Skip to content
2025.05.09.
  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

INVENTORY

Maradj egy kicsit és figyelj!

Connect with Us

  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

About Us

AF themes

We mainly focus on quality code and elegant design with incredible support. Our WordPress themes and plugins empower you to create an elegant, professional and easy to maintain website in no time at all.

Connect with Us

  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

Címkék

bemutató Beta Blizzard build Diablo Diablo II Diablo II: Resurrected Diablo III Diablo III Seasons Diablo Immortal Diablo IV Early Access fontos gameplay KiberMa képgaléria Ladder Last Epoch launch Let's Level UP megjelenés Patch Patch Notes Path of Exile Path of Exile 2 Press Kit PTR Rogue Season Season 2 Season 3 Season 4 Season 5 Season 6 Season 8 Shop Spiritborn stream top Trailer Tutorial Undecember Vessel of Hatred vezető Wudijo

Kategóriák

  • Bemutató
  • Blog
  • Build
  • Gameplay
  • Gyereksarok
  • Háttér
  • Hírek
  • Interjúk
  • Képgalériák
  • Leak
  • Let's Level Up
  • Lore
  • Movie
  • Patch és Hotfix
  • Poén
  • Shorts
  • Stream
  • Trailer
  • Tutorial
  • Unboxing
  • Webshop
  • Youtube
  • iNFO
    • Hírek
    • Leak
    • Interjúk
  • Kódex
    • Háttér
    • Lore
    • Tutorial
    • Build
    • Patch és Hotfix
    • Patch Notes
      • Diablo III (HUN)
      • Diablo IV (ENG)
      • Diablo Immortal (ENG)
      • Grim Dawn (ENG)
      • Last Epoch (ENG)
      • Path of Exile (ENG)
      • Titan Quest (ENG)
      • Torchlight III (ENG)
      • Undecember (ENG)
      • Wolcen (ENG)
  • Bemutató
  • Videó
    • Gameplay
    • Stream
    • Trailer
    • Movie
    • Shorts
    • Poén
    • Unboxing
  • Képgalériák
  • Játékok
    • #-A-B
      • Assassin’s Creed: Valhalla
      • Blizzard Arcade Collection
      • Borderlands 3
    • C-D-E
      • Call of Duty Vanguard
      • Crash Bandicoot 4
      • Cyberpunk 2077
      • Cuphead
      • D3 Reflection
      • D4 Reflection
      • Demon’s Souls
      • Diablo I
      • Diablo II
      • Diablo II: Resurrected
      • Diablo III
      • Diablo IV
      • Diablo Immortal
      • Doom Eternal
    • F-G-H
      • Fall Guys
      • Ghost of Tsushima
      • God of War Ragnarök
      • Grim Dawn
      • GTA V
      • Hades
    • I-J-K
    • L-M-N
      • Last Epoch
      • Lost Ark
      • Mafia
      • Mario + Rabbids: Sparks of Hope
      • Mass Effect
      • Nier: Automata
    • O-P-Q
      • Path of Exile
      • Path of Exile 2
    • R-S-T
      • Return to Monkey Island
      • Resident Evil Village
      • Rocket League
      • Rush Royale
      • Star Wars Battlefront II
      • Star Wars Jedi: Fallen Order
      • Stumble Guys
      • The Division
      • The Incredible Adventures of Van Helsing
      • The Last of Us Part II
      • The Outer Worlds
      • The Slormancer
      • Tiny Tina’s Wonderlands
      • Titan Quest
      • Titan Quest II
      • Torchlight III
    • U-V-W
      • Undecember
      • V Rising
      • Warcraft III: Reforged
      • Warhammer: Chaosbane
      • Watch Dogs: Legion
      • Wolcen: Lords of Mayhem
    • X-Y-Z
  • Dosszié
    • Diablo IV Seasonok
    • Diablo IV Cosmetics
    • Diablo III Seasonok
    • D2R Ladder Seasonok
    • A D2R bejelentése
    • Last Epoch Tutorial
    • Path of Exile Cosmetics
    • Path of Exile Ligák
    • Path of Exile 2 Build Showcase
  • Gyereksarok
  • Blog
  • Webshop
  • Belépés
Youtube
  • Home
  • 2024
  • november
  • 6
  • Diablo IV: Paragonfarm útmutató
  • Tutorial

Diablo IV: Paragonfarm útmutató

A végtelen XP farmolás lett a Diablo IV új végjátéka – legalábbis a hatodik évadban. Alkalmi játékosoknak szinte elérhetetlen a 300-as paragonszint. Vagy mégsem?
cszcsaba 2024.11.06.
Megosztás:

Loading

Forradalmi változásokat hozott a Diablo IV-ben az első kiegészítő, a Vessel of Hatred. Az új tartalmakon kívül megváltozott az alapjáték szinte minden eleme és az eddigiektől merőben eltérő lett a működésük is.

A legszembetűnőbb változtatás a nehézségi szintek rendszerében történt: az új nehézségek immár a játék szinte minden mechanikáját uralják, a The Pit-et kivéve nincs saját szintjük a tartalmaknak. A játékos maga választja ki a nehézséget és ehhez skálázódnak az egyes elemek, sőt maguk az ellenségek is.

Teljesen átformálták a szintezési rendszert is: immár elkülönül egymástól a normál szint és a paragon, illetve ezeken belül is mélyreható változásokat eszközöltek. Az új maximális szint 60 lett és az ennek megfelelő skill pontokat lehet szétosztani a skill-fán. Ezek után a paragon-szintek következnek, amelyekből 300 a maximum és az ennek megfelelő pontokat lehet szétosztani a régi-új táblákon, amelyek közül immár maximum csak ötöt lehet felhasználni. A Paragon Glyph rendszer is átalakult, itt az új maximális szint a 100, a fejlesztésük pedig a Nightmare Dungeonból a The Pitbe került át.

Bevezetőnek talán ennyi elég is nagyvonalakban, akit részleteiben is érdekelnek a megújult Diablo IV változásai, az ebben a cikkben minden információt megtalál.

Inventory.hu a Facebookon!

Kattints a linkre és kövesd az INVENTORY.hu - Gamer Blog folyamatosan frissülő Facebook oldalt! Az inventory.hu cikkeit kivétel nélkül megtalálod és még amit csak a Facebookon osztani lehet! Óvatosan a kommentekkel jeligével!

Diablo Facebook csoport

Csatlakozz a legnagyobb magyar Diablós Facebook csoporthoz és csevegj a társakkal! De vigyázz! A csoportot moderáljuk és a Meta algoritmusai is aktívak benne, így a toxicmentes környezet garantált. Kattints ide a belépéshez!

ARPG Facebook csoport

Csatlakozz ARPG Facebook csoportunkhoz, ahol a műfaj összes játékának rajongói gyűlnek. Az Inventory "Játékok" menüjének teljes kínálata előjön a moderált csoportban... és még sok minden más. Lépj be ide kattintva!

Inventory.hu az X-en!

Az Inventoryt már az X-en is követheted. Kattints ide és "follow"!

Inventory Youtube

Az Inventory.hu (szerkesztőjének) YT csatornája. Kattints ide a Feliratkozáshoz!

Inventory TikTok

Az Inventory.hu (szerkesztőjének) TikTok csatornája. Kattints ide a követéshez!

Most pedig térjünk is át a megújult rendszer rákfenéjére, a paragon-rendszerre! Azok közé tartozom, akik végtelen szintezhetőséget szeretnének a játékba, hogy a dédelgetett karakter ne járjon „üresben” és folyamatosan lehessen vele XP-t szerezni. Nos, tulajdonképpen egy k*rva szavam se lehet, mert a Blizzard ezt megoldotta azzal, hogy bár véges a szintezhetőség, de a magamfajta alkalmi gamer soha a büdös életbe nem fogja elérni a paragon pontok maximumát. Mit mondjak – nem egészen ilyen lovat akartam.

Azt mondják a kritikusok, hogy túlságosan hasonlít a játék a Diablo III-ra. Nos, ez igaz is, meg nem is… A paragon-szintezésre például pont nem igaz, mert míg a Diablo III-ban viszonylag korán elkészül a karakterünk és a paragonnak egy bizonyos szint felett már nincs világmegváltó hatása, addig a Diablo IV-ben nem tekinthető késznek a karakter, amíg ki nem osztjuk az összes létező pontot. Vagyis: maxolni kell a paragon-szinteket ahhoz, hogy a karakterünk fullos legyen.

