
A Diablo IV hatodik évada, Season of Hatred Rising október 8-án 1 órakor kezdődik (magyarországi idő szerint). A növekvő gyűlölet évada különlegesnek ígérkezik. A tartalom ezúttal három komolyabb frissítésből tevődik össze: magából a szezonális tartalomból, a szinte teljesen átdolgozott alapjáték frissítéséből és a szintén a szezonnal induló Vessel of Hatred bővítményből.
Mindhárom frissítésre kiterjedő fejlesztői streamet közvetített a Blizzard, aki megelégszik egy vele, cirka két és fél óra alatt ledarálhatja: Diablo IV: Season of the Hatred Rising bejelentés – képgaléria
Kapcsolódó: Diablo IV: Season of the Hatred Rising bejelentés – képgaléria
A Blizzard ezt a három gigantikus tartalmi csomagot egy blogban és kettő (illetve három) Patch Notes jegyzetben tálalta, ezekből fogok főzni.
A Patch Notes-okat szokás szerint blogosoan fogom megírni és az angolul is érthető részeket vagy kihagyom belőle, vagy egy az egyben angolul bemásolom. Ezúttal nem követték el azt a hibát, mint a legutóbb: a PTR Patch Notes a 2.0 verziószámot viseli, míg a hozzá képesti javítás a 2.0.1. De már van egy újabb, 2.0.2-es verzió, úgyhogy valójában három, butálnagy jegyzetet kell majd egybegyúrni és legalább akkora a kupleráj, mint a legutóbb.
A Season of Hatred Rising tudnivalóiról természetesen blogot is kiadott a Blizzard, a gond csak az vele, hogy a PTR bloghoz képest egy csomó mindet áttettek a Patch Notes-ba és a Vessel of Hatred tartalma sem szerepel benne. Én úgy fogom ezt feldolgozni, hogy legalább az említés szintjén szerepeljen minden a cikkemben, így aki ebből a cikkből tájékozódik, az képben lesz mindennel.
Összefoglalva: lesz ez a cikk, amit most olvasol kedves vándor, és ebben leírok MINDEN változást, ami a Diablo IV-ben bekövetkezik nyolcadikán hajnalban. Ezen kívül lesz egy másik, az egészen apró részleteket tartalmazó cikk a három fent felsorolt Patch Notes-ról.
Csapjunk is bele, íme a Blizzard Season blogja kiegészítésekkel!
Mephisto gyűlölete messzire terjedt és rémálomszerű szörnyetegeket teremtett, amik bejárják a világot és rettegést keltenek Sanctuary lakóinak szívében. Senki sincs biztonságban a Gyűlölet Urának befolyásától, még te sem.
Köszönjük mindenkinek, aki részt vett a 2.0 Public Test Realm (PTR) teszten PC-n és Battle.net-en. A cikkben az éles szerverre kerülő verzió információi vannak, vagyis a szöveg tartalmazza a PTR visszajelzései alapján végrehajtott változtatásokat is.
I. A SEASON TÉMÁJA
Egy kolosszális új fenyegetés: Realmwalker
Menedékfölde-szerte észlelték a Pokol gigantikus hírnökeit, akik vérszemű portálokat hordoznak a hátukon. Jelenlétük csak egy komor kocsmai mese – egy ártalmatlan tréfa, amely a fáradt utazók megijesztésére szolgált, és amelyet Mephisto gyűlölete tett valósággá. A helyiek világjáró (Realmwalker) néven ismerik őket.
A világjárók egyszerre képesek egy egész Régiót fenyegetni, és a testükbe olvadt portálból gyűlölet szülte rémálmokat okádnak. Amikor Mephisto akaratából egy Realmwalker megjelenik egy régióban, feltöltődik, majd elkezd a bolyongani, hogy szent földet keressen. A világjárók sebezhetetlenek ebben a fázisban, de félelmetes, vérrel kötözött Őrzők sietnek megvédeni, amíg vándorol. Ha kiiktatod őket, akkor a Realmwalker életereje csökken.
Amikor a világjáró megérkezik a rituálé helyszínére, a földbe csapódik, és három Gyűlölet-tornyot hoz létre maga körül. Szedd le ezeket a tornyokat gyorsan, és tedd sebezhetővé a Realmwalkert, mielőtt túl sok energiára tenne szert.
Amint a gyűlölet-tornyok leomlanak, befejezheted a munkát. Végezd ki a démoni behemótot! Miután a szörnyeteg elesett, és learattad a dicsőséget, kezdődik a bátorságod igazi próbája: most már beléphetsz az általa hátrahagyott portálon.
Realmwalker megjelenési ütemterv
Estuarban, a Diablo IV alapjáték 5 régiójának otthont adó kontinensen, 15 percenként meg fog jelenni egy Realmwalker egy régióban, minden alkalommal váltakozó helyszíneken. Óránként egyszer egy második világjáró is megjelenik Nahantuban, amellett, hogy valahol Estuarban már vándorol egy másik.
A Suttogások Fája a Realmwalkerek erejét követeli! Az Estuarban minden órában előbukkanó első Realmwalker egy Suttogás lesz. Hasonlóan a Nahantuban, minden 3. órában megjelenő világjáróhoz.
Hódítsd meg a bizonytalanságot – Seething Realm
Egy keserű kihívás újat szül: belépsz a Forrongó világba (Seething Realm). A Realmwalker veresége egy bíborvörös portált hagyott a lábad előtt. El kell indulnod, hogy véget vethess Mephisto eme cselének. A portálba lépve a Dungeon belsejében a levegő nyugodtnak tűnhet, de a gyorsan közeledő baljóslatú léptek hangja mást sugall.
A Seething Realm Dungeonban rengeteg szörnyet kell legyőznöd, és kincseket kell szerezned. Utat kell vágnod, hogy megtaláld a világ kapuját (Realm Gate). Amint ott vagy, választás elé kerülsz, hogy felajánlj bizonyos anyagokat. Válaszd ki azt a Seething Opalt, amelyet a Seething Realm dungeon további részének teljesítése után szeretnél megkapni jutalmadként.
Gyűlöletből született erő: Seething Opal
A Seething Opal egy új típusú Elixír, amely 15%-os tapasztalatnövekedést és egyéb bónuszokat biztosít számodra 30 percig. Összesen 5 féle Seething Opal van. A kapunál jutalomként való kiválasztásuk anyagköltsége és a teljes hatásuk:
- Seething Opal of Equipment: 25 Murmuring Obols
- Seething Opal of Materials: 5 Murmuring Obols
- Seething Opal of Torment Challenges: 200 Sigil Powder
- Seething Opal of Gold: 1 Iron Chunk
- Seething Opal of Socketables: 3 Angelbreath
Vedd figyelembe, hogy a Seething Opal of Torment csak akkor szerezhető meg, ha I. vagy magasabb Torment nehézségi fokozaton játszol. A Seething Opal of Socketables csak akkor szerezhető meg, ha birtokában vagy a Vessel of Hatred bővítménynek, és legalább Penitent nehézségen játszol egy Nahantu-alapú Seething Realm-börtönben.
Új küldetés: A Zakarum maradványainak támogatása
Miután sikertelenül próbálták megtalálni Akarat sírját, Zakarum-rend túlélői Hawezarban nyalogatták sebeiket. Céltalanul keresték az élet értelmét és a fegyvereik felhasználását. Mephisto gyűlöletének köszönhetően azonban megjelentek a világjárók és ez új célt adott a Megmaradtaknak. Segíts a rendnek Menedékfölde védelmében!
Látogass el Damond keresztes lovaghoz Zarbinzet régió fővárosában, Hawezarban, hogy elkezdhesd a Loapkodó Gyűlölet (Creeping Hatred) küldetést, ahol megtanulhatod, hogyan semmisíts meg egy Realmwalkert és hogyan használd fel a Seething Realm erejét, hogy hasznos Seething Opal-okat szerezz! Ahhoz, hogy ezt a küldetést megkezdhesd teljesítened kell az alapjáték kampányának utolsó küldetését (Legacy of the Horadrim), vagy úgy kell döntened, hogy kihagyod az alapjáték fő küldetéssorozatát.
Gazdagság hírnévvel
Lehet, hogy Akarat sírját nem találták meg, de a Megmaradtak olyan tárgyak birtokában vannak, amelyek segíthetnek a Lángoló Pokol elleni harcban. Boldogan adják neked ezeket a kuriózumokat jutalmul a világjárók elpusztításáért, a Seething Realms befejezéséért, és a szörnyek lemészárlásáért a Seething Opal hatása alatt.
II. AZ ALAPJÁTÉK FRISSÍTÉSEI
A Season of Hatred Rising második pillére az alapjáték teljes átdolgozása. Ezeket a tartalmakat a PTR 2.0 teszt tapasztalatai alapján átdolgozták. Az itt olvasható információk jórésze tehát a PTR 2.0 blogban már ismertetésre került, ettől függetlenül tételről tételre sorra veszem majd őket és ahol változtattak rajta, ott már az új információk szerepelnek majd.
Miért érdemes rendszerszintű változásokat végrehajtani?
Fejlesztői megjegyzés: A karakterfejlődéssel kapcsolatos eredeti elképzelésünk az volt, hogy egy nagy utazáson veszel részt, végigjárva a világszinteket, felszerelést cserélve, a Paragon-rendszeren keresztül fokozatosan erősödve. Úgy éreztük, hogy ez első alkalommal szórakoztató volt, de többszöri végigjátszáskor a World Tier III és a Sacred tárgyak mesterségesnek tűntek, és sok olyan statot adtak hozzá, ami nem tette szórakoztatóbbá a játékot.
A megjelenés óta olyan végjáték funkciókat adtunk hozzá a játékhoz, mint az Infernal Hordes és a The Pit of the Artificer. A Vessel of Hatred még tovább bővíti az endgame-vonalat, a Dark Citadel és az Undercity játékokkal. Reményeink szerint ezek az új rendszerszintű változások lehetővé teszik, hogy az új karakterek gyorsabban elérjék a végjátékot.
Szintezés
A Paragon Pontok működésének módját kiigazítottuk. A jövőben a megszerzett Paragon Pontok a játékmódhoz és a karakter szintjéhez lesznek kötve. Ez azt jelenti, hogy az összes megszerzett Paragon-szint megosztásra kerül az összes karaktered között ugyanazon a birodalmon (Szezonális vagy Örökkévaló) és módban (Standard vagy Hardcore). Ennek a váltásnak a támogatására számos módosítást kellett végrehajtani a szintlépési rendszerben, a statokban és a szörnyek szintjeiben. A számok és értékek is könnyebben érthetőbbek lesznek a jövőben.
Paragon és karakterszintek megosztása
A Paragon és a karakterszintek mostantól elkülönülnek: a karakterszintek 1-től 60-as szintig lesznek elérhetők. Ez azt jelenti, hogy az eddigiekhez képest további 10 képességpontot szerezhetsz, ami további utakat nyit a karakter testreszabásához. A 60. szinttől kezdve a játékosok elkezdenek Paragon-szinteket szerezni, amelyekkel Paragon-csomópontokat lehet feloldani.
A jelenleg Level 50 feletti karakterek minden tapasztalati alapú Paragon-pontjukat Paragon-szintre konvertálják az új rendszerben. Íme egy példa erre a változásra:
- Ha a karaktered jelenleg 100-as szintű, amint ezek a változások életbe lépnek, a karaktered szintje 50-re csökken, és a karaktered által szerzett 200 Paragon-pontot átváltják a realm egészére kiterjedő Paragon-szintekre. Ha a karaktered 50. szintű vagy alacsonyabb, semmi sem fog változni számára.
- Az évad végén az összes, a Season során szerzett Paragon-tapasztalat hozzáadódik az Örök Birodalom karaktereinek Paragon-tapasztalati sávjához.
Stat kiigazítások
A karakter- és Paragon-szintek szétválasztása mellett olyan alap-statisztikákat is átnézünk, mint az életerő, a páncélzat és a fő statok.
Fejlesztői megjegyzés: Játékosoktól kaptunk visszajelzést, miszerint a statisztikák és a sebzés ábrázolására használt számok kicsúsztak a kezünkből. Úgy módosítottuk a statisztikákat, hogy az információ fogyaszthatóbbá váljon. Ez a változtatás nincs hatással a karaktered erejére.
