
Valami megváltozott a Blizzard háza táján – erről írtam nemrég egy blogot és alapoztam ezt a kijelentést arra, hogy a Diablo IV negyedik évadában szokatlanul sűrűn foltoznak még apróbb hibákat is. Aztán eltelt pár óra és megjelent egy új Patch Notes, amely a május 28-án élesedő javítási csomaghoz készült.
Nekem pedig bevallom, leesett az állam. Apait-anyait beleraktak, még olyan dolgokat, amelyek a kutyának se tűntek fel, de valaki valamikor rinyált miatta. Béláim… ezeknek a srácoknak vagy kést szorítottak a torkukhoz, vagy nagyon komolyan gondolja ott valaki egy felsőbb emeleten, hogy betyárjó játékot csinál a Diablo IV-ből.
Az 1.4.1 Patch Notes-hoz már van egy magyar tükörfordítás a Hungarian Heroes közösség jóvoltából, úgyhogy aki csak arra kíváncsi, az ezen a ponton abba is hagyhatja a cikkem olvasását, akit azonban érdekel, hogy én milyen „apróságokat” gondolok kiemelni belőle, az maradjon itt bátran.
Először is: fontos megjegyezni, hogy a Patch 1.4.1 május 28-án élesedik, tehát a cikk publikálásának időpontjában MÉG NEM AKTÍV, ne is tessenek keresni az alábbiakat egyelőre ingame.
Mestermunka jó drágán
Már nem! A korábbi blogomban is említettem, hogy a megújított Diablo IV egyik endgame tartalmának szánt Masterworking költségei az early game során túlzónak számítanak és ennek valószínűleg az az oka, hogy maguk a fejlesztők sem gondolták, hogy lesz olyan b*rom, aki már a season második napján ezzel tölti az idejét/pénzét. De lett, sőt egyre több ilyen koma van, úgyhogy megindult az ilyenkor szokásos sírás és kitört az Aranyláz Sanctuaryban. Megoldást persze kínáltak rá a különböző tartalomkészítők, de sejthető volt, a Blizzard bele fog nyúlni a játékba.
Kapcsolódó: Diablo IV: Van baj bőven, de valami megváltozott a Blizzardnál
Ennek engedve először a Masterworking materialok átváltásának költségét csökkentették, majd az új javításban meg is szüntetik a material cache csomagokat (közvetlenül átválthatóvá válnak a materialok) és brutálisan csökkentik a Masterworking költségét:
- 1-4. szint: változatlan.
- 5. szint: 450 000-ről 400 000-re csökken.
- 8. szint: 1,000,000-ről 800,000-re csökken.
- 12. szint: 10.000.000-ről 2.500.000-re csökken.
Védd magad! De hogyan?
Az Armor értéke egy központi kérdés a Diablo IV-ben, a védelem egyik legfontosabb összetevője. Elég rendesen megvariálták az 1.4.0 Patch-ben a határértékét, így az Armor Cap értéke követhetetlen volt. Van ezzel kapcsolatban egy remek írás a Wowhead oldalán, de mostmár nem fogom lefordítani. Ugyanis az 1.4.1-ben a karakterlapon fel fogják tüntetni az aktuális Armor Cap értéket, így a szükségesnél nem kell többet felpakolni a karakterre, lesz kapacitás a többi védelmi stat építésére is.
Lyukak, lyukak mindenhol!
A Diablo IV egyik legfontosabb materialja a Scattered Prism. Ezt a materialt használja a játék, amikor socket-et (lyukat) akarunk elhelyezni valamelyik tárgyban. Vagyis kell belőle rendesen. Az eddigi seasonok során nem volt vele különösebben probléma, de a Season 4-ben elég ritka lett, főleg alacsonyabb szinten. Persze a Wold Bossok farmolása helyett egyszerűbb volt rinyálni, így a Blizzard itt is engedett és egyéb forrásokat is biztosított a mati megszerzéséhez:
- Goblinok:
- 15% esély World Tier I-II-n
- 25% esély World Tier III-on
- 30% esély World Tier IV-en
- World Bossok:
- 1 db a World Tier I-II-n
- 2 db a World Tier III-on
- 3 db a World Tier IV-en
- Butcher:
- A Buthcer mindig dob egy Scattered Prisms-et a legyőzésekor.
Upgrade? Vagy mégsem?
A Pokol 2.0 (én az egyszerűség kedvéért így hívom a Patch 1.4.0 változásait) egyik legnagyobb újítása az új craftrendszer volt, ennek is az egyik pillére a Tempering mechanika. Mivel a temperálás során újabb statot lehet felhelyezni a tárgyra, ezért a régivel való összehasonlítás nehézkessé vált. Annyit változtatnak majd az összehasonlítás folyamatán, hogy amikor egy stat az edzés miatt többször is előfordul egy tárgyon, akkor ezeket összevonják.
Suttogás Hellborne nélkül?