Az alábbi, a paragonszinteket és a hozzájuk szükséges XP-t tartalmazó ábra pedig mindent elárul arról, hogy miért számít kvázi-végtelennek a 300 paragonszint kifarmolása:

Ahogy az látható is, a megújult Diablo IV új végjátéka tehát a végtelen XP-farmolás. Legalábbis jelenleg, a hatodik évadban (Patch 2.0.4) ez a helyzet. És ez így marad, amíg komoly korrekciót nem művelnek vele.

 

A tapasztalati pontok (XP) farmolása

Addig viszont valahogy farmolni kell a Paragon szinteket és – ahogy írtam – ez központi kérdés lesz a végjáték során. Mivel a játék tartalmai szinte kivétel nélkül a nehézségi szintekhez kötöttek, így a jelenleg maximális, Torment IV fokozaton elérhető XP mennyiség a meghatározó. A Maxrollon ezzel kapcsolatban egy félig régi – félig új Tutorial van, de kihámoztam belőle azt, ami jelenleg is valószínűleg a leírtaknak megfelelően működik. Nézzük:

Az XP buffolásának legalapvetőbb módja a nehézségi szint növelése:

  • Normal: Alapszintű XP
  • Hard: +75% XP bónusz
  • Expert: +125% XP bónusz
  • Penitent: +175% XP bónusz
  • Torment I: 300% XP bónusz
  • Torment II: 400% XP bónusz
  • Torment III: 500% XP bónusz
  • Torment IV: 600% XP bónusz

Fontos információ, hogy a nehézségi szintek XP bónuszát a Season Blessing mechanika módosítja. Példaként: Az Urn of Aggression Blessing 4 Smoldering Ashes elhasználása esetén a Torment IV szint XP bónuszát 740%-ra változtatja.

Bónuszok – A nehézség emelése mellett a következő módokon is növelhető az XP:

  • Fogyóeszközök (Consumables): Az elixírek harci hatásuk mellett 5%-8%-os bónusz XP-t biztosítanak 30 percig.
  • Füstölő (Incense): Az elixírekhez hasonlóan lehet használni ezeket is (szintén az Alchemist-nél lehet craftolni) és további 5% XP bónuszt lehet elérni velük. Három kategóriájuk van, emiatt egyszerre akár három füstölő is használható, de az XP-bónusz nem halmozódik több aktív füstölővel.
  • Seething Opal: A Season 6 témájának részét képező eszközök csak az S6 játékosai számára érhetők el és 15% bónusz XP-t biztosítanak a hatásukon kívül.
  • Party bónuszok: A szörnyek megöléséből származó alap XP-t minden csapattag egyenként teljes értékben kapja meg, függetlenül a közreműködéstől. 5% bónusz XP-t jelent, ha legalább egy másik játékos a közelben van, 10%-ot, ha ő is a partiban van.
  • Tábortüzek, amelyek egymásra rakódó tapasztalati buffot adnak, amely akár +15%-ig halmozható, ha a közelükben áll a játékos. A bónusz azonban nagyon rövid ideig tart és eltűnik, ha elhagyja a területet.

A bónuszokkal kapcsolatban két fontos információt kell megjegyezni:

  • Minden XP-bónusz additív módon halmozódik, de együttesen felszorozzák a nehézségi bónuszt.
  • A tapasztalati buffok csak a szörnyölésből származó XP-gyarapodásra vonatkoznak, a küldetésjutalmakra nem.

Talán nem kell bizonygatni, hogy ezzel így valamikor a XXII. században lenne meg az áhított cél. Van viszont egy tartalmi elem, ami független a nehézségtől: a The Pit. A továbbiakban arról lesz szó, hogy ezt hogyan kell használni a lehető leghatékonyabb XP-termeléshez.

 

The Pit Paragon XP és optimális szintek

Íme egy grafikon, amely bemutatja, hogyan emelkedik a kifarmolható tapasztalati pont a Pit-szintek függvényében:

A grafikont egy Icy2889 nevű redditor rajzolta meg és mind a szörny-ölést, mind a Pit befejezésének tapasztalatai pontjait ábrázolja. A Clear XP a szörnyek megölésével szerzett tapasztalat, a progressz-sáv feltöltése a Boss-harc előtt. A Completion XP pedig a főnök megölésével és a Pit befejezésével szerzett tapasztalat. Láthatjuk az emelkedő számokat, de úgy tűnik, hogy a tényleges befejezési XP sokkal jobban emelkedik, mint a szörny-gyilkolásból származó.

