
Lehullt a lepel a Titan Quest II játékmenetének alapjairól. A Grimlore Games által fejlesztett és a THQ Nordic által kiadni szándékozó játékkal kapcsolatban egy bővebb cikk és két bemutató videó is megjelent a közelmúltban. Most ezeknek az összeolvasztott, magyar változatát olvashatod és az írás alján egy igazán remek hír is vár rád.
Minden ARPG lényege az alapvető mechanikában rejlik, és az elkötelezett rajongók számára elengedhetetlen, hogy megértsék, hogyan működnek és kapcsolódnak egymáshoz ezek az elemek. A Titan Quest II most lerántja a leplet ezekről az alapokról.
Harci pillérek
A Titan Quest II által kínált ARPG-játékmenet mélyen gyökerezik abban, amit az eredeti Titan Quest kínált.
A Titan Quest II egy klasszikus stílusú top-down aRPG játék, modern, mégis hagyományos harcmodorral. Az eredeti Titan Quest ellenségei mindig is karakteresek voltak, és mi ezt megduplázzuk azzal, hogy az ellenségtípusok széles választékát kínáljuk. Az erősebb ellenfelek keményen ütő képességeikkel tűnnek ki, amelyekre valamilyen formában (például kitéréssel vagy erős védekező felépítéssel) kell válaszolnod, míg a gyengébb ellenségek számban ugyan veszélyesek, de jól elhelyezett képességekkel gyorsan kiiktathatod őket.
Az epikus bossharcok szintén a Titan Quest hangulat részét képezték. Számíthatsz a képességek széles skálájára a főnökeinktől, világos sorrenddel, amelynek megtanulásáért jutalmat kapsz.
Aktív képességeidet két mesterképesség (mastery) közül választhatod. Egyszerre számos képességet felszerelhetsz, és módosítókkal testre szabhatod őket, hogy személyre szabd a builded. A mesteri képességek külön passzív képességeket is kínálnak, amelyek az erőskálázásod nagy részét irányítják. A passzív képességeidhez választhatsz ügyességeket (feats), amelyek további bónuszokat adnak.
A szintlépések aktív képesség-, passzív képesség- és attribútumpontokat adnak. Az attribútumok és a hozzájuk kapcsolódó másodlagos attribútumok határozzák meg, hogy milyen felszerelést viselhetsz, és ezek skálázzák a sebzésedet és más statisztikáidat. Bizonyos küszöbértékeknél olyan képességmódosítókat is feloldanak, amelyek a háttérben mindig aktívak.
Halálodkor a téged megölő ellenségek (és a közelben lévők) teljes erővel újraélednek. A legközelebbi csomóponton (hub) éledsz (respawn), de a kényelem érdekében portálok vannak elhelyezve szerte a világban. Különösen a főnöki helyek közelében számíts rájuk. Egy halál utáni portál segít abban, hogy gyorsan visszatérhess a tettek mezejére. A kooperatív csoportoknak együtt kell kezdeményezniük az olyan tevékenységeket, mint a főnökharcok, és addig nem hagyhatják el a játékteret, amíg a harcot meg nem nyerik… vagy el nem veszítik.
Zsákmány, tárgyak és karakterstílusok
Térjünk át a frissítés fő részére, nézzük meg egy kicsit részletesebben, hogyan működik a tárgyrendszer, és mutassunk néhány példát!
Mivel a Titan Quest II egy klasszikus stílusú aRPG, a lootolás és a karakterek tárgyakon keresztüli skálázása a játék középpontjában áll. A különböző helyszíneknek van egy hozzárendelt szintjük. Ez a szint skálázza az ellenséges statisztikákat, valamint a zsákmányolt tárgyakét. Ezért a játékban való előrehaladás vagy a nehézségi szint emelése közvetlenül jobb zsákmánnyal jár.
Kezdetben a következő felszereléstípusokat kínáljuk:
- Egykezes fegyverek:
- Kard (Sword)
- Lándzsa (Spear)
- Tőr (Dagger)
- Kétkezes fegyverek:
- Fejsze (Axe)
- Íj (Bow)
- Bot (Staff)
- Offhand tárgyak:
- Pajzs (Shield)
- Páncélok:
- Sisak (Helmet)
- Vállvédő (Shoulder Guards)
- Köpeny (Cape)
- Karperec (Bracer)
- Lábvédők (Leg Guards)
- Törzspáncélok (Torso Armor)
- Ékszerek:
- 2x Gyűrű (Ring)
- Amulett (Amulet)
- Bájitalok:
- Egészségfőzet (Health Potion)
- Energiaital (Energy Potion)
Ezek a fegyverek és páncélok hat nagy kategóriába sorolhatók, amelyeket mesterfogásokkal (Masteries) kombinálva a legkülönfélébb stílusokat hozhatod létre. Ezeket a stílusokat az attribútumok határozzák meg. Három támadó karaktertulajdonság, egy támogató-védekező tulajdonság és három másodlagos tulajdonság létezik:
- Might (Erő) – Erőteljes, agresszív stílusokhoz jó, nehéz páncélokat és fegyvereket használva. Feloldja a sebzéssel (damage) kapcsolatos képességmódosítókat.
- Knowledge (Tudás) – Taktikusabb, maximalista vagy tudós stílus. Feloldja a skálázással (scale) vagy hasznossággal (utility) kapcsolatos képességmódosítókat.
- Agility (Mozgékonyság) – Gyors reflexű karaktereknek való, akik szeretnek túljárni ellenfeleik eszén. Feloldja a sebességgel (speed) kapcsolatos képességmódosítókat.
- Vigor (Életerő) – Az egészséget és a kitartást, valamint az általános képességeket szabályozza. Néha elég keménynek lenni.
- Resolve (Elszántság) – Másodlagos tulajdonság, amelyet az erőd (Might), tudásod (Knowledge) és életerőd (Vigor) táplál. A rendkívüli elszántsággal rendelkező emberek nagyobb képességet mutatnak arra, hogy a tűz és a jég erejét akaratuk szerint hasznosítsák, ahogy azt az elemi harcosok és mágusok teszik.
- Ravaszság (Cunning) – A tudásból (Knowledge), a mozgékonyságból (Agility) és az életerőből (Vigor) táplálkozó másodlagos tulajdonság, amely sikereket biztosít a mérgezett tőrrel rendelkező orgyilkosoknak és az időjárást irányító druidáknak egyaránt.
- Fittség (Fitnes) – A mozgékonyság (Agility), az erő (Might) és az életerő (Vigor) kombinációja, nyilvánvaló előnyökkel jár mindazok számára, akik fizikai fájdalmat akarnak okozni.
Az attribútumok és másodlagos attribútumaik együttesen egy rendkívül rugalmas rendszert alkotnak, amely lehetővé teszi például, hogy az attribútumpontjaidat két támadó attribútum között oszd meg, és így azokra a sebzéstípusokra koncentrálj, amelyekhez mindkettő hozzájárul, és mindkét attribútumhoz felszereléseket és feloldásokat tesz lehetővé. Természetesen azt is választhatod, hogy csak egy attribútumra összpontosítasz, hogy a hozzá kapcsolódó sebzési tulajdonságok magas értékei és az ott feloldott módosítók miatt fejlődj. Ennek következtében azonban a tárgyak választéka szűkebb lehet.
Mindezt azzal a képességgel párosítva, hogy mind az attribútumokat, mind a képességeket újra-specifikálhatod, határozottan elköteleztük magunkat amellett, hogy tiszteletben tartjuk a játékosként töltött idődet, és lehetővé tesszük, hogy a karakteredet úgy alakítsd, ahogyan szeretnéd – bár ez némi munkát és kísérletezést igényel a részedről.
Ezen kívül a bájitalok nem ürülnek ki és nem dobhatók el, mivel ezek olyan felszerelésű tárgyak, amelyek töltéssel rendelkeznek, és az általad okozott sebzés alapján újratöltődnek. Affixekkel is rendelkeznek, ami további lehetőséget ad a játékod testreszabására. Az affixek hatásai rövid ideig aktívak lesznek, ahogy fogyasztod a töltéseket. Ez azt jelenti, hogy soha nem kell aggódnod amiatt, hogy feláldozod a leltárhelyet a bájitalok halmazáért, és amiatt sem, hogy a bájitallimiteddel el tudod-e érni a következő ellenőrzőpontot. Egyszerűen csak harcolj és okozz elég kárt, hogy több bájitalhoz juss.
Ritkaságok és affixek
A Titan Quest II-ben a tárgyakat erősen meghatározza a ritkaságuk. Egy fegyver stílusa határozza meg az alapstatisztikáit és tulajdonságait, de az affixek száma a ritkaságtól függően változik.
- Common (Közönséges): csak alaptulajdonságok
- Magic (Mágikus): 1-2 affix
- Rare (Ritka): 3-4 affix
- Infrequent (Kivételes): 2-4 affix és egy különleges jellemző tulajdonság.
- Unique (Egyedi): teljesen egyedi tulajdonságok
Az alaptulajdonságok következetesen ugyanazok lesznek az úgynevezett „tárgycsaládokban” – a hasonló tárgystílusok laza csoportosításában, amelyeket szétterítünk a világban, hogy más megjelenést kapjon attól függően, hogy honnan zsákmányoltad. Ha fegyverekről van szó, a rendszerünk képes különböző fegyveralkatrészeket összeilleszteni, hogy a zsákmányodat vizuálisan változatosabbá tegye.
De mit ér a sok menő kinézetű fegyver, ha valójában mind vasból készült ütő harcosoknak? A Titan Quest II misztikus világában időnként egzotikusabb fegyvereket is találsz, például jeges fejszét vagy fénykardot. Vagy inkább villámkardot? Mindenesetre ezek alapszinten változatosabb sebzésprofilokkal rendelkeznek (affix pazarlása nélkül), hogy ti, harci mágusok, igazán kitérhessetek a fegyverépítésetekkel a kitaposott ösvényről. A mesteri képességeid is segíthetnek ebben. Ezek a csillogó tárgyak azonban nem számítanak „egyedinek” a játékunk keretein belül. Az egyedi tárgyak ennél flancosabban néznek ki. Valószínűleg meg kellene mutatnunk…
Tárolás
A tárgyrendszerünk nagyon hasonlóan működik ahhoz, mint az eredeti Titan Quest, de úgy hallottuk, hogy a játékosoknak sokkal több helyre van szükségük. A ládák megvásárlása egyfajta játékbeli aranynyelőként fog működni (nincs szükség valódi pénzre; mi itt nem csinálunk ilyet.) Nincs korlátozva, hogy hány ládád lehet. Mindegyik karakterek közötti szinten fog működni, bár tervezünk egy önkereső módot is, hogy ha szeretnéd, elszigetelhesd a karakteredet. Szervezd meg a ládáidat ikonokkal, színekkel és nevekkel, és szerintünk máris egy elég masszív összeállításod lesz!
Egy kis ízelítő
Az alábbi előzetes betekintést nyújt a Titan Quest II játékmenetébe, ízelítőt kaphatsz a jövőről. Az ókori Görögország mitológiai világába csöppenhetsz, félelmetes kihívásokkal dacolva, zsákmányra vadászva, és egyedi karaktereket alkotva.
Gameplay részletek
A THQ Nordic a 2024-es Gamescomon bemutatta a Titan Quest II játszható demóját. Nemcsak lehetőségük volt a tartalomkészítőknek kipróbálni ezt a demót, de felvételeket is készíthettek és ezt publikálhatták is. Ezt követően elkészült egy „hivatalos” gameplay bemutató:
Csatlakozz Marczin Bálinthoz, a vezető rendszertervezőhöz és Florian Jonashoz, a Grimlore Games technikai művészeti igazgatójához, akik 40 percig végigjátsszák a Gamescomon bemutatott demót! Ismerd meg a Titan Quest II alapvető rendszereit!
A videóból még többet megtudhatsz a történetről, a környezetről és a harci mechanikáról. Ismerd meg, hogyan lett kialakítva a lootrendszer, hogyan teszik lehetővé az attribútumok a személyre szabott buildeket és mi a masteries lényege.
(Megjegyzés: Ez a játékmenet-felvétel egy korlátozott demóból származik, és nem képviseli a játék végleges minőségét, illetve nem mutatja be az összes funkciót teljes mértékben.)
Korai hozzáférés
Hivatalos! A Titan Quest II korai hozzáférése 2024/2025 telén indul!
A THQ Nordic a Gamescom farvizén bejelentette a Titan Quest II korai hozzáférésének kezdetét. 2024/2025 telén a játékosok belevethetik magukat ebbe az epikus odüsszeiába, és első kézből tapasztalhatják meg, mit jelent magukkal az istenekkel rivalizálni.
A németországi Grimlore Games háza táján kovácsolt Titan Quest II jelenleg fejlesztés alatt áll. A játékot PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series S/X-re szánják.