
A Diablo IV október 8-án érkező első kiegészítője, a Vessel of Hatred tartalma megosztja a játékosbázist. A többjátékos módra fókuszáló tartalom tervének nyilvánosságra kerülése után szinte azonnal ellepték a fórumokat és a közösségi médiát a kritikus megjegyzések. A legvérmesebb kommentek szerint a fejlesztők egész egyszerűen nincsenek képben azzal, hogy mit szeretne a közösség. Annak ellenére, hogy az új endgame tartalom, a Dark Citadel egy új Party Finder funkcióval együtt érkezik, az a vélekedés alakult ki, hogy tönkreteszi a játék szóló élményét.
Hogy jobban érthető legyen a felháborodás, nézzük meg a dolgot egy solo, casual játékos szemszögéből! Itt van rögtön ezen blog szerzője…
Az az igazság, hogy én is a szkeptikusok közé tartozom. Bár van klánom, de egy jó ideje már szólóban játszom, sokkal kényelmesebb ez így, mintha partira kéne vadásznom (leginkább az éjszaka közepén).
Több problémám is van! A játékosok túlnyomó része nem használ sem discordot, sem másféle kommunikációs eszközt, még klánon belül sem. A Fellegvár tartalom így egy véget nem érő k.anyázásba fog fulladni és mindenki a cseten fogja szidni a másikat, amiért nem működik az interakció. Ezért bármilyen professzionális is lesz (nem lesz az szerintem) a partikereső, az kb használhatatlan lesz ehhez a tartalomhoz.
A Dark Citadel egy végjáték tartalom, legalábbis a tervek szerint. Innentől kezdve a játékosbázis elenyészően kis része fog vele játszani a season elején, a többség season közepére ér majd el idáig. Csakhogy addigra a progresszesek már offolnak vagy csak bohóckodni járnak fel. Így az lesz a vége, hogy a relatíve lassan felfejlődő casual (alkalmi) játékosok egymással próbálnak majd a cseten alkudozni, hogy mi legyen. Ismerős a Diablo III Public Greater Riftje? Nah, ez pont így lesz itt is.
A Diablo IV fejlesztői „nem értenek hozzá”?
A Gamescomon bejelentett tartalommal kapcsolatosan özönlenek a kommentek, ezekből a Videogamer tett közzé párat. A Diablo subredditen a játékosok tovább harcoltak a multiplayer játékmód fókuszba állítása ellen. Mivel a Blizzard azt állítja, hogy az új tartalomhoz „szóbeli kommunikációra” van szükség a hatékony teljesítéshez, a játék szóló közönsége úgy érzi, hogy elárulták.
„Ezek a fejlesztők teljesen elvesztették a fonalat” – írja egy rajongó. „Ez az egész, miszerint „a csoportoddal kell kommunikálnod, hogy átjuss rajta”, az ellentéte mindannak, amit egy ARPG játéktól elvárok” – írja egy másik rajongó. „Remélem, hogy sokkal kevésbé lesz népszerű, mint remélik, és változtatnak valamit. Utálom ezt az egyetemes nyomulást, hogy mindent erőltetett multiplayerré tegyenek.”
„A Raid tartalomnak szóló játékosok által is teljesíthetőnek kell lennie” – vélekedik egy harmadik redditor. „A Diablo sorozat mindig is egy olyan játék volt, amelyet elsősorban szóló játékosok játszottak, a kooperatív játék egy lehetőség, de soha nem kötelező ahhoz, hogy élvezd az összes tartalmat, amiért fizetsz. Úgy gondolom, hogy mind a szóló, mind a kooperatív játékosoknak hozzáférést kell biztosítani a Black Citadelhez és a jövőbeli raidekhez, akár zsoldosok, akár más játékosok használatával, ami nagyon ésszerű kompromisszumnak tűnik, hogy mindkét tömeget megnyugtassa. Blizzard, kérlek, ne hanyagold el a szólójátékosokat.”
A multiplayerhez kötött mechanika
Amellett, hogy az új kiegészítő endgame tartalma a multiplayerhez van kötve, a Diablo IV új tárgyai közül is sok lehet ilyen. Egy kizárólag a többjátékos dungeonhoz tartozó tárgy már biztosan van: a Scroll of Retempering segítségével visszaállíthatod egy elveszettnek hitt tárgy edzéseit – elég fontos tekercsről van tehát szó.
Azt még nem tudjuk, hogy ezen kívül a Vessel of Hatred új, vagy átdolgozott tárgyaiból mennyi lesz elérhető a Dark Citadel többjátékos módban. Végjáték tartalom lévén félő, hogy a játék felső kategóriás lootjának nagy része valószínűleg ott lesz csak megtalálható.
Megkezdődött a tűzoltás
A Blizzard vezetői fejlesztői a bejelentések után egy nappal interjút adtak a Gamesradarnak (fotó: Wowhead) és elárulták, hogy a Vessel of Hatred kiegészítővel kapcsolatos játékos-visszajelzések befolyásolni fogják a Diablo IV egészét. Elmondásuk szerint „rengeteget tanulnak” a Vessel of Hatred visszajelzéseiből, és ígérik, hogy „nagyon is reagálnak a közösségre”.
A GamesRadar+-nak a Gamescom 2024 alkalmából Brent Gibson, a Diablo IV játékigazgatója és Aislyn Hall, rendszertervező beszélt a Blizzard jövőbeli terveiről. „Arról beszélünk, hogy folyamatosan tartalommal bővítjük a játékot” – mondta Gibson, hozzátéve, hogy a Blizzardnak határozottan szándékában áll tovább bővíteni a Diablo IV egészét.
„Ma még nincs menetrend-tervünk, amit megoszthatnánk vagy beszélhetnénk ilyen dolgokról, de minden lépés csak egy újabb tanulási pont. És amint kiadjuk a Vessel of Hatredet, még egy csomó mindent meg fogunk tanulni. Ez pedig hatással lesz a játék egészére” – folytatta a Diablo IV játékigazgatója.
Hall eközben kifejtette, hogy még a Vessel of Hatred fejlesztése közben is folyamatosan ötletelnek a jövőbeli kiegészítéseken és figyelnek a visszajelzésekre.
„Nagyon is reagálni fogunk a közösségre. Nagyon szeretnénk meghallgatni a közösséget és figyelembe venni, hogy mit mondanak az emberek, és amint a Vessel of Hatred megjelenik, abszolút meg fogunk nézni annyi hozzászólást, amennyit csak tudunk. Ez sok jövőbeli dolgot fog színezni, amire számíthattok” – tette hozzá Hall.
Szavazás
Nézzük, mit gondolnak a témáról az Inventory olvasói! Legyetek olyan drágák és szavazzatok!