Icy2889 belement némi optimalizálásba is, hogy lássa, melyik Pit-szint az optimális az adott paragon és felszerelés szintjéhez. Lesz alább egy részletes magyarázat, de a rövidített változat valahogy úgy szól, hogy a lehető legmagasabb szinten kell mennünk, miközben 90 másodperc körüli Pit-runokra törekszünk azzal a felszereléssel és builddel, ami rendelkezésünkre áll.

A részletes útmutató – beleértve az összes matematikai és statisztikai adatot – a továbbiakban olvasható.

 

Számok a Pit-szintek és a paragon farmolás mögött

A játékosoknak a lehető legmagasabb szintű Pitet kell farmolniuk, miközben arra törekednek, hogy a teljesítési idő (ideális esetben) 90 másodpercnél kevesebb legyen. A sebesség a meghatározó tényező a tapasztalati pontok farmolásában. A Pit elindítását nem befolyásolják az XP-szorzók vagy a csoporttagok.

Már sokan megállapították, hogy a tapasztalati pontok farmolásakor a Pit-runok futása a legjobb módszer és ezek gyorsasága pedig a legfontosabb szempont. Ezt alátámasztandó Icy2889 letesztelte a The Pit szintjeit 1-től 120-ig az XP szerzés szempontjából. A fenti grafikon elkészítéséhez így kapott megfelelő számú adatot.

Nézzük a tényleges számokat! A teszt során a redditor nem használt XP-bónuszt, az Urn of Agression (Seasonal Blessing) buffját leszámítva. Érdekes, hogy az XP-szorzók nem befolyásolják a teljesítési tapasztalatot (Completion XP), a Clear XP kapcsán pedig a poszt alatti kommentek között a következőt írta: Az elixírek és füstölők fogyasztásával szerzett tapasztalati bónusz összesen legfeljebb 28% bónusz tapasztalatot adhat az ölési tapasztalathoz. A Maxrollon el lehet olvasni (lásd fenti összefoglaló – a szerk.), hogyan hatnak egymásra az XP-bónuszok. Az így generálható tapasztalat-növekedés minimális, hibahatáron belül van. Lényegében az XP szorzók akkor előnyösek, amikor alacsony szinten vagy, de magas szinten szinte egyáltalán nem. Rajtad áll, hogy szeretnéd-e használni őket a buffok és bónuszok miatt.

Nézzük a konkrét számokat! (A teszt képletében szereplő „x” a Pit szintjét jelenti, tehát ez egy direkt szorzó)

The Pit 1-4 (Normal)

  • Clear XP: 52,219 * x + 292,061
  • Completion XP: 169,341 * x + 283,809
  • Megjegyzés: A tesztek során a 2. szintű Pit a vártnál 1 tapasztalattal kevesebbet adott a befejezéskor.

The Pit 5-9 (Hard)

  • Clear XP: 63,219 * x + 814,418
  • Completion XP: 33,184 * x + 446,198
  • Megjegyzések Ebben a nehézségben minden egyes Pit kissé eltérő teljesítési értékeket ad. A 7-es Pit 9,030 tapasztalattal kevesebbet ad a vártnál.

The Pit 10-14 (Expert)

  • Clear XP: 15,016 * x + 622,606
  • Completion XP: 63,220 * x + 949,888
  • Megjegyzések Ugyanaz az XP-eltérés mintázata fordult elő ebben a nehézségben, mint az előzőben, beleértve a 12-es gödör 9.030 tapasztalattal kevesebbet ad a vártnál. A befejezésért járó tapasztalat 207,725-tel ugrik meg az előző Pithez képest.

The Pit 15-19 (Penitent)

  • Clear XP: 79,713 * x + -205,473
  • Completion XP: 180,630 * x + -675,803
  • Megjegyzések A tesztek során a 2. gödör a vártnál 1 tapasztalattal kevesebbet adott a befejezésért. A befejezésért járó tapasztalat 207,724-gyel ugrik meg az előző gödörhöz képest.

