Blizzard már egy ideje azt csinálja, hogy bizonyos logika alapján össze-vissza rendezi az egyes fejezeteket, ezért a Patch Notes (és annak tükörfordítása) kb. követhetetlen, úgyhogy a most következő fordításban én szétválogattam és összeraktam rendesen, a sját logikám szerint. Sokszor az eredeti, angol nyelvű szöveg érthetőbb, ezért nem erőltetem feltétlenül a magyar kifejezéseket.
Játékfrissítések
Általános
Mythic Unique tárgyak
Shattered Vow
- +400% sebzés az egészséges (Healthy) ellenségeken +44% Damage Over Time időtartam
Andariel’s Visage
- A sebzés 3000%-ról 4000%-ra nőtt.
Unique tárgyak
Penitent Greaves
- A másodpercenkénti hűtés (Chill) mostantól 3-szor nagyobb.
Endurant Faith
- A sebzéseloszlási idő (Damage distribution time) 2 másodpercről 3 másodpercre nőtt.
Legendary Aspect-ek
Bold Chieftain’s Aspect
- A Maximum active Cooldown Reduction 50%-ról 70%-ra nőtt.
Aspect of Adaptability
- A Basic skillek mindkét hatása érvényesül, amikor nem castolják, mint például a Greatstaff of the Crone által kiváltott ingyenes Storm Strike esetében.
Barbarian
Skillek
Ground Stomp
- A sebzés 35%-ről 80%-ra nőtt.
Strategic Ground Stomp
- Az Ultimate Cooldown Reduction 4 másodpercről 5 másodpercre nőtt, maximuma 12-ről 15 másodpercre.
Hammer of the Ancients
- A sebzés 55%-ról 70%-ra nőtt.
Upheaval
- A sebzés 100%-ról 120%-ra nőtt.
- A Lucky Hit Chance 25%-ról 30%-ra nőtt.
Enhanced Upheaval
- A Stun esélye 35%-ról 45%-ra nőtt.
Furious Upheaval
- A sebzésbónusz halmozódása 8-ról 10-re nőtt.
- A stack-enkénti sebzés 15%-ról 20%-ra nőtt.
Double Swing
- A sebzés 50%-ról 60%-ra nőtt.
Rend
- A sebzés 12%-ról 25%-ra nőtt.
- A vérzéses sebzés (Bleeding Damage) 105%-ról 120%-ra nőtt.
Leap
- A sebzés 42%-ról 55%-ra nőtt.
Kick
- A sebzés 18%-ról 60%-ra nőtt.
Iron Skin
- A Cooldown 14-ről 12 másodpercre csökkent.
Enhanced Iron Skin
- Előző: Az Iron Skin Barrier 25%-kal többet használ el a maximális életedből.
- Most: Az Iron Skin 5 másodpercig Unhindered státuszt garantál és a Barrier 30%-kal többet használ el a maximális életedből.
Tactical Iron Skin
- A másodpercenkénti gyógyulás a Barrier alapján 10%-ról 20%-ra nőtt.
Strategic Iron Skin
- A Fortify a maximális élet 20%-áról 30%-ára nőtt
Death Blow
- A sebzés 120%-ról 140%-ra nőtt.
Enhanced Death Blow
- A Death Blow Bossok elleni sebzés-bónusza 150%-ról 200%-ra nőtt.
Rupture
- A sebzés 13%-ról 25%-ra nőtt.
Enhanced Rupture
- A sebzésbónusz 50 Strength-enként 20%-ról 35%-ra nőtt.
Steel Grasp
- A sebzés 23%-ról 35%-ra nőtt.
Mighty Throw
- Az alapsebzés 80%-ról 120%-ra nőtt.
- A Pulse sebzés 35%-ról 55%-ra nőtt.
- Fejlesztői megjegyzés: Ez a változtatás egy hibajavítás kompenzálására szolgál, amely azzal a tempering-affixszel kapcsolatos, amely esélyt adott a dupla sebzésre.
Passzívok
Heavy Handed
- A kritikus csapás (Critical Strike) sebzése 5/10/15%-ról 6/12/18%-ra nőtt.
Pit Fighter
- Előző: 3%-kal megnövelt sebzést osztasz ki és 2% távoli sebződés-csökkentést kapsz.
- Most: 3%-kal nagyobb sebzést okozol és 2%-os sebződés-csökkentést (Damage Reduction) kapsz.
No Mercy
- Előző: 3/6/9%-kal megnövelt kritikus csapás esélyed van Immobilize, Stun vagy Slow hatás alatt álló ellenfelek ellen.
