Skip to content
2025-09-11
  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

INVENTORY

Maradj egy kicsit és figyelj!

Connect with Us

  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

About Us

AF themes

We mainly focus on quality code and elegant design with incredible support. Our WordPress themes and plugins empower you to create an elegant, professional and easy to maintain website in no time at all.

Connect with Us

  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube

Címkék

bejelentés bemutató Beta Blizzard build Diablo Diablo II Diablo II: Resurrected Diablo III Diablo III Seasons Diablo Immortal Diablo IV Early Access fontos gameplay KiberMa képgaléria Ladder Last Epoch launch Let's Level UP megjelenés Patch Patch Notes Path of Exile Path of Exile 2 Press Kit PTR Season Season 2 Season 3 Season 5 Season 8 Shop Spiritborn Steam stream Titan Quest II top Trailer Tutorial Undecember Vessel of Hatred vezető Wudijo

Kategóriák

  • Bemutató
  • Blog
  • Build
  • Gameplay
  • Gyereksarok
  • Háttér
  • Hírek
  • Interjúk
  • Képgalériák
  • Leak
  • Let's Level Up
  • Lore
  • Movie
  • Patch és Hotfix
  • Poén
  • Shorts
  • Stream
  • Trailer
  • Tutorial
  • Unboxing
  • Webshop
  • Youtube
  • iNFO
    • Hírek
    • Leak
    • Interjúk
  • Kódex
    • Háttér
    • Lore
    • Tutorial
    • Build
    • Patch és Hotfix
    • Patch Notes
      • Diablo III (HUN)
      • Diablo IV (ENG)
      • Diablo Immortal (ENG)
      • Grim Dawn (ENG)
      • Last Epoch (ENG)
      • Path of Exile (ENG)
      • Titan Quest (ENG)
      • Torchlight III (ENG)
      • Undecember (ENG)
      • Wolcen (ENG)
  • Bemutató
  • Videó
    • Gameplay
    • Stream
    • Trailer
    • Movie
    • Shorts
    • Poén
    • Unboxing
  • Képgalériák
  • Játékok
    • #-A-B
      • Assassin’s Creed: Valhalla
      • Blizzard Arcade Collection
      • Borderlands 3
    • C-D-E
      • Call of Duty Vanguard
      • Crash Bandicoot 4
      • Cyberpunk 2077
      • Cuphead
      • D3 Reflection
      • D4 Reflection
      • Demon’s Souls
      • Diablo I
      • Diablo II
      • Diablo II: Resurrected
      • Diablo III
      • Diablo IV
      • Diablo Immortal
      • Doom Eternal
    • F-G-H
      • Fall Guys
      • Ghost of Tsushima
      • God of War Ragnarök
      • Grim Dawn
      • GTA V
      • Hades
    • I-J-K
    • L-M-N
      • Last Epoch
      • Lost Ark
      • Mafia
      • Mario + Rabbids: Sparks of Hope
      • Mass Effect
      • Nier: Automata
    • O-P-Q
      • Path of Exile
      • Path of Exile 2
    • R-S-T
      • Return to Monkey Island
      • Resident Evil Village
      • Rocket League
      • Rush Royale
      • Star Wars Battlefront II
      • Star Wars Jedi: Fallen Order
      • Stumble Guys
      • The Division
      • The Incredible Adventures of Van Helsing
      • The Last of Us Part II
      • The Outer Worlds
      • The Slormancer
      • Tiny Tina’s Wonderlands
      • Titan Quest
      • Titan Quest II
      • Torchlight III
    • U-V-W
      • Undecember
      • V Rising
      • Warcraft III: Reforged
      • Warhammer: Chaosbane
      • Watch Dogs: Legion
      • Wolcen: Lords of Mayhem
    • X-Y-Z
  • Dosszié
    • Diablo IV Seasonok
    • Diablo IV Cosmetics
    • Diablo III Seasonok
    • D2R Ladder Seasonok
    • A D2R bejelentése
    • Last Epoch Seasonok
    • Path of Exile Cosmetics
    • Path of Exile Ligák
  • Gyereksarok
  • Blog
  • Webshop
  • Belépés
Youtube
  • Home
  • 2024
  • július
  • 6
  • Diablo IV: A szóló és a csapatjáték egyensúlya
  • Háttér

Diablo IV: A szóló és a csapatjáték egyensúlya

Vajon van rá esély, hogy a Diablo IV-ben is megjelenjenek a már jól ismert support és damage dealer szerepkörök? Íme a Wowhead elmélkedése a témáról!
cszcsaba 2024-07-06
Megosztás:

