
Megjelent a Diablo IV 1.3.3. javítócsomagjának leírása. A teljes Patch Notes angolul a Blizzard News oldalán, magyarul a pedig a Hungarian Heroes oldalán olvasható előbb-utóbb. A javítás négy részből áll: a visszatérő vámpírerők részletezéséből, a karakterek, valamit a Seneschal-társ változásaiank felsorolásából, a felhasználói felület változásaiból és a hibajavítások listájából. Szemezgessünk hát picit a március 5-én érkező „javításból”!
Visszatérnek a vámpírerők
Fejlesztői megjegyzés: A Season of Blood egyes vámpírikus erői visszatértek néhány változtatással, hogy teljesítményszintjük illeszkedjen a Season of the Construct-hoz. Ezek az erők a legendás tárgyakon lévő Aspect-ek formájában lesznek elérhetők minden világszinten, az örök és a szezonális birodalmakban egyaránt.
- Accursed Touch
- Lucky Hit: Akár 20-35% az esély arra, hogy vámpír átkot (Vampiric Curse) sújts az ellenségre. A vámpír átok által sújtott ellenségek sebezhetők (Vulnerable) lesznek.
- A Vampiric Curse tárolt lelkei 20-50%-kal nagyobb sebzést okoznak.
- Metamorphosis
- Ha ugrasz (Evade), denevérfelhővé változol, és 2,5 másodpercre megállíthatatlanná (Unstoppable) válsz. Az utadon lévő ellenségek fizikai sebzést szenvednek el, és vámpírátokkal sújtják őket.
- Az Evade újratöltési ideje 5-10 másodperccel megnő.
- Blood Boiling
- Amikor a Core Skilled Overpower effekttel sebez egy ellenfelet, 3 illékony vércseppet kapsz (Volatile Blood Drops). Az illékony vércsepp összegyűjtése felrobban, és fizikai sebzést okoz körülötted.
- 20 másodpercenként garantáltan a következő készséged az Overpower lesz.
- Hectic
- Minden 5 leadott Basic skill után egy aktív újratöltés 2-4 másodperccel csökken.
- Undying
- A Skillek castolása 0,5-2% életet gyógyít. Ez további 1% életettel nő, ha 50% alatt van az életed.
- The Moonrise
- Ha Basic Skillel megsebesítesz egy ellenséget, akkor 4% támadási sebességet kapsz 10 másodpercig, és ezt akár 5-ször is felhalmozhatod. A maximális stack elérésekor belépsz egy Vampiric Bloodrage effektbe, amivel további 40-80% Basic Skill sebzést és 15% mozgási sebességet szerezhetsz 10 másodpercig.
A Diablo IV és a karakter-balanszolás
Azt, hogy melyik karakter miképpen változik, a monitorok megóvásának érdekében nem részletezem, akit érdekel, el tudja olvasni a teljes Patch Notes-ban, de annyit már az elején javaslok, hogy minden nehezebb tárgyat tegyetek el a számítógép közeléből.
A Campfire Chat során elhangzott, hogy általában véve hadat üzennek a Snapshotting-jelenségnek és teljesen el akarják tüntetni a játékból. Ami pedig a balanszolás komolyságát illeti, rögtön az elején kijelentették, hogy köszönik, nekik a barbár így jó, ahogy van (erre a Seasonra legalábbis). A fejlesztők tisztában vannak azzal, hogy a barbár jelenleg rendkívül erős, de nem tervezik a Charge nerfjét: „közel van ahhoz, hogy túl erősnek tartsuk, de ebben a seasonban nem nyúlunk hozzá”.
Mivel Season közbeni javításról van szó, várható volt, hogy túlzottan nem bántják a karaktereket, de az, hogy a legdurvább disznóságokhoz sem nyúlnak hozzá, finoman szólva is csalódás. Egyedül a Rogue Weapon Mastery – Precision Key bugját szüntették meg, minden más maradt a régiben. Pontosabban: még tovább erősödött minden. Kivéve szerencsétlen harcipókot, mert ő kapott néhány nerfet.
Általánosságban elmondható tehát, hogy a kasztokat nem balanszolták (valószínűleg nem is akarták), de kasztokon belül a gyengébb buildeket megpróbálják erősíteni. Ezt a célt szolgálja a patch Notes összes buffolása (csak buffok vannak benne). Íme néhány példa a Campfire Chat-ről:
A Diablo IV Felhasználói felülete
- A játékosok felszerelt képességei mostantól megjelennek a profiljukban.
- A felszerelt emblémák most megjelennek a játékosprofilok fejlécében.
- Az alkalmazott kozmetikai név és a beszerzés helye megjelenik a transzmogolt tárgyak elemleírásában.
- A Profil szerkesztésében a játékosok az aktuális héten szerzett Gauntlet-pecsétek közül választhatnak, hogy megjelenjenek profiljuk fejlécén és közösségi kártyájukon.
- Az aktuális karakter játékideje a profil alján megjelenik.
Vegyes
- Az Uber Unique termékek elkészítésének költsége 5 Resplendent Sparks-ról 4-re csökkent.
Hibajavítások
A Bugfixek hosszú sorát szintén nem érdemes felsorolni, de a legérdekesebbeket kimazsoláztam. Általánosságban elmondható, hogy azokat a nemtervezett működéseket korrigálták, amikor a játékosok „véletlenül” lényegesen nagyobb erőre tettek szert, mint kellett volna vagy egy kombináció egyszerűen nem működött:
- Kijavítottuk azt a hibát, amely miatt a Seneschal dupla előnyhöz jutott a szövetségesei számára előnyös képességekből, mint például a War Cry (Barbarian) vagy a Blood Howl (Druid).
- Kijavítottuk azt a hibát, amely miatt a közelharcról Crossbow-ra cserélődő támadás megduplázta a Precision és Weapon Mastery Rogue passzív bónuszait.
- Kijavítottuk azt a hibát, amely miatt a Juggernaut Aspect nem használt páncélt, miközben a játékos fel volt szerelve.
- Kijavítottuk azt a hibát, amely miatt a Druid’s Enhanced Pulverize által biztosított garantált túlerő nem érvényesült azonnal 12 stack megszerzése után.
- Javítottuk azt a problémát, ahol a Necromancer’s Skeleton Reapers esélye holttest létrehozására a Lucky Hitre épült, nem pedig egy százalékos arányra.
- Kijavítottuk azt a hibát, amely miatt az Enhanced Caltropok által okozott bónuszsebzés a tervezettnél gyakrabban fordulhatott elő, amikor több caltrop dobást halmoztak fel ugyanarra az ellenségre.
A fenti videóra kattintva láthattátok, hogy a Campfire Chat során igen komoly szerephez jutott a szintán március 5-én bemutatkozó Gauntlet funkciót, erről itt írtam bővebben.