
A Diablo IV negyedik évada nemcsak a játék mechanikáiban hozott gyökeres változást, hanem a fejlesztői hozzáállásban. Sokkal jobban figyelnek a blizzardos srácok a játékosok visszajelzéseire és olyan rendszerekbe is beavatkoznak, amelyek bár jól működnek, de problémát okoznak egyeseknek. Valóban olyan lett a játék szupportja, mintha egy kívánságműsor munkatársai lennének: javításról javításra újabb és újabb könnyítéseket vezetnek be… még a végén lesz egy aukciós házunk is.
Kapcsolódó: Diablo IV: Folytatódik a kívánságműsor – még több Gold, még több ...
Az még azonban várat magára. Nemúgy az újabb könnyítések, amelyek a legújabb, június 17-én érkező csomagban, számszerint az 1.4.3-as verzióban érkeznek. Az eddigi szokásoknak megfelelően minden season közepén érkezik egy mid-season patch, amelyben leginkább apróbb kiigazításokat tesznek, hogy a lemaradó játékosokat segítsék. Hát ebben aztán van segítség bőven!
Már a Patch bevezető megjegyzésében kifejtik, hogy a cél ezúttal azon buildek erősítése, amelyek alulteljesítenek és olyan helyzetbe akarják hozni az ezeket használó játékosokat, hogy azok mindent ki tudjanak próbálni.
Szokásom szerint Patch Notes-t nem fogok teljesen feldolgozni, a tükörfordítást a Diablo IV legnagyobb magyar közössége, a Hungarian Heroes végzi, az ő oldalukon el lehet majd olvasni teljes egészében. Én csak csipegetek… lesz mit!
Patch Notes 1.4.3 Build #54876 (PC) és #54828 (konzol) – június 17, 2024
Gyógyító italok
Nekem – és gondolom ezzel nem vagyok egyedül – elég idegesítő tud lenni, amikor a gyógyító ital (Potion – a továbbiakban poti) elfogyasztása után szépen és elegánsan elhullik a karakterem. Ennek az az oka, hogy a potik vagy nem elég hatékonyak vagy én vagyok béna abban a szituban. Maradjunk annyiban, hogy a potikkal van a baj. Így gondolták ezt a blizzardos srácok is és változtattak az italok hatékonyságán:
- Minor Healing Potion: A kezdeti gyógyulás 50%-kal megnövekszik.
- Light, and Moderate Healing Potions: A kezdeti gyógyulás 100%-kal megnövekszik.
- Strong, Greater, Major, and Superior Healing Potions: A kezdeti gyógyulás 200%-kal nő.
Uniqe tárgyak
Az a sajátos helyzet állt elő a Diablo IV-ben, hogy az egyedi tárgyak (Unique) használhatósága csökkent a legendás (legendary) tárgyakoz képest, tekintve, hogy előbbieket nem lehet edzeni (Tempering). Márpedig ez az ancestral tárgyak esetében két hasznos affixet jelent. Úgyhogy számos build (például az általam másolt Shadow Minion Necromancer) nem is használ unique tárgyakat. Észre is vették a jelenséget a konyhában és elkezdték megkavarni, felerősíteni (k**vára felerősíteni) az egyedi tárgyakat, íme (a vélhetően első csomag):
Andariel’s Visage
- A Poison nova mostantól a játékos helyett az ellenségen spawnol.
- A Poison nova sebzése 50%-kal nőtt.
Doombringer
- A Shadow Explosionsebzése 100%-kal megnövekszik
Ring of Starless Skies
- A Resource Cost Reduction és a bónusz sebzés maximális stack-je 4-ről 5-re nőtt. (Ez 40%[x]-ról 50%[x]-ra növeli az erőforrásköltség-csökkentés és a bónusz sebzés maximális mértékét.)
Tyrael’s Might
- A Divine barrage sebzése 100%-kal megnövekszik
Gohr’s Devestating Grips
- A Whirlwind robbanásának sebzése az alapsebzés 25-35%-áról 40-50%-ra nőtt.
Ancients’ Oath
- A sebzés 30-50%[x]-ról 40-60%[x]-ra nőtt.
Eyes in the Dark
- Előző: A Death Trap 50-70%[x] megnövelt sebzést okoz. Hacsak nem találja el egy Boss a játékost, a Death Trap addig folytatja az újrafegyverkezést, amíg meg nem öl egy ellenséget.
