
A THQ Nordic folytatja a készülő Titan Quest II bemutatását és a legújabb blogjukban két legendás, mitológiai főellenséggel ismertetnek meg minket. Íme a fordítás!
Egy korábbi frissítésünkben részletesen bemutattuk az ichthiai frakciót, de utaltunk arra is, hogy a Titan Quest II-ben nem minden típusú ellenség alkot frakciót. A főellenségek, amelyekkel találkozol, tökéletes példák erre. Általában egyedül kell majd harcolnod ellenük és ezek az ellenségek a leghalálosabb kihívások közé tartoznak, amelyekkel találkozhatsz. A mai frissítésben két minibossot ismerhetsz meg: a griffet és a hippokamposzt.
A griffmadár
A mitológia szerint a griffek Skythiából származnak, egy Kelet-Európában és Közép-Ázsiában található régióból, ahol egy törzsük állítólag egy kincshalmaz tetején ül. Mint a görög mitológiában sok szörnyeteg, ők is hibrid teremtmények, oroszlántesttel, sasfejjel és szárnyakkal. Ha egy griffmadár költözik a szomszédba, biztos, hogy baj lesz, mivel arról híresek, hogy birkákat, kecskéket, disznókat, sőt még vaddisznókat is elkapnak vacsorára. A griffekkel való küzdelem tökéletes alkalom arra, hogy egy kezdő görög hős bebizonyítsa rátermettségét. De vigyázat – a griffek ravasz teremtmények!
Harc közben a griffmadár legerősebb képessége, hogy a levegőbe emelkedik, és erőteljes lecsapó támadást alkalmaz. Mivel mozgékony lény, arra is képes, hogy a játékos körül ugráljon, és többször egymás után ott csapjon le, ahol a legkevésbé számítanál rá. Ezt aztán a rendszeres közelharci támadások több változata egészíti ki. Bár ez az első és legkönnyebb miniboss, amivel találkozhatsz, mégis az a célunk, hogy fenyegetést jelentsen, és próbára tegyen.
Hippokamposz
A hippokamposzok az ókori görögök szerint a tengeri ló kifejlett formái, és ez tükröződik színes, szinte pehelykönnyű megjelenésükben. A Titan Quest II világában az ókori mükénéiek áhítoztak seregletük iránt. A Nereidák lovaként és Poszeidón szekérlovaként igen veszélyesek lehetnek, ha provokálják őket.
A hippokamposz valamivel fejlettebb a harcban, mint a griffmadár. A hűtés és a villámcsapás keverékét használva erőteljes támadások sorozata éri a játékost, például egy hirtelen gejzírkitörés, vagy egy erős vízsugár, amelyet egy kábító villámcsapás követ. Képes lesz jégszilánkokat is a játékosra hajítani, és számos közelharci támadást, valamint egy védekező gátat is bevethet. Mi több, kísérletezünk azzal, hogy ezt a lényt teljesen immunissá tegyük a tömegkontroll effektusokra (pl. kábítás, fagyasztás). Ezek a szempontok együttesen megkövetelik, hogy a játékos felhasználja mindazt, amit eddig tanult. A jó érzék a támadások időzítéséhez, a harc közbeni mozgáshoz és a kitéréshez, jutalomban részesíti őt.
Ami a mi elképzelésünket illeti ezekkel a főnöki találkozásokkal kapcsolatban: A tanulékony játékosok, akik megtanulják ezeknek a lényeknek a mozdulatait, a legjobban fel lesznek szerelve, hogy reagáljanak rájuk. Minden a ritmus kialakításáról és a tiszta végrehajtás eléréséről szól. Hogy segítsük ezt a tanulási folyamatot, ezek a lények egyértelmű támadássorozatokat hajtanak végre. A tiszta játék már az első próbálkozásnál győzelmet eredményezhet, feltéve, hogy túléled, miközben megtanulod az ellenség mozdulatait! Ne feledd, a halálnak súlyos ára van a Titan Quest II-ben! Az az ellenség, amely megölt téged (akár boss, akár nem), teljesen visszaáll, és az előző csomóponton fogsz újraéledni (bár kényelmes teleportálási lehetőség biztosított lesz). Ezeknek a lényeknek minden bizonnyal meglesznek az eszközeik ahhoz, hogy lenyomják a játékost, ha az többször hibázik. Azonban még a vereségek is hasznos leckéket adhatnak.
Mindig választhatod azt is, hogy dolgozol azon, hogy egy kicsit erősebbé válj, mielőtt visszatérsz a következő próbálkozásra. Szintet léphetsz az aktuális terület szintjén túl, vagy egyszerűen farmolhatsz olyan tárgyakat, amelyek segítenek az adott boss ellen, például ellenállóképességben. Másrészt, ha még nagyobb kihívásra vágysz, rituálék megidézésével növelheted a nehézséget.
Ezek a harcok nem egyszeri élmények, mivel újra és újra megidézheted ezeket a szörnyeket, hogy újra és újra learathasd a jutalmakat. Ezekről a jutalmakról hamarosan részletesebben is beszélni fogunk.