The Pit 20-150 (Torment)

  • Clear XP: 29,248 * x + 1,037,108
  • Completion XP: 60,210 * x + 1,958,400
  • Megjegyzés: A 20. szint után nem volt eltérés egyik Pit befejezésében sem. A befejezésért járó tapasztalat 406,417-gyel ugrik meg az előző Pithez képest.

Mivel jelentős mennyiségű tapasztalatot kompenzál a befejezés, a legjobb, ha a lehető leggyorsabban futják a játékosok a Piteket. Feltételezve, hogy 2 percenként lemegy egy futam (ami tartalmazza a betöltőképernyőket, a Glyph-ek szintezését és egy új Pit elindítását), a teszt a következőképpen alakul:

Pit LevelXP / Run (millió)XP / óra (millió)
102.3570.65
204.78143.54
305.68170.38
406.57197.21
507.47224.05
608.36250.89
709.28277.73
8010.15304.56
9011.04331.40
10011.94358.24
11012.84385.08
12013.73411.91
13014.63438.75
14015.52465.59
15016.41492.43

A további tesztek során emberünk azt mérte, hogy az elixírek és a füstölők szinte semennyire nem járultak hozzá a Clear XP-hez, és egyáltalán nem befolyásolták a Completion XP-t. A csoporttagok XP-szorzója szintén nem befolyásolja a Teljesítési XP-t. Ezért az optimális farmoláshoz a sebességre összpontosító csapatot kell toborozni, hogy maximalizálni lehessen clear sebességét.

Hogy mennyire fontos a clear sebesség: Tegyük fel, hogy 5 Pit-szint emelésével átlagosan 20 másodpercet lassul a játékos. Vegyünk példának egy Pit 60-at 2 perces kipucolási idővel. Ebben az esetben a Pit 65-öt 2:20 perces idővel lehet elvégezni, ami már 10%-os hatékonyságveszteséggel járna, emiatt érdemes lejjebb venni a szintet.

Forrás:
Icy-Veins, Reddit, Maxroll

Kapcsolódó cikkek:

  • diabloiv_Z2BYOH4U56621731541750847
    Diablo IV: A szarra se jó buffok hete
  • image_750x_6155dbaa2b0df
    A Diablo-univerzum teljes története MAGYARUL
  • diabloiv_467013159_984214670406772_4071265907994784343_n
    Íme, ez mentheti meg a Diablo IV hatodik évadát
  • WC_Remastered_BattleChest_BnetShop_FeatureImage-WC1_1920x1080
    30 éves a Warcraft, a Blizzard ledobta az atomot
  • diabloiv_465784041_976820671146172_3079492523057526949_n
    Diablo IV: Érkezik a balansz
  • MythicDiablo4_
    Unique és Mythic Unique KISOKOS – Diablo IV
Tags: Diablo IV fontos paragon top Vessel of Hatred vezető XP

Continue Reading

Previous: Unique és Mythic Unique KISOKOS – Diablo IV
Next: Diablo IV Bossfarm: Íme Duriel részletes loot-statisztikája

Legfrissebb

Undecember: Elindult az új évad, a Starwalker

Undecember: Elindult az új évad, a Starwalker

2025.05.09.
Diablo IV: Season 8 Barbarian Gameplay

Diablo IV: Season 8 Barbarian Gameplay

2025.05.08.
Az megvan, hogy a Death Trap Rogue volt a Diablo IV történetének egyik legerősebb karaktere?

Az megvan, hogy a Death Trap Rogue volt a Diablo IV történetének egyik legerősebb karaktere?