- Most: 3/6/9%-kal megnövelt kritikus találati esélyt kapsz.
Legendary Aspect
Battle-Mad
- Előző: 8 fegyverváltás után 1,5-4,0 másodpercig kapod a Berserkinget.
- Most: 8 fegyverváltás után 20-40%-kal megnövelt sebzést és 4 másodpercig tartó Berserkinget kapsz.
Of Sundered Ground
- A sebzésbónusz 30-50%-ról 50-70%-ra nőtt.
Unique tárgyak
Twin Strikes
- A sebzés 30-60%-ról 50-80%-ra nőtt.
Tuskhelm of Joritz the Mighty
- A Berserking sebzésbónusz 15%-ról 25%-ra nőtt.
Gohr’s Devastating Grips
- A sebzés 40-70%-ról 50-80%-ra nőtt.
Ring of Red Furor
- A kritikus csapás sebzése 30-60%-ról 50-80%-ra nőtt.
100,000 Steps
- A hatás 10 másodpercenként helyett 5 másodpercenként is bekövetkezhet.
Fields of Crimson
- A vértócsa (Blood pool) sebzésbónusza 30%-ról 50%-ra nőtt.
Overkill
- A lökéshullám (Shockwave) sebzése 40-60%-ról 60-80%-ra nőtt.
Paragon
Blood Rage Legendary Node
- A maximális sebzésbónusz 30%-ról 45%-ra nőtt.
Decimator Legendary Node
- A Vulnerable sebzésbónusz 10%-ról 20%-ra nőtt.
- Az Overpower sebzésbónusz 10%-ról 20%-ra nőtt.
Druid
Skillek
Tornado
- A Spirit-költség 40-ről 35-re csökkent.
Storm Strike
- Eltávolítottuk a 20%-kal csökkentett sebzést, amikor a Storm Strike láncok a környező ellenségekre hatnak.
Rabies
- A méregsebzés 175%-ról 275%-ra nőtt.
Grizzly Rage
- A sebzésbónusz 30%-ról[x] 50%-ra[x] nőtt.
Passzívok
One with Nature
- A Companion-ok bónusz sebzése 60%-ról 80%-ra[x] nőtt.
Ursine Strength
- Az Overpower sebzése 45%-ról 70%-ra[x] nőtt.
Bestial Rampage
- A Werebear sebzése 30%-ról[x] 40%-ra[x] nőtt.
- A Werewolf támadási sebessége 20%-ról[+] 30%-ra[+] nőtt.
Lupine Ferocity
- A kritikus csapás sebzése 70%-ról[x] 100%-ra[x] nőtt, és sérült (Injured) ellenfelek ellen pedig 140%-ról[x] 200%-ra[x].
Earthen Might
- Az alap esély (Base chance) 10%-ról 15%-ra nőtt.
- Bónusz esély kritikus csapásra 10%-ról 15%-ra nőtt.
- Bónusz esély a kábított (Stun), mozgásképtelen (Immobilize) vagy hátradöntött (Knock Back) ellenség eltalálására 10%-ról 15%-ra nőtt.
Nature’s Fury
- Az esély 35%-ról 40%-ra nőtt.
Perfect Storm
- A Spirit-nyereség 1-ről 2-re nőtt.
- A sebzés 45%-ról[x] 60%-ra[x] nőtt.
Spirit Boons
Pack Leader
- A Companion-képességek reset-esélye 25%-ról 30%-ra nőtt.
Calamity
- Az Ultimate képesség időtartama 25%-ról 35%-ra nőtt.
Scythe Talons
- A kritikus találat esélye 10%-ról[+] 15%-ra[+] nőtt.
Swooping Attacks
- A támadási sebesség 15%-ról[+] 20%-ra[+] nőtt.
Avian Wrath
- A kritikus csapás sebzése 30%[x]-ról 40%[x]-ra nőtt.
Iron Feather
- Maximális élet 20%[x]-ról 30%[x]-ra nőtt.
Overload
- A sebzés 100%-ról 250%-ra nőtt.
Masochistic
- A gyógyítás a maximális élet 5%-áról 10%-ra nőtt.
Legendary Aspect
Aspect of the Ursine Horror
- A Tectonic Spike sebzése 120-200%-ról 200-300%-ra nőtt.
Stormchaser’s Aspect
- Előző: A Tornádó 1-5 célpontot fog keresni.
- Most: A Tornádó 1-5 célpontot keres, és 30-50%[x] megnövelt sebzést okoz.