- Most: A Death Trap 50-90%[x] megnövelt sebzést okoz, és másodszor is újrafegyverkezik.
Saboteur’s Signet
- A Grenade sebzése 50%-kal nőtt.
Flamescar
- Az Embers sebzése ~35%-kal nőtt.
Esadora’s Overflowing Cameo
- A 100 intelligenciánként megnövelt sebzés 50%-ról[x] 60%-ra[x] nőtt.
Staff of Endless Rage
- A bónusz sebzés 40-60%-ról[x] 50-70%-ra[x] nőtt.
Gloves of the Illuminator
- A sebzés-büntetés 35-25%-ról[x] 30-20%-ra[x] csökkent.
Paragon
Szintén új jelenség, hogy a ritka (rare) paragon Node-ok követelményei szinte teljesíthetetlenek nagyobb szinteken, ha azok nem a fő statra vonatkoznak (pl. necromancer esetében a willpower követelmény). Na, hát ez megváltozik, mert a nem fő statok követelményeit csökkentik 90-ról 60-ra a Paragon Board-on. Mivel a ritka csomópontok (Rare Nodes) aktiválásához szükséges statok követelményei a Paragon-táblák előrehaladásával nőnek, remélhetőleg ez a változtatás elegendő lesz ahhoz, hogy a magasabb szinteken lévő Node-ok bónuszait is aktiválni lehessen.
Karakterosztályok
Ez az a része a Patch Notes-nak, amit nem fogok lefordítani, egyrészt mert átláthatatlan, hogyan fogják a skillek változásai érinteni a már létező buildeket, másrészt külön-külön elég jól érthető ez a szakasz az eredeti jegyzetben angolul is. Aki ragaszkodik a magyar tükörfordításhoz, az a Hungarian Heroes cikkében meg tudja nézni. Szinte kizárólag csak buffokról van egyébként szó, én a magam részéről csak egy-két dolgot fogok kiemelni, amiket érdekesnek tartok.
Barbarian
- Whirlwind skill:
- A Whirlwind sebzése 15%-kal nőtt
- Call of the Ancients skill:
- Korlic leap sebzése 12,5%-kal nőtt.
- Talic whirlwind sebzése 20%-kal nőtt.
- Madawc upheaval sebzése 13%-kal nőtt.
- Dust Devil’s Aspect:
- A Whirlwind Dust Devil sebzése 100%-kal nőtt
Druid
- Gift of the Stag Spirit Boon:
- A Spirit maximális értéke 20-ról 40-re nőtt.
- Prickleskin Spirit Boon:
- A Thorns 100%-kal megnőtt.
- Bolster Spirit Boon:
- A Fortify mennyisége a maximális életed 15%-áról 25%-ra nőtt.
- Obsidian Slam Spirit Boon:
- A garantált Overpower sebzéshez szükséges ölések száma 20-ról 10-re csökkent.
- Pulverize skill:
- A sebzés 76%-kal nőtt.
- Raging Pulverize: A Pulverize 30%[x] megnövelt Overpower sebzést okoz. A Pulverize által Overpowerrel sebzett ellenségek 3 másodpercig kábítva vannak.
- Constricting Tendrils Legendary Paragon Node:
- A sebzés 120%-ról 150%-ra nőtt.
- Dominate Glyph:
- A Overpower utáni sebzésbónusz 12%[x]-ról 15%[x]-re nőtt.
Necromancer
- Blood Begets Blood Legendary Node:
- A maximális sebzés 15%[x]-ról 30%[x]-ra nőtt.
- Sacrificial Aspect:
- A Sacrifice bónusz 10-25%[x]-ról 35-50%[x]-ra nőtt.
- Shielding Storm Aspect:
- Előző: Minden alkalommal, amikor a Bone Storm kárt okoz egy ellenségnek, 10 másodpercig az alapéleted 1-6%-ának megfelelő Barrier-t kapsz.
- Most: Minden alkalommal, amikor a Csontvihar kárt okoz egy ellenségben, a maximális életed 1-6%-ának megfelelő Barrier-t kapsz 10 másodpercig.
Rogue
- Twisting Blades skill:
- A kezdeti sebzés 20%-kal nőtt.
- A visszatérő sebzés 20%-kal megnőtt.
- Flurry skill:
- A sebzés ~25%-kal nőtt.