Új nehézségi rendszer
Standard nehézségek
Fejlesztői megjegyzés: A változtatásokat nagyrészt az indokolta, hogy észrevettük, hogy sokkal szórakoztatóbb, ha a Profane Mindcages és a főnökök Tormented változatai segítségével szabályozhatjuk a nehézség és a jutalom ütemét.
A Világszinteket (World Tier) nehézségekké (Difficulties) változtatták, ami egy új módja a kihívás és a jutalom szabályozásának. Az első 4 nehézségi szint – az úgynevezett Standard nehézségi szintek – a Normál (Normal), a Nehéz (Hard), a Szakértő (Expert) és a Büntető (Penitent). A Standard nehézségi szintek célja, hogy a karaktered megerősödjön, miközben a 60., az új maximális szint elérésére törekszel.
- A Normál egy lassabb tempójú mód, amely azok számára alkalmas, akik könnyebb kihívást keresnek.
- A Hard és az Expert fokozott kihívást kínál azoknak, akik próbára akarják tenni magukat, és gyorsabb tempóban szeretnének játszani.
- A Penitent nem a gyengéknek való. Azok, akik az új Torment nehézségekhez vezető utat szeretnék járni, fokozott veszélyekkel néznek szembe. Megfontoltan válassz!
Ahogy nő a nehézségi szint, úgy nő az arany (Gold) és a tapasztalat (XP) mennyisége is. Íme, így lehet feloldani az egyes nehézségi fokozatokat:
- Alapértelmezés szerint a Normál és a Hard érhető el.
- Az Expert a Diablo IV prológjának befejezése után oldódik fel.
- A Penitent az alapjáték kampányának utolsó küldetésének (Legacy of the Horadrim) teljesítésével, vagy az alapjáték fő küldetésének kihagyásával oldható fel.
A pokol kapuja: Torment nehézségek
Az új Torment nehézségek elérése a veterán harcosok ismertetőjele – itt kezdődik igazán a végjáték. A Torment nehézségeken a fejlődésed közvetlenül kapcsolódik a Pithez. Ahogy magasabb Gödör-szinteket (Pit Tier) teljesítesz, úgy növekszik az a Torment nehézség is, amihez hozzáférhetsz. Minél magasabb a Torment nehézségi szint, annál valószínűbb, hogy legendás (Legendary) és ősi (Ancestral) tárgyakkal találkozol. Itt van az egyes Torment nehézségi szintek feloldásának módja:
- A 60. szint elérése feloldja a The Pit-et és annak 1-20. szintjét. A 20. szint teljesítése feloldja a Torment I. szintjét.
- A 35. szint teljesítése feloldja a Torment II-t.
- Az 50. szint teljesítése feloldja a Torment III-at.
- A 65-ös Pit teljesítése feloldja a Torment IV-et.
Ha a veszély nem lenne elég nagy a Sanctuaryban, a Torment nehézségek új kihívásokat is jelentenek: ezek az Átkok. A Torment nehézségi fokozatban játszva a páncélzatod és ellenállásod a következőképpen csökken:
- Torment I: -250 Armor és -25% All Resist.
- Torment II: -500 Armor és -50% All Resist.
- Torment III: -750 Armor és -75% All Resist.
- Torment IV: -1000 Armor és -100% All Resist.
Azzal, hogy több nehézségi fokozat áll a rendelkezésükre, a játékosok nagyobb választási lehetőséget kapnak, hogy hogyan részesüljenek a Diablo IV mechanikáinak kockázataiból és jutalmaiból a jövőben.
Szörnyek szintjei
A szörnyek szintje többé nem jelenik meg és a nehézségi szinthez fog igazodni, amin játszol.
A fejlesztő megjegyzése: A megjelenéskor visszajelzéseket kaptunk a szintek skálázásával és a gyengeség érzésével kapcsolatban. A szörnyszintek teljes eltávolításával és a Nehézségi szintre való támaszkodással mostantól sokkal pontosabban választhatod meg a kihívás szintjét.
Paragon frissítések
Masterwork alapanyagok
Az Obducite lesz az egyetlen Masterworking alapanyag (Material) a jövőben. Az Ingolith és a Neathiron eltávolításra került. Az Obducite nem fog többé a Pitben esni, helyette csak a Nightmare Dungeon-okban, a Infernal Hordes-ban és az Undercityben (Vessel of Hatred). A már meglévő Ingolith és a Neathiron megmarad és az Alkimistánál Obducite-re alakítható.
Fejlesztői megjegyzés: Folyamatosan 3 különböző ritkaság között kellett a Masterworking anyagokat átalakítani, ezért összevontuk őket 1 egységes alapanyaggá.
Azt a visszajelzést is kaptuk, hogy a Nightmare Dungeonok fárasztóak voltak, mivel a jutalom nagy része a Dungeon befejezésébe volt beépítve. Ezáltal a sebesség lett az egyetlen mérőszám, amivel a sikert mértük. Azzal, hogy a Nightmare Dungeon elsődleges jutalmát lecseréltük valamilyen grindelhető dologra, például Obducite-ra, a Dungeon minden része értelmes jutalmat biztosít. Az eseményektől kezdve az eliteken át a főnökökig, mindennek megvan az esélye arra, hogy Obducite-t dobjon.
Glyph
Fejlesztői megjegyzés: Kaptunk olyan visszajelzéseket, hogy a Pit jutalmait nem érezték elég kielégítőnek a játékosok. Azt akartuk, hogy a Glyph-ek frissítése kielégítőbb legyen, miközben jobb jutalmakat kínálunk a Pit mélyére való behatolásért. Az volt a vágyunk, hogy a Glyph-eknek több erőt adjunk, de ezek fejlesztési rendszere nem skálázódott jól, és szükségtelenül nehézkes volt. Ezért, hogy elérjük ezt a célt, a Nightmare Dungeon-ból a Pit-be helyeztük át a Paragon Glyph-ek fejlesztését és átterveztük a rendszert, hogy jobban szabályozhassuk, milyen gyorsan lehet őket szintezni.
A Glypheket átalakítottuk, hogy jobban illeszkedjenek a többi változtatáshoz.