Stormclaw’s Aspect
- A sebzés 40-60%-ról 60-80%-ra nőtt.
Aspect of Natural Balance
- A Föld kritikus csapás (Earth Critical Strike) sebzése 30-50%[x]-ról 50-70%[x]-re nőtt.
- A Vihar képesség kritikus csapás (Storm Skill Critical Strike) esélye 8-13,3%-ról[+] 10-15%-ra[+] nőtt.
Aspect of Trampled Earth
- A Landslide sebzése a normál sebzés 70-110%-áról 100-140%-ra nőtt.
Aspect of the Tempest
- A másodpercenként aktív hurrikán sebzése 10,5-20,5%-ról 15-25%-ra nőtt.
Aspect of the Rabid Bear
- A mérgezés sebzése 30-90%[x]-ról 60-120%[x]-ra nőtt.
Unique tárgyak
Airidah’s Inexorable Will
- A sebzés skálázódása 2,0%-ról 10,0%-ra nőtt 1 pontnyi Willpower-enként.
Dolmen Stone
- A Boulder sebzése forgó sziklánként 10-30%-ról 20-40%-ra nőtt.
Stone of Vehemen
- A Stone Burst végső robbanásának sebzése 10-15%-ról 15-20%-ra nőtt.
- A Stone Burst sebzése méretenként 10-15%-ról 15-20%-ra nőtt.
The Basilisk
- A sebzés 100-600%-ról 300-900%-ra nőtt.
- Mostantól mindig az Egészséges ellenség ellen hat, nem pedig az első találatnál. Bossok ellen 5 másodpercenként egyszer váltható ki.
Paragon
Constricting Tendrils Legendás Paragon-csomópont
- A szerencsés találat esélye 15%-ról 40%-ra nőtt.
- A sebzés a képesség alapsebzésének 150%-áról 300%-ára nőtt.
Necromancer
Skillek
Decompose
- A sebzés másodpercenként 33%-ról 60%-ra nőtt.
- A másodpercenkénti Essence-szerzés 10-ről 13-ra nőtt, és mostantól a támadási sebesség (Attack Speed) bónuszokkal együtt növekszik.
Hemorrhage
- A sebzés 27%-ról 40%-ra nőtt.
- A generált Essence 9-ről 13-ra nőtt.
Bone Splinters
- A sebzés 9%-ról 15%-ra nőtt.
- A generált Essence 7-ről 10-re nőtt.
Reap
- A sebzés 13%-ról 20%-ra nőtt.
- Mostantól 15 Essence-t generál, ha eltalál egy főnököt.
Bone Storm
- A sebzés 180%-ról 300%-ra nőtt.
Passzívok
Evulsion
- Korábban: A csontképességeid 5/10/15%[x] megnövelt kritikus csapás sebzést okoznak a sebezhető (Vulnerable) ellenségeknek.
- Most: A csontképességeid 6/12/18%[x] megnövelt sebzést okoznak a sebezhető (Vulnerable) ellenségeknek.
Compound Fracture
- A sebzés 5/10/15%[x]-ről 6/12/18%[x]-re nőtt.
Gloom
- A 2%[x] megnövelt árnyéksebzés mostantól 3 helyett 4-szer halmozódik.
Shadowblight
- A sebzés 44%-ról 60%-ra nőtt.
Affliction
- A sebzés 80%-ról 100%-ra nőtt.
Legendary Aspect
Aspect of Empowering Reaper
- A Pool of Blight bónusz sebzés 60-140%[x] értékről 70-190%[x] értékre nőtt.
Reaping Lotus’ Aspect
- A Sever sebzése a normál sebzés 110%-170%-áról 140-200%-ára nőtt.
Unique tárgyak
Deathless Visage
- A sebzés 5%-kal nő minden 20% Critical Strike Damage után, a korábbi 30% helyett.
The Mortacrux
- A Skeletal Simulacrum létrehozásának esélye 10-30%-ról 20-40%-ra nőtt.
Howl from Below
- A Corpse Explosion sebzése 30-50%-ról 50-90%-ra nőtt.
Rogue
Skillek
Invigorating Strike
- Az alapsebzés 35%-ról 45%-ra nőtt.
Forceful Arrow
- Az alapsebzés 22%-ról 33%-ra nőtt.
Twisting Blades
- Az alapsebzés 54%-ról 70%-ra nőtt.
Penetrating Shot
- Az alapsebzés 70%-ról 95%-ra nőtt.
