
A Diablo IV új Spiritborn karakterosztálya egy kicsit… hmmm… elmaradásban van a tesztelést illetően. Ahogy az várható volt, van hibája bőven és ha diplomatikusan akarnám megfogalmazni, azt is írhatnám, hogy számos kiaknázatlan lehetőség rejlik a karakterben. Nagyjából sejteni lehetett, hogy ez lesz a legerősebb kaszt egy darabig a Vessel of Hatred eladási számainak növelése végett, de arra azért kevesen gondoltak, hogy olyan ormótlan hibák jönnek elő, amelyek teljesen irreálissá teszik a karaktert. A kvadrilliós sebzés ugyanis nem kiaknázatlan lehetőség, hanem a létező legnagyobb hiba.
Pár napja egy hasonló, de a mostanihoz képest lényegesen kisebb volumenű bug borzolta a kedélyeket, az akkor létrejött build az Evade animációjának megtörésével operált és a Blizzard a többi játékos élményének elrontása miatt a hibát orvosolta is. Nos, a most napvilágra került hibához képest az Evade animation bug kispályás: az új stacking bug ugyanis olyannyira aránytalanul erőssé teszi a Spiritbornt, hogy nagyjából végtelen lesz a sebzése.
A helyzet ijesztő ütemben romlik. Alig két nappal ezelőtt a PC Gamer szerkesztői beszámoltak egy Spiritborn buildről, amely elképesztő, 235 trillió sebzést ért el, köszönhetően a végtelen sebzés skálázását lehetővé tevő stacked bugoknak. Ha ma a Redditen és a YouTube-on körbenézünk, sokkal durvább számokat látunk.
A Diablo IV meta játékosai fáradhatatlanul azonosítják az új hibákat és az új módokat, hogy egymásra halmozzák őket és gyakorlatilag végtelen sebzésszámokat érjenek el. A fenti videó a Mobalytics egyik felhasználójának, AceOfSpades-nek a buildje alapján készült és azt mutatja be, hogy 65,767 kvadrilliós sebzést lehet okozni vele. A népszerű Quill Volley build egy átdolgozott változatáról van szó, amely a Banished Lords Talisman amulettet a Rod of Kepeleke fegyverrel párosítja és ezáltal garantálja az Overpowert minden támadásnál.
Csak hogy demonstrálják, milyen gyorsan fejlődnek és mekkora sebzést okoznak ezek a bugos Spiritborn buildek, tegnap a becslés a soft capre 100-200 trillió volt. Akkor KinGGaiA redditor egy mélyreható elemzést tett közzé, amely kontextusba helyezte ezt a sebzésmennyiséget egy tipikus Diablo IV-es nem-Spiritborn buildhez képest. Becslése szerint „az osztály szó szerint 100.000-szer erősebb, mint bármely más osztály”.
„Csak egy példa, hogy bemutassuk, milyen dimenziókban vagyunk jelenleg” – mondta KinGGaiA. „Tegyük fel, hogy mindkét buildnek 1 támadása van másodpercenként és a célpontnak 500 trillió HP-ja van. Egy bugos Spiritbornnak 5 másodperc kell, hogy megölje a célpontot, míg egy 1 milliárd/másodperc sebzésű buildnek 5 nap és 19 óra non stop sebzés kell. Most tegyük fel, hogy 10-szer annyi dmg-ot csinálsz, tehát 10 milliárdot sebzel másodpercenként – ez még mindig majdnem 14 órát venne igénybe.”
With Spiritborn starting to hit for over 100 trillion dmg, the class is literally 100.000 times stronger than any other class.
byu/KinGGaiA indiablo4
A legvadabb az egészben az a tény, hogy azok, akik ezeket a buildeket készítik, nem látják, hogy a közeljövőben vége lenne a sebzés skálázásának. A fenti videót készítő Goblin Inc. így kommentálja az esetet: „Ez kezd butasággá válni. Nyilvánvalóan minden buildet naprakészen kell tartanom a világ minden tájáról érkező legújabb felfedezésekkel, de ez valójában egy csomó hiba felhalmozódása. Elvesztettem a fonalat, és Quintilliont tettem a Thumbnailre, azt hiszem, az csak a jövő héten lesz, most éppen Quadrillion a sebzés, elnézést a hibáért!”.
Innentől kezdve az egész világ a Blizzard egyensúlyért felelős fejlesztőire vár, hiszen a rendellenes működés bizonyítást nyert. Az a helyzet viszont, amiért az Evade bugot befoltozták nem áll fenn, miszerint a hibák kihasználása hatással van a többi játékos élményére, hiszen a használója csak a saját játékát teszi vele tönkre. A magam részéről mindentől függetlenül nagyon csodálkoznék rajta, ha a bughalmaz build túlélné a hétvégét.