- Egy Glyph frissítésekor már nem XP-t osztasz rá, hanem a Pit szintjének nagysága fogja meghatározni a ranglépés valószínűségét, hasonlóan a Diablo III Legendary Gem mechanikájához.
- Három kísérletet kapsz a Glyph rangjának növelésére, ha sikeresen teljesíted az Artificer’s Mastery-t, és egy bónusz kísérletet, ha nem halsz meg.
- Minden egyes frissítési kísérletet bármely olyan Glyph növelésére felhasználhatsz, amely még nincs a maximális szinten. A Glyph fejlesztésének esélye annak szintjétől és a teljesített Pit szintjétől függ. Például egy olyan Pit teljesítése, amely 10 szinttel magasabb, mint a Glyph rangja, garantálja a rangfokozást.
- Egy olyan Pit teljesítése, amely jelentősen magasabb, mint a húzni kívánt Glyph jelenlegi rangja, bónusz frissítési rangokat biztosít kísérletenként.
Minden 20 szintkülönbség a teljesített Pit és a Glyph rangja között, egy bónusz fejlesztést biztosít kísérletenként. Íme egy példa erre a rendszerre működés közben:
Három, halál nélküli, 30-as Pit futam egy rank1 Glyph-et egészen a 19-es rangig juttatna, ami gyorsan feloldaná a további sugárméret-növekedést:
Első futam:
- kísérlet: A Glyph rangja 1-ről 3-ra nő.
- kísérlet: A Glyph rangja 3-ról 5-re nő.
- kísérlet: A Glyph rangja 5-ről 7-re nő.
Bónusz 4. kísérlet: A Glyph rangja 7-ről 9-re nő.
Második futam:
- kísérlet: A Glyph rangja 9-ről 11-re nő.
- kísérlet: A Glyph rangja 11-ről 12-re nő.
- kísérlet: A Glyph rangja 12-ről 13-ra nő.
Bónusz 4. kísérlet: A Glyph rangja 13-ról 14-re nő.
Harmadik futam:
- kísérlet: A Glyph rangja 14-ről 14-re nő (sugárméret növekedés).
- kísérlet: A Glyph rangja 15-ről 16-ra nő.
- kísérlet: A Glyph rangja 16-ról 17-re nő.
Bónusz 4. kísérlet: A Glyph rangja 17-ről 18-ra nő.
A Glyph-ek maximális szintje 21-ről 100-ra emelkedett. A 45. szinten egy ritka (rare) Glyph-et drágakő-töredékek (Gem Fragments) segítségével legendás Glyph-re lehet fejleszteni a következő bónuszokkal:
- A Glyph sugarának mérete 4-ről 5-re nő
- A Glyph egy további affixet kap.
Paragon táblák
Minden osztály kapott 1 új Paragon táblát. Ezen Paragon táblák mindegyike egy új Legendás csomópontot és extra Normál csomópontokat tartalmaz, amelyek a Legendás Glyph hatótávolságát hivatottak növelni. A ritka csomópontok is módosításokat kaptak, ami általánosságban hasznosabbá teszi őket. Fontos, hogy csak 5 Paragon táblát lehet felszerelni, beleértve a kezdő táblát is.
Fejlesztői megjegyzés: A sok új erőforrás, nevezetesen a Legendás Glyph-ek bevezetésével azt akartuk, hogy a hangsúly inkább azon legyen, hogy melyik táblát és Glyph-et szeretnéd. A táblák számának korlátozásával több erőt tudunk beletenni a rendszerben hozott döntésekbe.
A szintlépéssel megszerezhető Paragon-pontok száma 200-ról 300-ra nőtt.
Fejlesztői megjegyzés: Olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy bár a gyorsabb szintlépési sebességet értékelik a játékosok, de a szörnyek megölése és a tevékenységek elvégzése a régi rendszerben a 100. szinten a megszerzett tapasztalat hiánya miatt laposnak tűnt.
Ezért megemeljük a megszerezhető Paragon-szintek számát. Ez a változás, a Paragon-tábla-korlátozással párosulva azt jelenti, hogy nagyjából a 200. Paragon-szinten tudod teljes mértékben megvalósítani a buildedet. A fennmaradó mágikus, ritka és normál csomópontokhoz további pontokat lehet rendelni, amelyek segítenek elérni a bónusz stat küszöbértékeket.
A csatolt Paragon táblák számának korlátozása lehetővé teszi, hogy az erő nagyobb részét magába a táblákba és a Glyph-ekbe koncentráljuk. Ezáltal a döntéshozatal során nagyobb hangsúlyt kapnak azok a táblák és Glyphek, amelyek illeszkednek a buildedhez.
Tárgyak átdolgozása
Fejlesztői megjegyzés: Úgy éreztük, hogy a Sacred és az Ancestral tárgyak elvesztették különlegességüket és hangulatukat, mivel általánossá váltak. Ezek a változtatások az Ancestral tárgyakat nagyhatalmú végjátékbeli tárgyakká alakítják át, amelyeket megéri hajszolni.
Ancestral Itemek
- Az Ancestral tárgyak a Torment 1-ben kezdenek kiesni.
- Az Ancestral tárgyak mindig a lehető legmagasabb, 800-as tárgyerősségen esnek le.
- A Greater Affixek csak az Ancestral tárgyakon jelennek meg.
- Az Ancestral tárgyak mindig tartalmaznak legalább 1 Greater Affixet.
Általános
- A Sacred tárgyak eltávolításra kerülnek. A karakterednél lévő összes Sacred tárgyat „Legacy”-ként jelölik meg. Továbbra is használhatók, de nem fejleszthetők.
- A nem Ancestral tárgyak erősségének (Item Power) felső határa 750. A 60. karakterszint elérésekor dobott legendás tárgyak mindig 750-es tárgyerősségűek lesznek.
- A 750-es erősségű tárgyakat mostantól akár 8-szor is megmunkálhatod (Masterwork).
- Mivel a karakterszinteket az új, a realm egészére kiterjedő Paragon-rendszerben újraszabályozzuk, a már meglévő, 540-nél nagyobb tárgyerősségű tárgyakat 540-re állítjuk be. Az ezeken a módosított tárgyakon lévő affixek a saját tartományuk legmagasabb értékére lesznek újra-rollolva.