Advanced Penetrating Shot
- Előző: Ha teljes Energy mellett castolod, a Penetrating Shot 3 másodpercig 50%-kal lassítja az összes ellenséget, akit eltalál. Az elit ellenségeket 1,5 másodpercre le is dönti (Knock Down).
- Most: Ha teljes Energy mellett castolod, a Penetrating Shot 3 másodpercig 50%-kal lassítja az összes ellenséget, akit eltalál. Az elit ellenségek 50%[x] megnövelt sebzést kapnak és 1,5 másodpercre le lesznek döntve.
- A fejlesztő megjegyzése : Az Advanced Penetrating Shot játékbeli Tooltipje hamarosan frissül, hogy megmutassa, hogy az elit ellenségek multiplikatív sebzést kapnak.
Flurry
- Az alapsebzés 130%-ról 150%-ra nőtt.
Advanced Flurry
- Az Energy-költség csökkentése 10%-ról 15%-ra nőtt.
Rapid Fire
- Az alapsebzés 33%-ról 40%-ra nőtt.
Enhanced Rapid Fire
- A kritikus találat esélye lövésenként 5%-ról 7,5%-ra nőtt.
Dash
- Az alapsebzés 40%-ról 65%-ra nőtt.
Dance of Knives
- Hozzáadva a tooltipben, hogy a sebzését növeli a támadási sebesség.
- Javítottuk a távolságkövetést.
- Az alapsebzés 64%-ról 86%-ra nőtt. Ezek a százalékok egykezes fegyver felszerelése esetén érvényesek.
Smoke Grenade
- A Cooldown 13-ról 10 másodpercre csökkent.
- Az alapsebzés 45%-ról 90%-ra nőtt.
Countering Concealment
- Ez a képesség mostantól megfelelően fenntartja a buffot 5 másodpercig a castolás után, függetlenül attól, hogy kilépsz-e a lopakodásból (Stealth), amíg az aktív.
- Az egyértelműség érdekében frissült a tooltip.
Shadow Imbuement
- Az egyedülálló ellenségek sebződése a fertőzés lejártakor 40%-ról 60%-ra nőtt.
Passzívok
Deadly Venom
- A sebzés 3/6/9%-ról 6/12/18%-ra nőtt.
Exploit
- A sebzés 6/12/18%-ról 8/16/24%-ra nőtt.
Victimize
- A Victimize robbanása sokkal gyakrabban történhet, mint korábban.
- A sebzés skálázása 120%-ról 150%-ra nőtt.
Alchemical Admixture
- Az erősség (Potency) skálázása 20%-ról 40%-ra nőtt.
- Kevesebb nem fizikai sebzéstípus szükséges az előny megszerzéséhez: 3 helyett 2-re csökkent.
Precision
- A sebzés skálázása 15%-ról 20%-ra nőtt.
Close Quarters Combat
- A sebzés skálázása 15%-ról 25%-ra nőtt.
Momentum
- A stack-enkénti sebzés 5%-ról 6%-ra nőtt.
Exposure
- A szerencsés találat esélye 25%-ról 40%-ra nőtt.
- A Stun Greande sebzése 40%-ról 80%-ra nőtt.
Paragon
Leyrana’s Instinct
- Amíg az Inner Sight teljes, a sebzés felső határa 35%-ról 60%-ra nőtt.
Legendary Aspect
Bladedancer’s
- A sebzés 40-60%-ról 60-80%-ra nőtt.
Unique tárgyak
Windforce
- A sebzésbónusz az aktiválásakor kétszeresről háromszorosra nőtt.
Condemnation
- A Core Damage 20-40%-ról 50-70%-ra nőtt.
Pitfighter’s Gull
- A kritikus sebzés 33%-ról 45%-ra nőtt.
Asheara’s Kanjar
- A sebzés felső határa 20-40%-ról 30-50%-ra nőtt.
Scoundrel’s Kiss
- A sebzés 15-35%-ról 35-55%-ra nőtt.
Sorcerer
Skillek
Meteor
- A sebzés 96%-ról 120%-ra nőtt.
Enhanced Meteor
- Előző: Ha a Meteor castolása 3 vagy több ellenséget talál el, 30% esély van arra, hogy egy további Meteor esik ugyanarra a helyre.
- Most: Ha a Meteor 3 vagy több ellenséget talál el, egy további Meteor esik ugyanarra a helyre.
Enhanced Hydra
- Előző: Amíg egészséges (Healthy) vagy, a Hydra castolások 1 további fejet kapnak.
- Most: Egészséges állapotodban a Hydra castok 1 további fejet kapnak, és 50%[x] megnövelt sebzést okoznak.
