
Zajlik a Diablo IV hatodik évada és bár rengeteg a megoldásra váró hiba még mindig a játékban, a Vessel of Hatred kiegészítő nagyon jó fogadtatásban részesült (az Inventory Facebook csoportjában a tagok háromnegyede legalább jónak értékelte). Mindez két dolognak köszönhető: egyrészt az alapjátékban csalódottak már nem vették meg a kiegészítőt és szép lassan eltűnnek a Diablo IV közösségéből, másrészt ez a kiegészítő valóban nagyon jól sikerült.
Ez utóbbi állításnak némiképp ellentmond az a tény, hogy az új karakter, a Spiritborn zárójelbe teszi az összes többit és ráadásul idegesítő hibák tömkelege jelent meg a játékban. Ezekkel most együtt kell élnünk, egyrészt annyi pluszt hozott a kiegészítő, hogy egy kifejezetten élvezetes szórakozást nyújt a megújult játék, másrészt a hibákkal heroikus küzdelmet vívnak a fejlesztők és apránként azért halad(gat)nak előre. Ennek az előrehaladásnak egy újabb mérföldköve az október 29-én érkező 2.0.4 verziószámú javítócsomag, melynek magyar változatát az alábbiakban olvashatjátok!
Játékfrissítések
Vessel of Hatred Expansion frissítések
- Varyana életereje csökkent a megszerzésével kapcsolatos küldetés során.
- A Kurast Undercityben lévő Portal Prankster ládákat mostantól az aktív Bargain is érinti.
- További Nahantu-tematikájú betöltőképernyők kerültek be a játékba.
- A Kurast Undercity Tribute-ok leírásai javultak az érthetőség érdekében.
Season of Hatred Rising
- A légiós események (Legion event) végén megjelenő ládák mostantól bónusz zsákmányt és Zakarum Remnants hírnevet biztosítanak azoknak a játékosoknak, akiknek a láda kinyitásakor aktív a Seething Opal.
- A Seething Opal-ok leírása mostantól azt is jelzi, hogy a plusz zsákmány esélye a futam végi zsákmányra is vonatkozik, mint például a Pit vagy a Kurast Undercity.
- Mostantól egy további hullám Bloodbound Guardians jelenhet meg a Realmwalker elleni harc során.
- A Realmwalker életereje megduplázódott.
Egyéb
- A Gem Fragment felső határa jelentősen megnőtt.
- A Mount-ról való leszállás kikényszerítéséhez szükséges sebzés mértékét megnövelték, hogy a végjátékban kevésbé legyen gyakori a kényszerített leszállás.
- A Party Finder gyorslista hozzá lett adva az Infernal Hordes-hoz a térképen.
- A PlayStation™ 5 felhasználók számára bevezettük a VRR (változó képfrissítési sebesség) támogatást. A VRR a konzol beállításaiban a VRR „automatikus” értékre állításával engedélyezhető az azt támogató kijelzők esetében. Ha engedélyezve van, a képfrissítési sebesség meghaladhatja a 60-at, ha a VRR-tartományon belül van a kijelző, amikor az Enhanced Visuals ki van kapcsolva.
Hibajavítások
Akadálymentesség
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a karakterportrék nem alkalmazták a láthatósági beállításokat.
Season of Hatred Rising
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Bloodbound Guardian nehezen támadható volt a közelharci karakterek számára.
Sötét Fellegvár
- A Sötét Fellegvárban több esetben is kijavítottuk a hiányzó vagy helytelen tooltipeket és ikonokat.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Gloves of the Khazra kozmetikai tárgy betörhető volt és elveszhetett.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Community Challenge dobogójával nem lehetett interakcióba lépni, amikor kontrollerrel játszottunk.
- Javítottunk egy problémát, amikor az Enclave of Strife befejezésével nem sikerült feloldani a Labyrinth of Souls-t.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Dark Citadel befejezéséért járó kozmetikai jutalmakat néha nem adta megfelelően a játék.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor Faeroch nem következetesen varázsolta a Maze Malaise-t.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Rushing Wind füstölőjének halmai nem jártak le megfelelően.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Sötét Fellegvárban a Resplendent Chest ládák nem dobtak le Citadel Coin csomagot.
Kurast Undercity
- Kijavítottunk egy problémát, amikor Longtooth átmenetileg láthatatlanná vált, amikor egy bizonyos támadást használt.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Primary Resource Bargain megvásárlásakor a játék nem garantálta a kapcsolódó affixet a kidobott tárgyakon.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a játékosok csatlakozhattak egy csapathoz, miközben a csapat egy aktív Kurast Undercity futamon volt.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a játékosok csatlakozhattak a csapathoz egy Undercity futam végén, és így is begyűjthették a jutalmakat.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a csapatban csak egy játékos kapott jóváírást az Undercity bevezető küldetésekért.
- Javítottunk egy ritka problémát, amikor az Undercity futamok az időzítő aktiválása nélkül indulhattak el.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor különböző megidézett társak, például a Szellemfarkasok (Spirit Wolves), a haláluk vagy az eltűnésük után is adhattak Attunementet.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, hogy a Tribute of Titans leírása nem tartalmazott más forrásokat a Lair Bossokon kívül.
Zsoldosok
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor ugyanaz a zsoldos egyszerre jelent meg felbéreltként (hired) és legénységként (enlisted).
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Zulmoggal való beszélgetés után Varyana megszerzési küldetése során a továbbhaladás blokkolódhatott.
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy a zsoldosok passzív tulajdonságaiból szerzett bónusz-statisztikák megmaradhattak, miután kikapcsolták őket.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Bartering küldetés nem adott jutalmat.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Bartering feloldásának módja nem volt egyértelműen kommunikálva.
Infernal Hordes
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Defeat the Fell Council feladat nem tudott előrehaladni az összes Boss legyőzése után.
Helltide
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Blood Maiden legyőzése a Helltide befejezése után nem vitte előre a kapcsolódó Deeds of a Champion küldetés célját.
Stronghold
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Chakhirban lévő szörnyek a tervezettnél kevesebb tapasztalatot adtak.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Kor Dragan Barracks-ban a kaszárnya kapuja kinyílhatott, mielőtt feloldották volna.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Hope’s Light előrehaladása blokkolódhatott, ha egy Town Portalt használtunk a Survive the Drowned Assault feladat által létrehozott átjárón való áthaladás után.
Dungeon
- Kijavítottunk egy problémát, amikor Bloodhorn Vortex örvényének vizuális effektjei fennmaradhattak (sebzést nem osztottak) a Forgotten Remains végén.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Sunbaked Overlook Cellar nem volt befejezhető.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Bastion of Faith-ben az Animus Urn nem vált interakcióképessé, ha rákattintott a játékos, mielőtt elég Animus volt az aktiválásához.
Küldetések és események
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor a játékos a Thrust into the Dark küldetés során egy áthatolhatatlan barikád mögött születhetett újra.
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy néhány Nahantu mellékküldetés nem adott renown jutalmat.
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy az All good things küldetés nem tudott előrehaladni, ha a Collect Akarat’s Power célt kihagytuk.
- Kijavítottunk egy problémát az Unknowing Survivors küldetésben, amikor a játékos egy kikerülhetetlen területen éledhetett újra.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Scales of History küldetés a 20. szinten vált elérhetővé, annak ellenére, hogy egy 40. szinthez szükséges Elixírt kell készítened.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Harbinger of Hatred ritka esetekben sebezhetetlen állapotba kerülhetett.
- Kijavítottuk azt a problémát, hogy a Living Memory küldetés során az összes szörny eldobhatta Urivar parancsát, miután elhagyta a Buried Chamber-t.
- Javítottunk egy ritka problémát, amikor Neyrelle elakadhatott a Burning Crusade küldetés során, ami megakadályozta a továbbhaladást.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a követők a The Way Out is Through ( A kiút küldetés során nem tudtak leszállni a hátasról, ha a játékos egy Necromancert használt megidézett Skeletal Skirmisher-ekkel.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a küldetésekért kapott tárgyakhoz helytelen vagy hiányzó jellemző (inherent) affixek tartoztak.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Shrine Ambush eseményt nem lehetett befejezni, ha az a Putrid Bodypit Cellar pincében jelent meg.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Tending Nature küldetés során az orvvadászok (Poachers) nem a várt módon spawnoltak.
- Javítottunk egy olyan problémát alacsonyabb nehézségeken, amikor nem elég ellenség spawnolt ahhoz, hogy teljesüljön a Jar of Souls esemény mesteri célkitűzése.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor az ellenségek bizonyos helyeken nem tudtak többé spawnolni a Hold your Ground esemény alatt.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor az Ancient Obelisk esemény nyomólapjai beragadhattak, megakadályozva az esemény befejezését.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Pit of Artificer obeliszkjére és a hozzá tartozó portálra nehéz volt kattintani.
Játékmenet
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a következő affixek nem jelentek meg Greater Affix-ként:
- Chance for Blood Lance to Deal Double Damage
- Chance for Bone Storm to Deal Double Damage
- Chance for Corpse Explosion to Deal Double Damage
- Chance for Sever to Deal Double Damage
- Chance for Incinerate to Deal Double Damage
- Chance for Teleport to Deal Double Damage
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Whisper Invader (például a Grotesque Debtor) nem dobott zsákmányt.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor az Elemental Surge Tempering recept mindig a maximális értéket dobta.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a World Boss csak egy Health Potion-t dobott, amikor elérte az életerő-küszöbértékeket.
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor Avarice the Gold Cursed kincsesládája eltűnt a halálakor.
- Kijavítottuk azt a hibát, hogy a Beast in the Ice nem spawnolt, amikor a Glacial Fissure oltáránál újraidézték.
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor Echo of Lilith nem tudta elpusztítani a padlót, ha a megfelelő időben volt Staggered állapotban.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az Eternal karaktereknél megmaradt Ingolith-ot és Neathiron-t nem lehetett Obducite-re átformálni.
- Több olyan esetet is kijavítottunk, amikor bajnokok (champion monsters) szörnyek és suttogók (Whisper Invaders) jelenhettek meg Torment előtti nehézségeken.
- Javítottunk bizonyos eseteket, amikor a vártnál több champion monster spawnolt az alacsonyabb Torment nehézségeknél.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Gyógyító kutak (Healing Well) nem gyógyították meg teljesen a játékost.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a Greed Shrine aktiválása lovon ülve, megakadályozta az aranyrobbanást, aminek a hatás lejártakor kellett volna bekövetkeznie.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a képességek visszatöltési ideje véletlenszerűen nullázódott, miközben a játékos a Mounton volt.
- Több olyan esetet is kijavítottunk, amikor mágikus és ritka tárgyak akkor is lehullottak, amikor nem kellett volna.
- Javítottunk egy olyan problémát, amikor a villámmal elvarázsolt szörnyek (Lightning Enchanted Monsters) a tervezettnél távolabbról is okozhattak kárt a játékosnak.
Druid
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a Shred a legközelebbi célpontra ugrott ahelyett, hogy a megcélzott célpontot vette volna célba.
Necromancer
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a Reaping Lotus aspect nem részesült megfelelően a Chance for Sever to Deal Double Damage affix előnyeiből.
Rogue
- Kijavítottunk egy problémát, ami a Dance of Knives szűk körökben mozogva történő alkalmazásával váratlanul töltésvesztést eredményezhetett.
Sorcerer
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Familiar Enchantment hatás nem működött, ha a Familiar újratöltési ideje nulla töltésnél volt.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Deep Freeze használata a Sötét Fellegvárban történő teleportálás után lehetővé tette a játékos számára, hogy mozogjon, miközben a Deep Freeze aktív volt.
Spiritborn
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Spiritborn karakterek nem tudták használni a Hungering Necrolyte’s Cache-t.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az Acceleration passzívra tett skill-pontok a további Evade töltéseket biztosító csizmákkal együtt azt eredményezhették, hogy felszálláskor elfogytak az Evade töltések.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Harmony of Ebewaka által alkalmazott Spirit Hall módosítások nem jelentek meg a megfelelő képességeken, miközben lovon vagy a városban tartózkodtak.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor az Aspect of Deflection nem mutatta a kiosztott sebzést.
Party Finder
- Javítottunk egy problémát, amikor a következők nem voltak elérhetőek a gyorslistán:
- Boss Ladder Lairs
- World Boss
- Non-Helltide Whispers
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Training Grounds volt a Party Finder listák aktivitása.
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Pit Tier tartománya szerkeszthető volt, miután listáztunk egy Party-t a Pithez.
- Kijavítottuk azt a hibát, hogy bizonyos helyzetekben a party kilistázása után is fennmaradhatott az üzenet, amely arra utasította a játékost, hogy a folytatás előtt először törölje a party listáját.
Felhasználói felület és felhasználói élmény
- Több olyan esetet is kijavítottunk, amikor egyes rúnák és képességek ikonjai helytelenek voltak.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Jeweler-hez kapcsolódó néhány tooltip nem utalt a rúnákra.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor az Occultist menjüjében a Sigilek betörésére vonatkozó tooltippek nem tartalmazták azt az információt, hogy ez az Infernal Compass-t és az Undercity Tibute-ot is magában foglalja.
- Kijavítottunk egy hibát, amikor a karakterstatisztika ablakban a szintre vonatkozó tooltipben a 60. szint helyett az 50. szinten szűnt meg a képességpontok gyűjtése.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Materials lapon az új tárgyak ikonja korlátlan ideig fennmaradhatott.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Paragon Tab zároltá válhatott egy Paragon Board hozzáadása után, miközben a kulcsszavas keresés nyitva volt.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a kontrollert használó játékosok nem tudták felvenni a Tormented Boss oltárokkal azonos helyen elejtett tárgyakat.
Egyéb
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a felszereléssel lezárt tartalmakban (például a The Pit), a drágaköveket és a rúnákat el lehetett cserélni vagy el lehetett távolítani a foglalatokból.
- Kijavítottunk egy olyan problémát, amikor a Bartering során szerzett csizmákból hiányzott az Evade módosítás, mint jellemző affix.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Jeweler jelen volt a Kurast Training Grounds teremben.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a Diadem of the Anciant kozmetikum normál tárgyként esett le Lord Zirtől.
- Kijavítottunk egy problémát, amikor a séta (walk) mód nem volt alkalmazható automatikus mozgásnál (auto-move) vagy lóháton.
- Kijavítottuk azt a hibát, amikor a Tree of Whispers-ből származó Collection of Rings csomag nem adott tapasztalatot.
- Különböző stabilitási, teljesítmény, vizuális, felhasználói felület és hang javítások.