Waypoint és ruhatár frissítések
Ahelyett, hogy alapértelmezés szerint az adott zóna központi városában található Waypoint-ra teleportálnál, mostantól kedvenc Waypoint-ot választhatsz, ahová alapértelmezés szerint teleportálsz. Egy Waypoint kedvencnek való kijelöléséhez menj a térképen az ikonja fölé.
A ruhatár (Wardrobe) mostantól a karakter menüben található gombon keresztül érhető el. A városokban lévő ruhatárak változatlanok maradnak.
Új Skillek és passzívok
Egy új képesség minden osztály számára
Sanctuary harci szakértői új technikákat fejlesztettek ki a sötétség legyőzésére. Most neked kell megtanulnod őket! Mindegyik új készség egy új irányt nyit meg a karaktered felépítéséhez.
Barbarian
- Mighty Throw (Weapon Mastery Skill, 12 másodperc újratöltés): Elhajítod a fegyveredet, amely becsapódáskor 80% fegyversebzést okoz, és megakad a földben. Amíg a földben van, a fegyvered pulzál, és 4 másodpercig másodpercenként 35% fegyversebzést okoz.
- Enhanced Mighty Throw: Amíg az eldobott fegyver nincs a kezedben, 25%-kal megnövelt támadási sebességet kapsz.
- Fighter’s Might Throw: A fegyvercsere bármelyik eldobott fegyvered közelében további impulzust hoz létre. Minden egyes extra impulzus a maximális életed 5%-át generálja Barrier-ként 5 másodpercig.
- Warrior’s Might Throw: A Mighty Throw ütése 200%-kal megnövelt sebzést okoz és 2 másodpercig kábítja az ellenséget.
Druid
- Stone Burst (Earth Core Skill, 30 Spirit-költség): Összegyűjti a köveket az ellenségeid alatt, majd felrobbantja őket 120%-os fegyversebzést okozva. A channeling 20% fegyversebzést okoz, és növeli az érintett terület méretét, akár 400%-ra is, 1.0 másodperc után.
- Enhanced Stone Burst: A Stone Burst végső robbanási sebzése 25%-kal nő a kezdeti sugárban.
- Primal Stone Burst: A Stone Burst channeling közben és azt követően még 2 másodpercig, 30%-os támadási sebességet kapsz.
- Raging Stone Burst: A Stone Burst 66%-al több Spiritbe kerül, és a végső robbanása 50%-kal több sebzést okoz.
Necromancer
- Soulrift (Darkness Ultimate Skill, 50 másodperc újratöltés): 8 másodpercig megrontod a környező ellenségeket, másodpercenként 65% fegyversebzést okozva. Az időtartam minden 0,25 másodpercében legfeljebb 3 ellenség lelkét szívod magadba, 5 másodpercig 2 Esszenciát és a maximális életed 2%-ának megfelelő Barrier-t nyerve. Egyszerre 3 lelket tudsz felszívni a főnökökből.
- Supreme Soulrift: Minden elnyelt lélek 1%-kal növeli a sebzésedet, összesen akár 30%-kal. Ez a bónusz a Soulrift befejezése után 5 másodpercig fennmarad.
- Prime Soulrift: A kitépett lélekkel rendelkező ellenségek 2 másodpercre sebezhetővé (Vulnerable) válnak. Amikor a Soulrift által érintett ellenségeket sebzed, 5% esélyed van arra, hogy elnyeld a lelküket.
Rogue
- Dance of Knives (Cutthroat Agility Skill, 6 töltés, 1 másodperc újratöltési idő): Channeling közben késeket lősz a környező ellenségekre, másodpercenként egy töltést fogyasztva, és minden kés 70% sebzést okoz. A Kések tánca channeling közben 20%[+] mozgási sebességet és 10%[+] kitérési esélyt (Dodge Chance) kapsz.
- Enhanced Dance of Knives: Ha mozogsz 30 métert a Kések tánca channeling közben, az 4 töltést biztosít.
- Methodical Dance of Knives: Amikor abbahagyod a Dance of Knives channelin-et, eldobsz legfeljebb 12 kábító gránátot (Stun Grenades), amelyek mindegyike 20% fegyversebzést okoz. A channeling időtartama határozza meg, hogy hányat dobsz le.
- Disciplined Dance of Knives: A Dance of Knives 3 másodpercig 25%-kal lassítja a megtámadott ellenségeket. Minden késnek 20% esélye van arra, hogy átszúrja az ellenséget.
Sorcerer
- Familiar (Conjuration Skill, 3 töltés, 12 másodperc visszatöltési idő): Megidéz egy objektumot az utolsó castolt Skilled elemének megfelelően, 8 másodpercig. A Familiar üldözi az ellenséget, és időnként felrobban, az elem-sebzésének 40%-át elosztva egy területen. Egyszerre 6 Familiart idézhetsz meg.
- Enhanced Familiar: A Familiar passzívan alkalmaz egy hatást a közeli ellenségekre, az elem-sebzése alapján. Fire Familiar: 40% égő sebzést alkalmaz az ellenségre. Cold Familiar: 15%-os hűtést alkalmaz az ellenségre. Lightning Familiar: 1 másodpercig kábítja az ellenséget.
- Summoned Familiar: A Familiar Element típusa mostantól egy meghatározott ciklusban következik a Tűz, Hűtés és Villám elemek között, amikor bármilyen képességet használsz. Amíg legalább két különböző elemű Familiar aktív, 3%[+] sebződés-csökkentést kapsz.
- Invoked Familiar: Amíg a Familiar aktív, 10%-kal megnövelt sebzést kapsz az olyan képességekre, amelyek a sebzéstípusával azonosak.
5 új passzív minden karakterosztály számára
Karaktered a pusztítás élharcosa lehet az 5 új passzív képességgel. Ezen kívül a karakterosztályok képességfáján (Skill Tree) további kapcsolatok vannak néhány passzívhoz. Ez azt jelenti, hogy több lehetőség van arra, hogy feloldd ezeket a passzívokat, ami nagyobb rugalmasságot tesz lehetővé.
Barbarian
- Belligerence: Ha egy ellenséget megsebzel egy alapkészséggel (Basic Skill), a sebzésed 4 másodpercig 3/6/9%-kal nő.