Loading

A Diablo IV már valamivel több mint egy éve megjelent, ami elég időt ad arra, hogy elgondolkodjunk a Blizzard tervezési filozófiáján a csoportos játékkal kapcsolatban, és megnézzük a Diablo IV-ben a szóló és a csapatjáték egyensúlyának jelenlegi állapotát. Annál is inkább, mert egyre többen vágyakoznak a Diablo III-ban már tökélyre fejlesztett Damage-Support szerepleosztásra. A dolog azonban most nem olyan egyszerű, mint pár évvel ezelőtt: a D4 fejlesztési filozófiája ugyanis merőben más mint a D3-é. A Wowhead egy hosszú cikkben elemzi a Diablo IV csoportos játékának jelenlegi helyzetét és bemutatja a közösség által tapasztalt gyakori problémák lehetséges megoldásait, ennek magyar változata következik!

 

Tervezési filozófia

David Kim ex-Lead Systems Designer a 2019-es BlizzConon a Rhykkerrel készített interjú során betekintést engedett a Blizzard csoportos interakciókkal kapcsolatos tervezési filozófiájába. A fejlesztők lehetőséget akartak biztosítani azoknak a játékosoknak, akik inkább a szupport-orientált játékstílusra vágynak, ugyanakkor biztosítani akarták, hogy „mindenki játssza a játékot és harcoljon a szörnyekkel”. Valószínű, hogy a Blizzard minimálisra akarta csökkenteni a többi játékossal kölcsönhatásba lépő effekteket, látva, hogy a csoportos játékra milyen hatással volt, hogy a tiszta support buildek nagy szerepet játszottak a csoportos metában, és a Diablo III-ban a szólójáték emiatt sok tekintetben alulmaradt.

Úgy tűnik, hogy a Blizzard óvatosabb megközelítést alkalmaz a Diablo IV esetében, amikor a csoportos szinergiákról van szó, amelyek befolyásolják a szóló és a csoportos játék közötti egyensúlyt, amit Adam Jackson vezető osztálytervező (Lead Class Designer) is alátámasztott a Wudijonak a 2023-as BlizzConon adott interjúja során. Az interjúban Adam Jackson a közösségtől kért visszajelzést a játékosok közötti képesség-interakciókkal kapcsolatban:

„Nagyon nyitottak vagyunk a visszajelzésekre [a támogatási lehetőségek hozzáadásával] kapcsolatban most. Egyrészt nagyon klassz dolog másokkal játszani és támogatni a barátaidat. […] Kiabálok, és az összes barátom és mindenki körülöttem erősödik. Ez egy nagyon jó érzés.

A másik oldalról tudjuk, hogy sokan szeretik a Diablo-t szólóban végigjátszani, egyedül erősödni. Minél inkább a csoportos dolgok léteznek a játékban, annál inkább azt mondjuk az embereknek, hogy az optimális játékmód a csoportos játék, mert a kiáltásod hatékonyabb, ha többen vannak körülötted.

Ha valamit jól csinálunk, hirtelen kötelezővé válik, ha az a legjobb. Sokszor nagyon vékony a határvonal a szórakoztató bónusz és a „ez a legjobb dolog, ezt kell tenned most” között.”

 

A Diablo IV jelenlegi állapota

Ha a Diablo IV-et ma nézzük, a mai napig csak néhány képesség van közvetlen kapcsolatban a többi játékossal a játékban. Ilyenek a barbár-kiáltások (War Cry, Rallying Cry) a Raid Leader passzívval kombinálva, illetve a druida ciklon páncélja (Druid’s Cyclone Armor) az Aspect of Cyclonic Force-al kombinálva.

Gyakoribbak az olyan hatások, amelyek közvetlenül a szörnyekkel lépnek kölcsönhatásba azáltal, hogy sebezhetővé teszik őket, vagy tömegkontrollt gyakorolnak rájuk.

Boss fight

Amikor szólójátékról van szó, sok játékos kritizálta, hogy csoportos játékra kényszerülnek, amikor megidézhető főnököket akarnak célzottan farmolni. A jelenlegi verzióban a többi játékossal való csoportosulás akár négy főnök megölésének zsákmányát is megkapod egy főnök megidézésének áráért, így a csoportos játék ebben az esetben sokkal jobb.