Familiar
- A sebzés 40%-ról 70%-ra nőtt.
Incinerate
- A másodpercenkénti sebzés 101%-ról 120%-ra nőtt, a maximuma 136%-ról 162%-ra.
Passzívok
Vyr’s Mastery
- A sebzés 250%-ról 500%-ra nőtt.
Combustion
- Előző: Égető effektjeid 60%[x] megnövelt sebzést okoznak, és további 4%[x]-t minden egyes egyedi Égető forrással, amit az ellenségre alkalmaztál.
- Most: Égető effektjeid 60%[x] megnövelt sebzést okoznak, továbbá az égő ellenfelek elleni bónusz sebzésed 25%[x]-át.
Avalanche
- A szerencsés találat esélye 10%-ról 30%-ra nőtt.
- Eltávolítottuk a dupla esélyt, hogy a lavina aktiválódjon sebezhető (Vulnerable) ellenségek ellen, helyette a sebzés mostantól további 25%[x]-kal nő sebezhető ellenségek ellen.
Legendary Aspect
Aspect of Charged Flash
- Mostantól Critical flat Damage sebzés helyett Critical surge Damage sebzést okoz az Enhanced Charged Bolts.
Aspect of Overheating
- Előző: Miután 3 másodpercig „csatornáztad” (channeling) az Incinerate-t, 5 másodpercig másodpercenként X kritikus tűz sebzést okoz. Az Incinerate castolása frissíti és fenntartja ezt a bónuszt.
- Most: Miután 2 másodpercig „csatornáztad” (channeling) az Incinerate-t, 5 másodpercig 75-100%-kal megnövelt sebzést okoz. Az Incinerate castolása frissíti és fenntartja ezt a bónuszt.
Aspect of Piercing Cold
- Előző: A jégszilánkok (Ice Shards) 3-19-szer szúrnak át, 25-5%-kal kevesebb sebzést okozva minden következő ellenséges találatnál.
- Most: A jégszilánkok 10-szer szúrnak át, 4-10%-kal több sebzést okozva minden egyes ellenséges találat után.
Unique tárgyak
Starfall Coronet
- A minimális Cooldown 4 másodpercről 3 másodpercre csökkent, és a töltések száma 2-ről 3-ra nőtt.
Paragon
Stalagmite Glyph
- A Jégtüskék (Ice Spikes) bónuszát 16,7%-ról[+] 18,8%-ra[+] növelte.
Torch Glyph
- A kiegészítő bónusz felső határa 12,5%-ról[x] 25%-ra[x] nőtt.
Pyromaniac Glyph
- A kiegészítő bónusz mértékét 2%-ról 3%-ra, a felső határt pedig 10%[x]-ról 18%[x]-ra emelte.
Spiritborn
Skillek
Withering Fist
- A mérgezés sebzése 30%-ról 36%-ra nőtt.
- Lassítás 30%-ról 40%-ra növelve.
Sharp Withering Fist
- A célpontok száma 3 ellenségről 5-re nőtt.
Toxic Skin
- A passzív sebzés 30%-ról 36%-ra nőtt.
Enhanced Toxic Skin
- A Toxic Skin bónusz sebzés 100%-ról 130%-ra nőtt.
Measured Toxic Skin
- A sebzés 15%-ról 36%-ra nőtt.
Soar
- Frissítettük a Soar célzását a vezérlőn, hogy a maximális távolság helyett a célzott ellenségre érkezzen.
Razor Wings
- A sebzés 50%-ról 75%-ra nőtt.
- Nincs többé rövid Cooldown a castolások között
Enhanced Rushing Claw
- A találatonkénti bónusz sebzés 10%-ról 20%-ra nőtt, a maximális bónusz 80%-ról 100%-ra nőtt.
Poised Rushing Claw
- A bónusz kitérés (Dodge) időtartama 3 másodpercről 6 másodpercre nőtt.
Harmonious Devourer
- A Toxic Globs sebzése mostantól a Devourer képzettségi rangjaival skálázódik.
Exalted Devourer
- A Pestilence Swarm sebzése mostantól a Devourer képzettségi rangjaival skálázódik.
Passzívok
Intricacy
- A bónusz időtartama 5 másodpercről 7 másodpercre nőtt.
Nourishment
- A mérgezés bónusz sebzése rangonként 3/6/9%[x]-ról 4/8/12%[x]-re nőtt.
Adaptive Stances
- A bónusz időtartama 5 másodpercről 7 másodpercre nőtt.