- Heavy Hitter: Ultimate képességeid 15/30/45%-kal több sebzést okoznak.
- Warpath: Overpower sebzés után 4%-kal megnövelt sebzést osztasz 4 másodpercig.
- Irrepressible: Egy Weapon Mastery Skill castolása után a maximális életed 10%-ával erősít (Fortify) meg.
- Barbed Carpace (Key Passive): Minden elköltött 25 Fury után 8 másodpercig 10%-kat több Thorns-t kapsz, legfeljebb 120%-ig. Egy újratöltési idővel rendelkező képesség castolása 5 másodpercig akadálymentességet biztosít neked. Ez idő alatt másodpercenként a Thorns 100%-át osztod fizikai sebzésként a közeli ellenfeleknek.
Druid
- Humanity: Emberi alakban 5/10/15%-kal nagyobb sebzést osztasz ki.
- Catastrophe: Egy Ultimate Skill castolása után 8 másodpercig 5/10/15%-kal nagyobb sebzést okozol.
- Feral Aptitude: 3%-kal megnövelt sebzést osztasz ki, amíg Egészséges (Healthy) vagy, és 3%-kal megnövelt sebzést osztasz ki, amíg a mozgási sebességed 100%-a felett vagy. Ezek a bónuszok halmozódhatnak.
- Backlash: 4%-kal megnövelt sebzést osztasz ki 5 másodpercig egy védekező készség (Defensive Skill) használata után.
- One with Nature (Key Passive): A Companion Skillek mindegyike 1 további companiont kap, és 60%-kal megnövelt sebzést oszt ki. Megszerzed a Ravens, a Wolves és a Poison Creeper passzív hatását.
Necromancer
- Necrotic Fortitude: Szerencsés találat (Lucky Hit) esetén a sebzésed 5/10/15%-os eséllyel 6 másodpercig a maximális életed 7%-ának megfelelő Barriert ad.
- Finality: Egy Ultimate Skill castolása után 8 másodpercig 5/10/15%-kal megnövelt sebzést okozol.
- Titan’s Fall: Fortified effekt alatt 6/12/18%[x] megnövelt sebzést okozol az eliteknek.
- Precision Decay: A szerencsés találat esélye 5/10/15%-kal nő.
- Affliction (Key Passive): A Vulnerable, Crowd Control vagy Shadow Damage over Time által érintett ellenfelek Afflictionnel fertőződnek meg, és 15%-kal megnövelt sebzést kapnak tőled és a Minion-jaidtól. Az átokképességeid (Curse Skills) 80% (Weapon Damage) árnyéksebzést okoznak az Afflictiont kapott ellenségeknek. Ez az mennyiség 30%-kal nő a Crowd Control, a Vulnerable, és a Shadow Damage Over Time effektek kombinálásával.
Rogue
- Target Practice: A kritikus találati esélyed a Marksman és a Cutthroat készségekkel 3/6/9%-kal nő.
- Balestra: 4/8/12%-kal megnövelt sebzést kapsz 4 másodpercig az Evade használata után.
- Evasive: Egy támadás kikerülése (Dodge) után 4 másodpercig 2/4/6% sebződés-csökkentést kapsz.
- Unto Dawn: Az Ultimate képességeid 15/30/45%-kal megnövelt sebzést okoznak.
- Alchemical Admixture (Key Passive): 3 különböző típusú nem fizikai sebzés okozása, 40%-kal növeli az Imbuement képességeid hatásfokát 5 másodpercig. Ez a potenciál tovább növekszik a Poion, a Shadow és a Cold bónusz sebzésed teljes összegének 20%-ával.
Sorcerer
- Evocation: 4%-os újratöltési idő csökkentést kapsz.
- Energy Focus: Barriert generálsz 6 másodpercre a maximális életed 0,5/1,0/1,5%-ával minden másodpercben, maximum 30%-ig. Ez a hatás életerő (HP) vesztés során 5 másodpercre megszűnik.
- Dampen Layer: 2/4/6% sebződés-csökkentést kapsz, amíg aktív Barriered van.
- Elemental Synergies: A Frost, a Shock és a Pyromancy sebzésed 1/2/3%-kal növekszik minden olyan Skill-ért, amelyet az adott típusból felszereltél.
- Enlightenment (Key passive): Bármelyik Skill castolása 1 stack Enlightenment-et ad, vagy 15-öt, ha az előzőleg castolt Skill más elem-típusú volt. Miután 100 stacket szereztél, megvilágosodottá válsz, nem tudsz többé stacket szerezni, és másodpercenként 10 stacket veszítesz. Amíg megvilágosodott vagy, a Fire, a Lightning és a Cold bónusz sebzésed megegyezik ezek kombinációjával és kapsz még:
- 25%-kal megnövelt sebzést
- 45%-kal több Mana regenerálódást
- 20%-kal több támadási sebességet
Használd a partikeresőt!
A partikereső (Party Finder) segít megtalálni a megfelelő társakat! Ez az új funkció lehetővé teszi, hogy hasonló képességű vándorokat találj Sanctuary-ban.
A Party Finder lehetővé teszi, hogy beállítsd a játéktípust, a tevékenységet és a helyszínt. Megadhatod mindezeket az alkalmi és a progresszes játékosok számára egyaránt.
A partikereső segítségével többféle tevékenységet is listázhatsz: a Nightmare Dungeon-ok kipucolásától, a Sötét Fellegvár szárnyainak kiválasztásán keresztül akár az Endgame Bossok megidézéséig is kereshetsz társaságot. A Party Finder számos módon elérhető, gyors hozzáféréssel a térképen, a játékon belüli menün vagy az emote görgőn előre beállított műveleten keresztül.
III. VESSEL OF HATRED
A hatalmas frissítés harmadik pillére a Vessel of Hatred kiegészítő és annak tartalmai:
- Új karakterosztály: Spiritborn
- Zsoldosok (Mercenaries)
- Sötét Fellegvár (The Dark Citadel)
- Kurast Alsóváros (Undercity)
- Új Régió: Nahantu
- Rúnaszavak
Spiritborn
Egy Nahantu dzsungeléből származó csúcsragadozó hamarosan csatlakozik a sötétség elleni harchoz a Diablo IV-ben. A Spiritborn egy teljesen új osztály a Diablo univerzumban, amely a Jaguár, a Gorilla, a Sas és a Százlábú szellemek egyedi erőit hívja segítségül, hogy legyőzzön minden rémálmot, amit a Pokol az útjába sodor. A Spiritborn karakterosztály október 8-án érkezik a Vessel of Hatred bővítmény részeként.