A Helltide is teljesen átdolgozásra került, megjelentek – többek között – Hellborne szörnyek. Ezek legyőzéséért (amennyiben bounty volt rájuk) három Whisper bounty jutalmat kaphattunk. Eddig. Mert május 28 után már csak egyet.
Mindenki nagy kedvence, a Bugfix
Azért mindenki kedvence, mert itt vannak a legidegesítőbb hibák elleni lépések és ez a rész általában a leghosszabb a javítási jegyzetben. Legalábbis a Diablo IV esetében. Most is így van, teljesen szubjektíven kiemelek párat, amivel vagy magam is találkoztam, vagy fontosnak tartom. Aki a teljes listára kíváncsi, az a HH oldalán elolvashatja.
- Javítanak egy olyan problémát, hogy amikor az aranykereskedésnél egy olyan játékosnak akartál aranyat adni, aki elérte az aranya maximális mennyiségét, akkor megszakad a kereskedés mindenféle visszajelzés nélkül.
- Javítotanak egy olyan problémát, amikor a temperált amulettek és kétkezes fegyverek előnézeti és összehasonlító tooltip értékei pontatlanok.
- Javítanak egy problémát, amikor a tárgyak Masterworking szintjeit jelölő ikonok nem következetesek.
- Javítanak egy problémát, amikor a Baneful Hearts-ból több esik, nem jelennek meg egyenként, amikor a földön vannak.
- Javítanak egy hibát, amikor a felugró ablak tévesen azt állítja, hogy egy új Pit szint feloldódott, amikor valójában nem oldódott fel.
- PC: Az NVIDIA DLSS Frame Generation hibát javították, amely az NVIDIA 4000-es sorozatú grafikus kártyákkal rendelkező játékosok számára elérhető beállítás, és amely stabilitási problémák miatt ideiglenesen ki van kapcsolva. Ezeket a problémákat kijavítják és a beállítást újra engedélyezik a Patch élesítése után.
- Kijavítják azt a problémát, hogy a Blood Maiden elleni harc közben spawnoló Hellborne Disciples leölése beleszámít a Cull Hellborne Whisper-be.
- Kijavítják azt a problémát, hogy csak akkor tudsz interakcióba lépni a Pit obeliszkkel, ha Rune Shards van az inventory-ban.
- Kijavítják azt a problémát, hogy a Rune Shards-ok a World Tier III-ban Nightmare Dungeonsban és a Seething Abominationtől a Fields of Hatredben is eshettek.
- Javítanak egy olyan problémát, amikor az Enhanced Charged Bolts sebzése túl gyakran robban fel az egymásra halmozott ellenségeknél
- Javítanak egy olyan problémát, hogy az Enhanced Charged Bolts okozta sebzés a tervezettnél kevesebb sebzést okoz, amikor a Piercing Static Aspect-et használjuk.
- A Patch Notes egyik legérdekesebb és legtöbb interakciót kiváltó része az a bugfix, amiben leírják, hogy javítanak egy olyan „problémát”, amelyben a Barbár Bash képessége multiplikatív sebzést okoz additív helyett, amikor egy Tempering Affix-szel komnináljuk. Ez a változtatás a Season 4 legerősebb barbár buildjének a halálát jelentette volna és mivel tudjuk, hogy a Barbár-lobbi milyen erős, ki is tört a pánik szinte azonnal. Úgyhogy a Blizzard visszakozott és Adam Fletcher kommunikációs igazgató jelezte az X-en, hogy ez a bugfix csak „véletlenül” került be a Patch-be és törlik.
- Kijavítják azt a problémát, amikor a Scoundrel’s Kiss Unique Ringgel használt Rapid Fire a tervezettnél nagyobb hatótávolsággal rendelkezik, ami lehetővé teszi, hogy az ellenségek a képernyőn kívül sebződjenek.
- Kijavítják azt a problémát, amikor Cathedral of Lights-ban kiesett tárgyaknak magasabb szintigényük van, mint kellene.
- Kijavítanak egy olyan problémát, amikor az End Game bossok a tervezettnél nagyobb sebzést okoznak bizonyos esetekben.
- Kijavítják azt a problémát, amikor a következő Tempering-affixek által biztosított Cooldown Reduction kisebb a magasabb szintű recepteknél:
- Defensive
- Frost Cage
- Nature Magic Wall
- Barbarian Strategy
- Utility
- Alchemist Control
- Daze Control
- Resource
- Companion Efficiency
- Weapon Mastery Efficiency
- Subterfuge Efficiency
- Kijavítják azt a hibát, amikor Andariel forgó lézere láthatatlan, ha a VFX minősége alacsonyra van állítva.
- Javítanak egy olyan problémát, hogy egyes Legacy tárgyak affixei megváltoztathatók voltak, amikor átkerültek Eteral Realm-be.
- Javítanak egy olyan problémát, hogy Lilith első megölése nem dobta a Resplendent Spark-ot.