Legendary Aspect
Aspect of Invigorating Will
- A gyógyulás esélye 10%-ról 25%-ra nőtt.
Bruiser’s Aspect
- Az Armor 1% helyett 2%-kal nő, 1%-nyi elveszített maximális életpontonként.
Aspect of Avoidance
- A kitérés (Dodge) esélye 4-8%-ról 6%-10%-ra nőtt.
Starving Ravager’s Aspect
- A Vigor-elvonás 25-5-ről 14-4-re csökkent.
Aspect of Deflection
- A sebzés 25-32%-ról 26%-54%-ra nőtt.
Aspect of Soil Power
- A sebzés 45%-60%-ról 180%-250%-ra nőtt.
Unique tárgyak
Nesekem, the Herald
- A jelek közötti időtartam 5 másodpercről 2 másodpercre csökkent.
Zsoldosok
Raheir
Shield Throw
- A Taunt időtartama 3 másodpercről 5 másodpercre nőtt.
- A visszapattanások száma 3 célpontról 9-re nőtt.
- A sebzés 225%-ról 450%-ra nőtt.
Iron Wolf’s Ward
- A Valiance Cooldown Reduction 25%-ról 35%-ra nőtt.
Iron Wolf’s Virtue
- A Valiance Cooldown Reduction 25%-ról 35%-ra nőtt.
Iron Wolf’s Arrival
- A Valiance Cooldown Reduction 25%-ról 35%-ra nőtt.
Sundering Shield
- 200%-kal megnöveli a Crater sebzését.
Draw Fire
- Eltávolítva a bájital használatának lehetősége, amíg a maximális életerőn van.
Varyana
Ancient Harpoon
- A kábítás (Stun) időtartama 2 másodpercről 4 másodpercre, a sebzés 140%-ról 200%-ra nőtt.
Whirlwind
- A fizikai sebzés 65%-ról 85%-ra nőtt.
Annihilator
- A lassítás időtartama 3 másodpercről 5 másodpercre nőtt.
Intimidated
- A sebzéscsökkentés 10%-ról 15%-ra nőtt.
Taste of Flesh
- A gyógyulás mennyisége 1%-ról 2%-ra nőtt.
Subo
Bargaining Chips
- Az Overpower sebzésbónusz 2%-ról 5%-ra nőtt.
Thrillseeker
- A detonációs időzítő 3 másodpercről 1,5 másodpercre csökkent.
Mastermind
- A tömegkontroll időtartama 15%-ról[+] 25%-ra[+] nőtt.
Pin Cushion
- A mozgásképtelenné tétel (Immobilize) időtartama 2 másodpercről 3 másodpercre nőtt.
Snipe
- A sebzés 300%-ról 450%-ra nőtt.
Aldkin
Exhaustion
- A kábítás (Daze) esélye 5%-ról 10%-ra nőtt.
Wave of Flame
- A sebzés 300%-ról 550%-ra nőtt.
Curse of Flame
- Az erőforrás-elvonás 10%-ról 8%-ra csökkent.
Fire Shot
- A sebzés 40%-ról 90%-ra nőtt.
Rúnák
Ritual rúnák
Neo
- Már nem blokkolja a sebezhetetlenség.
- A Tooltip most már kifejezetten jelzi, hogy életsérülést kell szenvedned ahhoz, hogy megállítsd ezt a hatást.
Moni
- A felajánlás 25-ről 35-re nőtt.
Invocation rúnák
Ton
- Csökkentették a meteoritok terjedését, amikor leesnek.
- A meteoritoknak kisebb a késleltetése a lövések között.
Ceh
- A szellemfarkasok mostantól mind rendelkeznek az Akadálytalan (Unhindered) buffal, ami lehetővé teszi számukra, hogy átmenjenek az ellenségen és a játékoson, mivel a szellemek általában nem futnak bele dolgokba.
Tal
- Mostantól egyszerre 3 pestisraj (Pestilent Swarm) spawnol.
- A sebzés 300%-ról 150%-ra csökkent.
Vex
- Az időtartam 5 másodpercről 8 másodpercre nőtt.
- Az időtartam mostantól megfelelően frissül.
Lum
- 1%-ról 2,5%-ra növelve.
Thul
- A felajánlási költség 400-ról 300-ra csökkent.
Partikereső
- A The Echo of Hatred főnökharc hozzá lett adva a Party Finder tevékenységéhez.
- További tooltipek és ikonok kerültek hozzá különböző kontextusokban, hogy növeljék a Party Finder funkció láthatóságát.