A Spiritbornok sokoldalú harcosok, akik pusztító, három találat-kombó támadásokat és akrobatikus mozgást ötvöznek vadságuk erőteljes bemutatására. A közelharc mesterei, akik képesek kiterjeszteni a haragjukat a szellem energiája és kedvenc démonölő eszközük, a pallos segítségével. Fizikai képességeik lehetővé teszik számukra, hogy blokkolják vagy kitérjenek a beérkező csapások elől, így szívva magukba ezt az erőt, vagy visszairányítva azt a támadóikra.
A Spiritbornok eredete, a szellemek őrzőivel való kapcsolatuk, az osztálymechanika, és minden egyéb tudnivaló ebben a cikkben található:
Bemutatkozott a Diablo IV új karakterosztálya, a Spiritborn
Zsoldosok
Nem jobb egy barátoddal az oldaladon vándorolni? Soha nem kell harcolnod egyedül, mert a zsoldosok csatlakozhatnak hozzád a küldetésed során, hogy veled együtt harcolhatnak Nahantu sűrű növényzetében és azon túl. Ezek a hatalmas szövetségesek a fejlődés során egyre erősebbek lesznek, és mindegyikük egyedi képességekkel van felszerelve, hogy segítsenek neked a harcban.
Négy zsoldost hívhatsz magad mellé: a rendíthetetlen Raheirt, a Pajzshordozót, a ravasz Aldkint, az Elátkozott Gyermeket, a mogorva Varyanát, a Berzerker Boszorkányt és a ravasz Subót, a Fejvadászt.
Minden további részletet megtudhatsz róluk ebben a cikkben:
Diablo IV – Vessel of Hatred: Sötét Fellegvár, Alsóváros, Zsoldosok, Partikereső
Sötét Fellegvár
A dzsungelben szívében lapul a következő nagy kihívásod, tele hatalmas megpróbáltatásokkal és ígéretes jutalmakkal. Ez a Diablo első ilyen jellegű dungeonja, amelyben lelkes harcosoknak kell összefogniuk, hogy együtt győzzék le a különböző veszélyeket.
A Dark Citadel tartalommal kapcsolatos minden információ megtalálható ebben a cikkben:
Diablo IV – Vessel of Hatred: Sötét Fellegvár, Alsóváros, Zsoldosok, Partikereső
Kurast Alsóváros
Az Alsóváros egy intenzív, több szakaszból álló, időkorláttal működő Dungeon. Tökéletes választás a végjáték-tartalomba vezető szintlépéshez és a fejlődéshez szükséges hatalmas tárgyak megcélzásához. Számos jutalmat zsebelhetsz be, amikor az Alsóváros gyomrában sikátorról sikátorra harcolsz.
Az Undercity tartalommal kapcsolatos információkat ebben a cikkben találod:
Diablo IV – Vessel of Hatred: Sötét Fellegvár, Alsóváros, Zsoldosok, Partikereső
Új régió: Nahantu
A Vessel of Hatredben, a Diablo IV első kiegészítőjében rengeteg területet kell bejárnunk, amikor Neyrelle nyomában Nahantuba utazunk. Ezeket a területeket fel kell fedeznünk, új (és régi) barátokkal találkozhatunk és új kihívásokkal fogunk szembenézni, amelyeket le kell győznünk.
Nahantu régióról, a városairól, a Strongholdokról és a Dungeonokról ebben a cikkben találsz infókat:
Alapjaiban változtatja meg a Diablo IV-et a Vessel of Hatred
Rúnaszavak
A Rúnaszó rendszer egy olyan funkció lesz a Diablo IV-ben, amely csak akkor érhető el, ha rendelkezel a Vessel of Hatred kiegészítővel. A tartalom része volt a PTR tesztnek, így az a PTR 2.0-t bemutató blogban már ismertetésre került.
Mivel a blogban leírtakhoz képest rengeteg a változtatás, ezért ebben a cikkben egyenként veszem sorra az elemeit, így a rúnaszavakat is. Itt az alapmechanikában nincs változás, azt egy az egyben át lehet emelni a blogból, az egyes rúnák tulajdonságait azonban alaposan megváltoztatták és ezeket a változásokat a 2.0.1 Patch Notes-ba tették. Épp ezért itt most „csak” a mechanika alapjai lesznek, minden többi információ a javítási jegyzékeket feldolgozó cikkben lesz majd.
A rúnaszó egy nagyon egyszerű módja annak, hogy a karaktered erejét új szintre emeld saját képességek létrehozásával. Kétféle rúnát találhatsz Sanctuaryban: Ritual (rituálé) és Invocation (idézés). A Ritual rúnák olyan cselekvéseket határoznak meg, amelyeket meg kell tenned, hogy kiváltsd a hatásukat, az Invocation rúnák pedig egy erőteljes hatást biztosítanak, ha teljesíted az említett kiváltó okot.
Vegyük példának a Bac ritual rúnát. A feltétele az, hogy a karaktered 5 métert mozogjon.
Aztán ott van a Jah Invocation rúna… A hatása a következő: A következő Evade-et a Sorcerer Teleport-jára cseréli (2 másodperces újratöltési idő).
A rúnák egy felajánlás (Offering) nevű erőforrás-rendszerrel működnek, amelyet a Ritual rúnák generálnak a felsorolt feltételük teljesülésekor. Az Invocation rúnák ezt a felajánlást fogyasztják el a hatásuk aktiválásához. Minél igényesebb egy követelmény, annál több felajánlást generál a Ritual rúna. Fordított esetben az Invocation rúna aktiválásához szükséges felajánlás a hatás erősségével arányosan növekszik.
Több felajánlást generálhatsz, mint amennyire az Invocation rúna aktiválásához szükséged van. Itt jön a képbe egy másik mechanika, a túlcsordulás (Overflow). Sok Invocation rúna bónuszt alkalmaz a hatásaira, ha a szükségesnél több Offering keletkezik, ami rövid időre felerősíti őket.