- Sturdy passive:
- A sebzéscsökkentés 4/8/12%-ról 6/12/18%-ra nőtt.
- Explosive Glyph:
- A sebzéscsökkentés 10%[x]-ról 15%[x]-re nőtt.
- Diminish Glyph:
- A sebzéscsökkentés 10%-ról 15%-ra nőtt.
- Bladedancer’s Aspect:
- A sebzés 30-60%[x]-ról 50-80%[x]-ra nőtt.
- Aspect of Artful Initiative:
- A Grenade ledobásához szükséges Energy 100-ról 75-re csökkent.
- A Grenade sebzése 50%-kal nőtt.
- Aspect of Surprise:
- A Grenade sebzése 200%-kal nőtt.
- Shadow Step használatakor a gránátok mostantól arra a helyre hullanak, ahová a játékos teleportál, ahelyett, ahonnan teleportált.
- Trickster’s Aspect:
- A Grenades sebzése 50%-kal nőtt.
- Aspect of Arrow Storms:
- Az Arrow Storms sebzése 30%-kal nőtt.
- Az összes Arrow Storms okozott bónusz sebzés 25-35%-ról[x] 30-40%-ra[x] nőtt.
- Vengeful Aspect:
- Az Arrow Storm sebzése 30%-kal nőtt.
Sorcerer
- Incinerate skill:
- A sebzéscsökkentés 15%-ról 20%-ra nőtt.
- Avalanche passive:
- A bónusz sebzés 45%-ról[x] 60%-ra[x] nőtt.
- Combustion passive:
- Az Égés egyedi forrásonkénti bónusz sebzése 2%[x]-ról 4%[x]-re nőtt.
- Vyr’s Mastery passive:
- A bónusz sebzés 15%[x]-ról 20%[x]-ra nőtt.
- A kritikus találat utáni bónusz sebzés 20%[x]-ról 25%[x]-ra nőtt.
- Mage-Lord’s Aspect:
- Előző: Vyr’s Mastery 6-9% sebzéscsökkentést biztosít minden egyes közeli ellenségre, 18-27%-ig.
- Most: Vyr’s Mastery 6-9% sebzéscsökkentést biztosít, megháromszorozva, ha közeli ellenséggel harcolsz.
- Aspect of Shattered Stars:
- A meteoritok sebzése 20-35%[x]-ról 30-45%[x]-ra nőtt.
- Battle Caster’s Aspect:
- A maximális stack 3-tól 5-re nőtt.
The Pit
Az élet- és sebzésszintek csökkentek a The Pit-ben. A módosítás a legjelentősebb a játékosok 60. szintjéhez közeledve, így több játékos tud teljes mértékben részt venni a mestermunkában (Masterwork). A magyarázat minderre az, hogy így több játékos élvezheti majd a „zökkenőmentesebb végjátékbeli fejlődési élményt”.
Tormented Boss
Minden Tormented Boss (200) élete 30%-kal csökkent. Ez magában foglalja a Tormented Echo of Lilith vérforralóit (Blood Boils) is.
Bugfix
- Kijavítottak egy olyan problémát, amikor a Holy Bolts Elixír sebzése akaratlanul magasra skálázódott, amikor olyan petek-nél váltották ki, mint a Necromancer Minionjai.
- A fejlesztői megjegyzés tükörfordítás: A Holy Bolts Elixír mostantól a fegyvered sebzésének százalékát okozza, nem pedig az ellenség életerejének százalékát. Ez a változás célja, hogy csökkentse a hatékonyságát a Pit magasabb szintjein lévő legkeményebb ellenségek ellen, de még mindig nagyon értékes lesz a játékosok számára az egész játék során. Ezt a változtatást a Gödörben lévő ellenségek életerejének csökkentésével párhuzamosan hajtottuk végre, hogy a Pit-ben mélyen elmerülő játékosokat ne érintse erősen.
- Kijavították azt a problémát, hogy a Scoundrel’s Kiss használatával a Rapid Fire nem találta el megfelelően a közeli célpontokat, és néha a játékos mögül lövedékeket lőtt ki. Ezáltal a robbanások sugara is 25%-kal megnőtt.
- Kijavítottak egy olyan problémát, amikor a pet-eket különböző esetekben minion-nak számította a játék.
- Kijavítottak egy hibát, ami miatt néhány mount eltűnt a Stable master felületéről.