- A Party Finder megnyitásához használt alapértelmezett billentyűparancs és emote-kerék művelet mostantól az utoljára használt lapot nyitja meg. Első alkalommal alapértelmezés szerint a Keresés lapot fogja választani.
Felhasználói felület és felhasználói élmény
- A nehézségek megváltoztatásának leírásában mostantól szerepel, hogy a feloldási feltételek karakterfüggőek.
- A nehézségek ikonjai frissültek, hogy vizuálisan jobban megkülönböztethetőek legyenek.
- Egy tárgy enchant-olásakor mostantól a „No Change” az alapértelmezett kiválasztott opció.
Egyéb
- A légiós események ládáiból kieső zsákmány minősége megnőtt.
- Az Artillery, Blast Wave és Conduit Shrineok mostantól megnövelt sebzést okoznak, ami a karakter szintjével és a Paragon szintjével is skálázódik.
- A Malignant Heart költség a Mucus-Slicked Eggs készítéséhez 9-ről 3-ra csökkent.
Hibajavítások
Játékmenet
Barbarian
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Mighty Throw esélye a dupla sebzésre Tempering affix mindig alkalmazta a bónuszát. Egy kompenzáló buff került bevezetésre, amint az fent látható.
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Bold Chieftain’s Aspect időnként nem működött.
Druid
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a Chance for Shred to Hit Twice Tempering affix valójában a Shrednek dupla sebzés osztásának esélyét adta. Az affixet frissítettük, hogy tükrözze ezt a funkcionalitást, és mostantól Chance for Shred to Deal Double Damage néven szerepel.
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a 4. Shred Attack az Aspect of the Agile Wolf használatakor nem csattant helyesen.
Necromancer
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a Blood Artisan’s Cuirass-on a Blood Orbs Restore Essence affix nem nőtt a Mestermunka során.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az Ebonpiercer kisebb Blight lövedékei nem részesültek a Chance for Blight Projectiles to Fire Twice affixből.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Ring of Mendeln gyűrű támadásszámlálója visszaállt az összes Minionon, amikor új Miniont idéztünk.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Soulrift néha nem tudott hatni, ha a látótereden kívül eső helyet céloztál meg.
Rogue
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor az imbuements nem frissítette az Shadowstep-el okozott sebzés típusát.
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Rejtőzködés ellensúlyozásának (Countering Concealment) bónusza azonnal megszűnt, miután a Lopakodás (Stealth) megtört.
Sorcerer
- Kijavítottunk néhány problémát, amikor a Familiar nem működött megfelelően együtt az Enlightenmenttel, amikor Sidhe Bindings-szel kombinálták.
Spiritborn
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Nesekem, the Herald a tervezettnél lassabban jelölte meg az ellenséget.
Egyéb
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az ellenségek az Infernal Hordes-ben a Fell Tanács kamráiban a zárt ajtón túl is spawnolhattak.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a drágakövek cseréje nem távolította el az eltávolított drágakő által biztosított statot.
- Kijavítottuk azt a hibát, hogy a Glyph-fokozat-fejlesztés esélye nem skálázódott megfelelően a Pit Tier 100 után.
- Javítottunk egy problémát, amikor a játékos nem tudta azonnal használni a városi portált, miután nehézséget váltott.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Sarkova Pass hágóban a Helltide aktiválása közben a szörnysűrűség alacsonyabb volt a tervezettnél.
- Javítottunk egy olyan hibát, hogy a 150-es pit Tier teljesítése egy olyan partival, amely nem teljesítette az alacsonyabb szinteket, nem oldotta fel az alacsonyabb szinteket a másik játékos számára.
Küldetések és események
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az Izel of the Vizjerei küldetésnél a tervezettnél korábban blokkolódhatott a fejlődés, ha az eldobott fiolákkal interakcióba lépett a játékos.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Rupture esemény során az ellenségeknek a magasabb nehézségeken a tervezettnél nagyobb volt az életerejük, ami túlságosan megnehezítette a mesteri szint elérését.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Boss egészségsávja a The Pit-ban a főnök szobáján kívül is megjelenhetett.
- Kijavítottunk egy problémát, ami miatt a New Again küldetés során a fejlődés megakadhatott, ha a Confront Beleth célkitűzés során egy városi portált használtunk.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Coiling Fate achievement nem követte megfelelően a haladást az Everything Old küldetés teljesítése után.
- Kijavítottunk egy problémát, ami miatt a Thrust Into Dark küldetés során a fejlődés blokkolódhatott, ha a szükséges ellenségeket a megfelelő lépés előtt legyőztük.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor bizonyos Vessel of Hatred kampányküldetések nem adtak megfelelő jutalmat a teljesítés után.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a túszok életjelző sávjai hiányoztak a túsz esemény során.
Sötét Fellegvár
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Tailwind Elixír leírásában helytelen szöveg szerepelt.
- Több olyan problémát is kijavítottak, ahol a küldetéscélok, ikonok és egyéb UI-elemek nem jelentek meg megfelelően.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Realm of Oblivion-ból kivezető portál nem működött megfelelően, ha a főnököt legyőztük, miközben az Impending Doom csatornázva volt.
Zsoldosok
- Kijavítottunk egy problémát, amikor Subo kereső képessége nem követte megfelelően, amikor a játékos lovon ülve mozgott a zónák között.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a chatnaplóban az jelent meg, hogy a felbérelt zsoldosod megölt, ha egy már legyőzött ellenség ölte meg. (Kiderült, hogy mégsem voltak árulók!)
Kurast Undercity
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Yoche-hoz vezető akadályon Evade-del át lehetett jutni.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor bizonyos elrendezésekben kevesebb szörnysűrűség volt, ami megnehezítette a Max Attunement elérését.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a végportál nem tudta visszaküldeni a játékost a városba, ha éppen az időzítő lejárta után lépett vele kapcsolatba.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Tribute nélküli futamok kezdő időzítője 120 helyett 100 volt.
Rúnák
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Lith rúna hatása aktiválódhatott, amikor egy képességet harcon kívül használtunk.
Strongholdok
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy a Kichuk erődítményben Kirma teleportálhatott a főnöki arénán kívülre, és ez megakadályozta a továbbjutást.
- Kijavítottuk azt a hibát, hogy a parti többi tagja nem tudott csatlakozni egy folyamatban lévő főnökharchoz Kichukban.
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy a gyógyító kút Kichukban nem működött.
Partykereső
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a gyorslista ikonjai nem jelentek meg megfelelően a The Pit térképén.
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy a The Pit gyorslistája automatikusan alkalmazta a Dungeon és Nightmare Dungeon címkéket a listára.
- Javítottunk egy problémát, amikor a Speciális keresési szűrők nem álltak vissza, amikor a keresési előbeállítások megváltoztak.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Party Finder bezárása nem tér vissza az előző ablakba.
- Javítottunk egy problémát, amikor a The Pit-hez tartozó csoportok listázásához a szintek tartománya csak 100-ig terjedt.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Party Finderben a The Pit szintek tartományait úgy lehetett beállítani, hogy a minimális érték magasabb volt, mint a beállított maximális érték.
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a vezérlő fókusza a partikeresőben kezdetben a bővítési mezőre volt állítva az első tevékenységi mező helyett.
Felhasználói felület és felhasználói élmény
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az összes Sigil betörésekor a figyelmeztető üzenet nem tartalmazott információt a Pokoli Iránytűk vagy a Kurast Undercity Tribute betöréséről is.
- Kijavítottunk egy hibát, amikor az Urn of Aggression több nehézségnél is helytelen bónusztapasztalat-értékeket mutatott.
- Kijavítottuk azt a hibát, hogy az alkimistánál hiányzott a drágakövek transzmutációja fül.
- Kijavítottuk azt a hibát, hogy a nehézségekhez tartozó tooltip csak a Kyovashadban található szoborra utalt, a többi helyszínre, ahol a szobrok jelen vannak, nem.
- Kijavítottunk egy hibát, amikor az okkultistánál a Craft Sigils fülre navigálva a játékos leltárát a Dungeon Keys fül helyett a Consumables fülre állította.
- Több olyan esetet is kijavítottunk, amikor bizonyos Aspect-ek nem jelentek meg a Hatalom Kódexében a kulcsszavas keresés használatakor.
Hozzáférhetőség
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a képernyőolvasó nem működött teljes mértékben a partikereső menüben.
Egyéb
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Petek különböző körülmények között nem tudtak a játékossal együtt teleportálni.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Torment nehézségű Achievementeket a szükséges Pit-be való belépéssel lehetett feloldani, ahelyett, hogy teljesíteni kellett volna azt.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor bizonyos Poleram fegyverek nem voltak használhatók barbárok és druidák által.
- Kijavítottuk azt a hibát, hogy egyes Tenet of Akarat szobrokkal nem lehetett interakcióba lépni.
- Különböző vizuális, felhasználói felület, stabilitás és teljesítmény javítások.