2025.05.07.
Diablo IV Season 8: Frissített Endgame Tier List és Leaderboard

Diablo IV Season 8: Frissített Endgame Tier List és Leaderboard

2025.05.05.
Diablo IV Hotfix Híradó – Crown of Lucion és Reliquary problémák

Diablo IV Hotfix Híradó – Crown of Lucion és Reliquary problémák

2025.05.05.
Super Space Club – Ingyen űrlövölde PC-re és mobilra

Super Space Club – Ingyen űrlövölde PC-re és mobilra

2025.05.04.
Diablo IV: Death Trap Rogue Tutorial

Diablo IV: Death Trap Rogue Tutorial

2025.05.04.
Diablo IV Hotfix Híradó – Hírnévpont buff, Apparition Boss nerf

Diablo IV Hotfix Híradó – Hírnévpont buff, Apparition Boss nerf

2025.05.04.
2024. november
hKscpsv
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
« okt   dec »

Legutóbbi hozzászólások

  1. Cat Quest – A legcukibb ARPG, amit valaha is láttál szerzője cszcsaba2025.03.31.

    Frissítés: A Gameplay videón látható rész után továbbmentem kicsit és az a helyzet, hogy bedurvul a játék. Keményen kell gearelni,…

  2. Elkezdődött a Diablo Immortal új korszaka – Sharval vadonjának titkai szerzője ccssaabbaa2025.03.25.

    teszt

  3. Diablo IV, Season 8: Apparition Incursions Tutorial szerzője csizmadiacsaba2025.03.25.

    Próba

  4. Elkezdődött a Diablo Immortal új korszaka – Sharval vadonjának titkai szerzője csizmadiacsaba2025.03.25.

    Tesztkomment

Rhykker

Wudijo

Raxxanterax

Talkative Tri

Leggyakoribb címkék

bemutató (47) Beta (21) Blizzard (48) build (22) Diablo (25) Diablo II (55) Diablo II: Resurrected (102) Diablo III (129) Diablo III Seasons (18) Diablo Immortal (133) Diablo IV (407) Early Access (21) fontos (272) gameplay (43) KiberMa (29) képgaléria (41) Ladder (21) Last Epoch (41) launch (26) Let's Level UP (28) megjelenés (32) Patch (33) Patch Notes (34) Path of Exile (73) Path of Exile 2 (77) Press Kit (31) PTR (45) Rogue (19) Season (21) Season 2 (27) Season 3 (26) Season 4 (19) Season 5 (21) Season 6 (19) Season 8 (22) Shop (21) Spiritborn (20) stream (24) top (184) Trailer (149) Tutorial (27) Undecember (23) Vessel of Hatred (45) vezető (183) Wudijo (19)

Ez is érdekelhet

Undecember: Elindult az új évad, a Starwalker
  • Hírek

Undecember: Elindult az új évad, a Starwalker

2025.05.09.
Diablo IV: Season 8 Barbarian Gameplay
  • Gameplay

Diablo IV: Season 8 Barbarian Gameplay

2025.05.08.
Az megvan, hogy a Death Trap Rogue volt a Diablo IV történetének egyik legerősebb karaktere?
  • Patch és Hotfix

Az megvan, hogy a Death Trap Rogue volt a Diablo IV történetének egyik legerősebb karaktere?

2025.05.07.
Diablo IV Season 8: Frissített Endgame Tier List és Leaderboard
  • Hírek

Diablo IV Season 8: Frissített Endgame Tier List és Leaderboard

2025.05.05.

Mi is ez az oldal?

Az inventory.hu egy 2024 januárjában indult Blog. Egy kicsit ugyan túltoltam és portálosra sikerült, de mégiscsak az én stílusomat fogja magán viselni előbb-utóbb. Lesznek persze hírek, meg mindenféle fordítások, de szándékom szerint sokkal több lesz a véleménycikk és a saját audio-vizuális tartalom, mint az archívumban (ami nagyjából a HH oldalára írt cikkeimből állt össze).

CsZCsaba

Inventory

Maradj egy kicsit és figyelj!

Az Izometrikus Hack&Slash ARPG játékok világa

Copyright

Tudom, hogy a szerzői jogot kb. mindenki telibesz*rja… Úgyhogy írhatnék én ide mindenféle jogi f*szságot, az totál értelmetlen lenne. Mielőtt lelopsz innen valamit, azt gondold végig, hogy ebben az oldalban mennyi meló van. Nem egy, nem két olyan cikk van itt, amivel napokat, akár heteket is dolgoztam. Azzal segíted a munkámat, hogy nem lemásolod a cikket, hanem az url-re hivatkozol.

Köszi előre is: CsZCsaba

  • Rólunk
  • Impresszum
  • Cikklista
  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube
Copyright © All rights reserved. | DarkNews by AF themes.