A Pit csapatjáték jutalmai

A 4. évadban bevezetett Pit sok csapatjátékos számára fájdalmas pont. Jelenleg a Pit csoportos futtatása hátrányos helyzetbe hoz, ha nem te vagy az, aki megnyitja a portált. Csak a nyitó kap 100%-os Masterworking anyagokat (Obducite, Ingolith, Neathiron) és ő az egyetlen, aki jogosult a Stygian Stone-ra. Minden más részt vevő csoporttag csak 50%-os Mestermunka anyagokat kap.

 

Hogyan javítható az egyensúly?

Egy lehetséges megoldás mind a Bossok, mind a The Pit jutalmazása problémájának megoldására az lenne, ha a csoportban mindenkinek ugyanannyi anyaggal kellene hozzájárulnia egy tevékenység megkezdéséhez:

  • A Pit esetében minden résztvevő csapattag 3 Runeshard-al járulna hozzá.
  • Egy Boss megidézéséhez minden csapattagnak ki kellene fizetnie a szükséges idéző-anyagokat.
  • Ez megszüntetné a csoportos jutalombüntetések szükségességét, és nem kényszerítené többé azokat a játékosokat, akik egyedül szeretnének játszani, hogy csoportba tömörüljenek olyan tartalmakhoz, ahol erre nincs szükség.

Egy másik megoldás lehetne egy SSF (Solo Self-Found) mód hozzáadása az elkötelezett szólójátékosok számára. Ez enyhíthetné a fejlesztők aggodalmait a szóló és a csoportos játék egyensúlyával kapcsolatban, miközben a tervezési teret is megnyitná.

 

Az új barbár unique Amulett, az Unbroken Chain (ami az 5. szezonban érkezik), azt jelzi, hogy a Blizzard további szupportolási lehetőségeket kíván tovább vizsgálni. A Blizzard azt is megpendítette, hogy változások jönnek a csoportos jutalomelosztás terén a The Pitben. A változások a tervek szerint az 5. szezon indulásával együtt jelennek meg. Hogy ezek a változások hogyan fognak kinézni, még nem tudni.

„A csapat nagyon is tisztában van vele. Hallottuk, hogy a játékosoknak nem jó érzés, hogy a The Pit-en belül egy csoportban csak a jutalmak 50%-át kapják meg, ha nem ők a party vezetői. Lesz egy frissítésünk a játékosok számára az 5. szezon előtt, és az 5. szezonban ebben a témában változás lesz.”

Forrás:
Wowhead

Kapcsolódó cikkek:

  • image_750x_6155dbaa2b0df
    A Diablo-univerzum teljes története MAGYARUL
  • diablo4_karakterek
    Diablo IV Season 8 előzetes – A karakterosztályok a PTR után
  • image_750x_603013a0349e0
    BlizzConline hangolódás - MINDEN, amit eddig tudunk
  • image_750x_65043e12d5198
    Elszabadul a Pokol - Beindult a Diablo-nagyüzem!
  • image_750x_650dd5eed623a
    The Butcher – A rettegés 26 éve
  • diabloiv_ff_Skeleton-frame-s
    Aukciós ház, láda, Pet, Loot Filter – Ezeket akarja…
Tags: damage dealer Diablo IV group Solo support WowHead

Continue Reading

Previous: A Titan Quest II legendás szörnyei
Next: Diablo IV – Vessel of Hatred: Íme a Szellemek Csarnoka

Legfrissebb

Diablo IV, Season 10: Megvan a nagy bejelentések dátuma

Diablo IV, Season 10: Megvan a nagy bejelentések dátuma

2025-09-09
Diablo Immortal: Közeleg a Szüret ideje

Diablo Immortal: Közeleg a Szüret ideje

2025-09-09
Diablo IV frissítések: Leaderboard, Loot Filter, Dungeon Sigil, Boss-harcok, goblinhorda, Season 11

Diablo IV frissítések: Leaderboard, Loot Filter, Dungeon Sigil, Boss-harcok, goblinhorda, Season 11

2025-09-06
Diablo III, Season 36: Minden, amit tudnod kell – MAGYARUL

Diablo III, Season 36: Minden, amit tudnod kell – MAGYARUL

2025-09-06
DOOM: The Dark Ages Cinematics

DOOM: The Dark Ages Cinematics

2025-09-06
Undecember: Abyss Gate – minden infó MAGYARUL

Undecember: Abyss Gate – minden infó MAGYARUL

2025-09-05
Undecember: Abyss Gate Update Preview

Undecember: Abyss Gate Update Preview

2025-09-03
Nerfhammer Hellászban – Titan Quest II Path 0.1.2.

Nerfhammer Hellászban – Titan Quest II Path 0.1.2.

2025-09-03
2024. július
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« jún   aug »

Legutóbbi hozzászólások

  1. Diablo IV: Season 9 Spiritborn Gameplay szerzője cszcsaba2025-08-30

    A 10. és 11. résszel frissítve

  2. Sanctuary Sitdown – Discordon jönnek a Diablo IV bejelentései szerzője cszcsaba2025-08-13

    A Blizzard kék posztjával frissítve.

  3. Diablo IV: Goblinvadászat újratöltve szerzője cszcsaba2025-07-30

    Videós teszttel frissítve

  4. Diablo IV: Goblinvadászat újratöltve szerzője cszcsaba2025-07-30

    Frissítés: Mire publikáltam a cikket, sikerült applikálniuk a szobrot, úgyhogy indulhat a goblingyilok!

  5. Három éves lett a Diablo Immortal – nagyon berágtak a fődémonok szerzője cszcsaba2025-06-04

    Frissítés: Ütős előzetesek kerültek a cikkbe, érdemes megnézni őket!

Rhykker

Wudijo

Raxxanterax

Talkative Tri

Leggyakoribb címkék

bejelentés (23) bemutató (49) Beta (21) Blizzard (51) build (22) Diablo (27) Diablo II (59) Diablo II: Resurrected (104) Diablo III (133) Diablo III Seasons (20) Diablo Immortal (140) Diablo IV (464) Early Access (25) fontos (290) gameplay (46) KiberMa (29) képgaléria (45) Ladder (22) Last Epoch (51) launch (29) Let's Level UP (28) megjelenés (34) Patch (39) Patch Notes (45) Path of Exile (79) Path of Exile 2 (90) Press Kit (33) PTR (53) Season (22) Season 2 (28) Season 3 (33) Season 5 (21) Season 8 (28) Shop (22) Spiritborn (21) Steam (21) stream (25) Titan Quest II (29) top (188) Trailer (160) Tutorial (29) Undecember (26) Vessel of Hatred (45) vezető (171) Wudijo (20)

Ez is érdekelhet

Diablo IV, Season 10: Megvan a nagy bejelentések dátuma
  • Hírek

Diablo IV, Season 10: Megvan a nagy bejelentések dátuma

2025-09-09
Diablo Immortal: Közeleg a Szüret ideje
  • Hírek

Diablo Immortal: Közeleg a Szüret ideje

2025-09-09
Diablo IV frissítések: Leaderboard, Loot Filter, Dungeon Sigil, Boss-harcok, goblinhorda, Season 11
  • Hírek

Diablo IV frissítések: Leaderboard, Loot Filter, Dungeon Sigil, Boss-harcok, goblinhorda, Season 11

2025-09-06
Diablo III, Season 36: Minden, amit tudnod kell – MAGYARUL
  • Hírek

Diablo III, Season 36: Minden, amit tudnod kell – MAGYARUL

2025-09-06

Mi is ez az oldal?

Az inventory.hu egy 2024 januárjában indult Blog. Egy kicsit ugyan túltoltam és portálosra sikerült, de mégiscsak az én stílusomat fogja magán viselni előbb-utóbb. Lesznek persze hírek, meg mindenféle fordítások, de szándékom szerint sokkal több lesz a véleménycikk és a saját audio-vizuális tartalom, mint az archívumban (ami nagyjából a HH oldalára írt cikkeimből állt össze).

CsZCsaba

Inventory

Maradj egy kicsit és figyelj!

Az Izometrikus Hack&Slash ARPG játékok világa

Copyright

Tudom, hogy a szerzői jogot kb. mindenki telibesz*rja… Úgyhogy írhatnék én ide mindenféle jogi f*szságot, az totál értelmetlen lenne. Mielőtt lelopsz innen valamit, azt gondold végig, hogy ebben az oldalban mennyi meló van. Nem egy, nem két olyan cikk van itt, amivel napokat, akár heteket is dolgoztam. Azzal segíted a munkámat, hogy nem lemásolod a cikket, hanem az url-re hivatkozol.

Köszi előre is: CsZCsaba

  • Rólunk
  • Impresszum
  • Cikklista
  • Facebook
  • Twitter
  • Tik Tok
  • Youtube
Copyright © All rights reserved. | DarkNews by AF themes.
X