
Egy új, 2024 végén megjelenő játékot szeretnék bemutatni nektek: a Jotunnslayer: Hordes of Hel címet viselő alkotás akár egy Diablo-klón is lehetne, mert kinézetben és műfajában nagyon hasonlít rá, de valójában egyáltalán nem áll meg a hasonlat.
A Hordes of Hel egy lebilincselő Roguelike horda-túlélő játék, amely a sötét viking alvilágban játszódik. Küzdj meg az ellenségek hullámaival, hogy elnyerd az ősi északi istenek áldását, fedezd fel az ellenséges birodalmakat, idézz meg hatalmas főnököket, és bizonyítsd be, hogy érdemes vagy az epikus csatákban! Válj istenhez hasonló harcossá ebben a végső leszámolásban.
A Hordes of Hel mindösszesen egy helyszínt tartalmaz, itt kell életben maradni a karakterünknek 15 percig. A mobok ebben az aréna-szerű zónában folyamatosan jönnek, a skilljeit pedig automatikusan castolja a játékos. Vagyis a feladat mindösszesen a mozgásra korlátozódik, no és persze arra, hogy a sűrű szintugrások után bölcsen válasszunk képességeket.
Ha mindenáron a Diablo IV-hez akarom hasonlítani, akkor olyan, mint egy Infernal Hordes esemény, csak sokkal, de sokkal nehezebb. És egyébként sokkal másabb is…
Ami az irányítást illeti: a legfontosabb különbség a D4-hez képest, hogy itt nincs point n’ click, csak w-a-s-d és kontroller, de a V-Rising irányításával ellentétben itt ezt meg lehet szokni, a bemutató videó végére már én is élveztem. A másik nagy változás, hogy a HC és az SD játékmód itt bizony keveredik, csak itt úgy hívják, hogy „Rogue Lite”. Ez azt jelenti, hogy ha meghalsz, akkor a következő meccset ugyanúgy mezítlábasan kezded, mint az elsőt, de a menet közben szerzett fizetőeszközt (gold) megtarthatod, amelyért mi9ondenféle jókat vehetsz majd a shopban.
A játék demója már letölthető (ingyen) a Steamről, én is azt próbáltam ki és bár nagyon sok funkció hiányzik belőle, a játék tökéletesen élvezhető:
A Steamen a fejlesztők nemrég közzétettek egy fejlesztői videót is, ebben részletesen elmagyarázzák a mechanikát és bemutatják a végleges funkciókat: