
Csoda történt a Diablo IV-ben! A Blizzard hirtelen képes lett arra, hogy a nagyon elbaszott buildeket kivonja a forgalomból – pedig nem is olyan régen még halálos nyugalommal szemlélték, hogy egy-egy full bugos karakter hazavágja a játékot.
Szinte minden seasonban volt egy ilyen build, most is van: az amúgy is túl erősre sikeredett Spiritborn produkálja (jelenleg) a játék valaha volt legerősebb összeállítását.
Így most hirtelen előttem van az egyszeri blizzardos fejlesztő, aki szembesül azzal a ténnyel, hogy a nagy műgonddal megálmodott új karakter a puszta mozgásával is szétbaszarint mindent maga körül. Mi kellett ahhoz, hogy a „semmit sem nerfelünk season közben” filozófiát azonnal kidobják az ablakon? A válasz, barátom: az Evade. Igen, jól olvasod! Van (volt) egy olyan Spiritborn build, ami az Evade használatával öl, méghozzá olyannyira hatásosan, hogy minden mást értelmetlenné tesz: nemcsak a legerősebb, hanem a leggyorsabb is a játékban.
A Vessel of Hatred megjelenésével a Spiritborn lett a Diablo IV legmenőbb karakatere és ez még önmagában nem is meglepő: nyilván a kiegészítő eladásait sokkal könnyebb így meglökni. Mivel egy új osztályról van szó, kis túlzással naponta kerülnek elő hozzá új buildek és szinte kivétel nélkül a legerősebbek közé kerül mindegyik.
Az egyik legújabb build a színen, az Evade Spiritborn, villámgyorsan emelkedett a ranglétráján mind a teljesítmény, mind a közösségi visszajelzések szerint. Elsősorban az Evade és az olyan felszerelések közötti kölcsönhatásokkal működik, mint a Sepazontec quarterstaff fegyver. Ez egy olcsó, gyors és rendkívül hatékony build, vagyis farmolásra ideális lenne… ha nem lenne még brutálisan erős is. A jelenlegi helyzetében ugyanis mindenre a legalkalmasabb, egy súlyos hiba miatt.
Elkerülendő, hogy kb holnaputánra mindenki ezzel rohangáljon, a Blizzard kénytelen foglalkozni ezzel a hibával. Adam Fletcher globális közösségi igazgató nemrég az X-en tisztázta, hogy mit is jelent pontosan a Spiritborn Evade Frame Break Bug, miért veszélyes a játékra nézve és előrevetítette, hogy a 2.0.3-as patchben érkezik egy midseason bugfix, ami ezt orvosolja:
Just a quick update on some plans. We will have some additional client patches and hotfixes coming out this week. Some possibly as early as this afternoon/evening. These will hit on some crash related items and some of the hot button items from the weekend.
We also looked at…
— Adam Fletcher (@PezRadar) October 14, 2024
Csak egy gyors frissítés… Ezen a héten további kliensjavítások és hotfixek jelennek majd meg. Néhány talán már ma délután/este. Ezek összeomlással kapcsolatos dolgokat és a hétvégén előbukkanó sürgősen megoldandó elemeket fogják érinteni.
Megnéztük a Spiritborn Evade castolási animációit is, amelyeket egyesek bizonyos buildekben alkalmaznak. Ez egy hiba, mivel a Spiritborn képes azonnal megtörni az animációs képkockákat az Evade alatt. Ezt javítani fogjuk, így nem lesz képes azonnal Evade alatt egy másikra, és ehelyett az Evade castolási sebessége normális lesz minden helyzetben.
Az ok, amiért most lecsapunk erre a hibára (és ezt néhányan talán már észrevették), az az, hogy ez jelenleg rontja a többi játékos játékélményét és a játékban szerzett tapasztalataikat. Korábban már említettük, hogy ha egy build végül hatással lesz mások játékélményére, akkor azonnal változtatásokat eszközölhetünk, és ez egy ilyen eset. Várhatóan a 2.0.3-as verzióban még ezen a héten megtörténik ez a változtatás.
Mivel az Evade Spiritborn az egyik legfelkapottabb build jelenleg, ezek a változások valószínűleg a közösség nagy részét érintik. Az idő majd megmutatja, hogy ez változtatás hogyan befolyásolja a build életképességét, az azonnali, egymást követő Evade képességének eltávolítása valószínűleg komoly hatással lesz arra, hogy ez a build hogyan épül fel, hogyan játszható, és hogyan tud alkalmazkodni a tartalomhoz.
Nem lennék meglepve, ha ez a javítás nemcsak megtörné, hanem haza is vágná a build „karrierjét”. Az ötlet jófopa, de a buildek működédének teljes kiforgatása nem szabad, hogy cél legyen egy játékban. Ha csak gyors farmolásra lenne jó az Evade Spiritborn, mint pl a WW Barbár, akkor senkinek nem lenne egy szava sem, mert legalább lenne haszna. Így viszont tönkreteszi/tönkretette a játékot. A Blizzard pedig elindult végre abba az irányba, amerre tavaly ilyenkor kellett volna. Helyes, hogy a pofátlanul túlteljesítő, minden mást zárójelbe tevő buildeket korrigálják. Maradjon is így, majd akkor is, ha megint jön egy HOTA Barbár.