A Rúnaszó elkészítéséhez egy Ritual rúnát és egy Invocation rúnát kell egy olyan tárgyba tenned, amely két foglalatot tartalmaz (például a mellvért, a nadrág és a kétkezes fegyver). A sisak is kapott egy további foglalatot, és mostantól ez a tárgy is tartalmazhat rúnaszavat. Bármely Ritual rúna kompatibilis bármely Invocation rúnával. A rúnák ritkaság szerint háromfélék lehetnek: Magic, Rare és Legendary. Minél magasabb egy rúna ritkasága, annál erősebb a hatása.
Íme egy példa arra, hogyan működne két, egy rúnaszót alkotó rúna:
Használjuk ismét a Bac rituálé rúnát példaként: Amíg fel van szerelve, a karaktered minden 5 méterenként 50 Offeringet generál.
És ismét párosítjuk a Jah idéző rúnával, amelynek hatása: A következő Evade-et a Sorcerer Teleport-jára cseréli (2 másodperces újratöltési idő). A működéséhez 500 Offeringre van szükség (Update: az új Patch-ben ezt redukálták 400-ra).
Ha mind a Bac, mind a Jah rúnát felszerelted egy tárgyra, amit viselsz, akkor létrejött a „BacJah” rúnaszó. Ez azt is jelenti, hogy minden alkalommal, amikor a karaktered 5 métert tesz meg, 50 Offeringet generál. Amint legalább 400 Offeringet generálsz, a karaktered következő Evade-je a Sorcerer Teleportjára cserélődik.
A rúnaszavak hozzáférést adhatnak más osztályok képességeihez. Olyan dolgokat is tudsz tenni, mint például ideiglenesen megnövelni a mozgási sebességedet, a képességeidet és még sok minden mást.
Fontos tudnivalók a rúnákkal kapcsolatban
- Lehet velük kereskedni
- A rúnák halmozódnak, és egy új inventory-lapon lesznek tárolva.
- Maximum 2 rúnaszó szerelhető fel (összesen 4 rúna).
- Ugyanaz a rúna nem szerelhető fel kétszer.
Rúnák készítése
- A rúnák felhasználhatók más rúnák készítésére.
- Új rúna létrehozásához (craft) 3 azonos nevű rúnát használhatsz fel. Az így létrehozott rúna garantáltan más lesz, mint a használtak.
- Ha nem legendás rúnákat használsz a craftoláshoz, lehetőség van a következő legnagyobb ritkaságszámú rúnák létrehozására.
A rúnák felhasználhatók Mythic tárgyak készítésére is a Kovácsnál.
SEASON JOURNEY ÉS BATTLE PASS
Miközben a démonvérrel áztatod Menedékfölde talaját, jutalmakat kapsz a Season Journey és a Battle Pass segítségével.
A Season Journey fejezetekre van bontva, amelyekben feladatokat kell teljesítened. Ahogy haladsz előre az Utazáson, Sanctuary védelmezőjéhez méltó jutalmakat kapsz, mint például a Resplendent Spark, a Shepard of Hollows Mount Trophy és Seething Opal-ok. A Journey továbbá Favor-t – a Battle Pass szintjein való előrehaladáshoz használt erőforrást – is biztosít, amelyet egyszerűen a játék egyes részeinek kijátszásával szerezhetsz meg.
Pazar jutalmak várnak rád
A Season of Hatred Rising Battle Pass október 8-én, éjjel 1 órakor (CEST) kezdődik, és 90 jutalomszintet (28 ingyenes és 62 prémiumszintet) tartogat.
Az ingyenes szintekből szerzett Smoldering Ashes hamu elkölthető Season Blessing pecsétekre, amelyek hasznos bónuszokat biztosítanak a Pokol seregeinek visszaveréséhez. A Season of Hatred Rising 3 új áldást tartalmaz:
- Urn of Opals: Megnöveli az esélyt, hogy egy Seething Realm befejezése után további Seething Opal jutalmat kapj.
- Urn of Remnant: Növeli a Zakarum Remnants hírneved növelésének arányát.
- Urn of Curiosities: Növeld annak az esélyét, hogy egy második tárgyat kapsz, ha a Purveyor of Curiosities vendortól vásárolsz.
Az 5 pecsét áldásaiból származó bónuszok csak a Season of Hatred Rising évad végéig tartanak.
Ha megszerzed a Prémium Battle Pass-t, nem csak az ingyenes szintek jutalmai lesznek a tiéd, hanem Soul Drinker’s Armor Set, Platinum és még sok más is vár rád, köztük a Steed of Viz-Jun Present Mount, a Curse of Viz-Jun Present Mount, és a Ravenous Soul Mount Trophy, ami a Tier 90-nél oldódik fel. Az Accelerated Seasonal Battle Pass 20 Tier Skipet és a Creeping Hollows Emote-ot is tartalmazza.
A SHOP ÚJDONSÁGAI
A boltban új felszerelésekkel, páncélokkal, kiegészítőkkel, Mount-okkal és Mount páncélcsomagokkal dobjuk fel a hangulatot, amelyekkel stílusosan vadászhatsz. Október 8-én hajnali 3 órától ellátogathatsz Tejalhoz, hogy átnézd a portékáit – ne feledd, hogy gyakran nézz vissza, mert a Season alatt folyamatosan frissíti a készletét.
Az egyik ilyen ritkaságszámba menő lelet Menedékfölde távoli tartományaiból a Fekete Füst (Black Smoke) csomag a Rogue számára, amely tartalmazza a Fekete Füst páncélkészletet, 2 fegyver kozmetikumot és a Füstfolt tetoválást az összes Rogue karaktered számára. Ez a csomag megvásárolható Tejal boltjában 2800 platináért.
KÖZÖSSÉGI ÚTMUTATÓK
Ha bölcs útmutatásra van szükséged a szezon során, nézd meg közösségi útmutatónkat, ahol tippeket és betekintést kapsz minden osztály felépítéséhez. Ezek az útmutatók a korai játékbeli szintlépéstől kezdve egészen a végjátékbeli építkezésekig mindenre kiterjednek!
Látogass el megbízható közösségi forrásainkhoz itt: