
Elstartolt a Last Epoch. Azt még a legelvakultabb rajongók is elismerik, hogy nem ment minden simán, az online játékoknál már lassan megszokottá vált szerverösszeomlás ezúttal sem maradt el. Az Eleventh Hour Games fejlesztőinek öt napba tellett úrrá lenni a helyzeten és ezalatt sajnos a sok csalódott vevő csúnyán lehúzta a játékot a Steamen. Pedig az EHG folyamatosan kommunikált, javított és állta a kérdéseket. Nagyon szimpatikus fejlesztőcsapat benyomását nyújtották a múltban és a mögöttünk hagyott néhány napban egyaránt. A termék pedig megéri a vételárat, egész kellemes ARPG-élményben lehet része annak, aki kipróbálja.
Bár a tartalom első ránézésre nem tartozik a műfaj legacélosabbjai közé és a kampány is kellőképpen szokatlan ahhoz, hogy nehézkes legyen vele a barátkozás, de az Eleventh Hour hozzáállása megsüvegelendő és nemcsak üres ígérgetésnek tűnik a kommunikációjuk. Nemrég Judd Cobler játékigazgató tett közzé egy köszönetnyilvánítást, amelybe beleszőtték a játék jövőbeli fejlesztési irányait is. Íme a cikk magyar fordítása (egy-két helyen magyarázó ábrákkal feldobva):
Helló, utazók!
Hű, micsoda nyitóhete volt a Last Epoch-nak! Teljesen lenyűgözött minket a részvétel és a játékra adott reakció. A Last Epoch megrögzött ARPG-rajongók munkaidő utáni szenvedélyes projektjeként indult, és csodálattal tölt el minket, hogy a hétvégén a játék elérte a 265 000 online játékost, amely minden idők 39. legmagasabb egyidejű felhasználószámát jelenti a Steamen. Nagyra értékeljük, hogy mindannyian kitartottatok mellettünk, mivel a terhelés kezdetben gondot okozott az online játékmenetben. Minden nap fejlesztéseket hajtottunk végre a backend infrastruktúrában, hogy kiszolgáljuk az igényeket és örömmel mondhatjuk, hogy többnyire stabilan 200 000 játékos felett tudjuk tartani a játékosszámot. Továbbra is figyelemmel kísérjük és kezeljük a felmerülő problémákat.
Szeretnék egy percet szánni arra, hogy beszéljek mindannyiótoknak arról, hogy mi következik.
Hotfix/Patch az 1.0 megjelenése után
Van egy nagyobb hiba- és játékmenet javításunk, amit remélhetőleg ezen a héten fogunk élesíteni és tervezzük, hogy továbbra is heti rendszerességgel adunk ki javításokat. A heti javítások mellett a csapat aktívan figyeli a szolgáltatásokat, és szükség szerint hotfixeket alkalmaz.
Hibabejelentés
Köszönjük, hogy időt szakítottatok arra, hogy a játékban talált problémákat a játékon belüli hibabejelentő eszközzel jelezzétek. Ez a legoptimálisabb módja a problémák jelentésének, mivel a játékos naplóit és egy képernyőképet is elküldhet nekünk. A fórumok és a harmadik féltől származó oldalak sokkal kevésbé ideálisak a jelentések beküldésére, mivel nem kapjuk meg ezeket az információkat, és belső rendszereink nem követik őket azonnal.
A Last Epoch és az online kiszolgálók
Örömmel látjuk, hogy a szerverek a 200 000 CCU (egyidejű felhasználók a játékban egy időben) fölött tartják magukat, és hogy a jelenetátmenetek és a várakozási idők sokkal rövidebbek lettek. Még lehetnek rövidebb leállási időszakok, mivel frissítéseket vezetünk be a megbízhatóság javítása érdekében a viharos első hétvége után, amikor is volt néhány váratlan szűk keresztmetszet a backend architektúránkban. Itt továbbra is folytatni fogjuk a fejlesztéseket, beleértve a közösségi szolgáltatások (például a barátok hozzáadása) további gyorsítását, a jelenetről jelenetre való átmenet idejére való összpontosítást, a játékon belüli csevegés stabilitásának biztosítását, a várólisták további zökkenőmentesebb és gyorsabb áramlását és még sok minden mást.
Ki fogunk tenni néhány információt arról, hogy mi történt az induláskor, ami a terhelés alatti instabilitást okozta, de szeretnénk a backend csapatunkat még egy ideig a fejlesztésekre összpontosítani, mielőtt bevonjuk őket, hogy segítsenek nekünk ezt megírni – és adjunk nekik egy kis megérdemelt pihenést is a hétvégi munka után.
Lokalizáció
A lokalizációs fejlesztések folyamatosan zajlanak, mivel a fordításaink minőségére összpontosítunk, és tovább egyeztetünk a fordítókkal és a tesztelő csapatokkal. A fejlesztéseket a heti hotfixekkel együtt fogjuk kiadni, hogy foglalkozzunk az eddig beérkezett visszajelzésekkel, beleértve az orosz, koreai és kínai nyelvek, menük, toldalékok és UI-hibák minőségi javításait, amelyeket ezen nyelvek esetében jelentettek. Kérjük, hogy továbbra is támogassatok minket abban, hogy minden nyelven javítsuk a játékélményt, és küldjétek el a jelentéseket nekünk a hivatalos Last Epoch Discordon keresztül a Lokalizáció/fordítás fórumban, amely a Feedback and Reports szekcióban található a feedback-forums alatt, vagy a játékon belüli támogatási eszközünket használva, és a „Feedback” kategóriát választva.
Szerkesztői megjegyzés: létezik magyarítás a játékhoz, Yeahunter készített róla videót, melyet ide kattintva érhetsz el.
A Last Epoch további fejlesztése
Izgatottan kezdjük el megosztani veletek a Last Epoch jövőbeli tartalmi terveit, beleértve a következő nagy Cycle patchet, az 1.1-et.
Az 1.1-es javításhoz érkező tartalmat kifejezetten két részre terveztük. Az első és legfontosabb rész a játékosok visszajelzéseire való összpontosítás és az arra szánt idő. Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a műfaj legjobb ARPG-jét készítsük el, és ennek nagy része, hogy meghallgatjuk csodálatos közösségünket. Ezenkívül az 1.0-s ciklus során rendszeresen szándékozunk játékmenet-javító és hibajavító foltozásokat kiadni.
Másodszor, mint azt talán mindannyian tudjátok, nagy hangsúlyt fogunk fektetni a végjáték tartalmának bővítésére. A jövőbeni javításokra tervezzük a Monolith bővítését, új felszereléssel kapcsolatos lehetőségeket, több Boss-tartalmat, osztály- és egyensúly-frissítéseket, kampánytartalmat stb. Az 1.1 verziószámú javítócsomagban kifejezetten arra fogunk összpontosítani, hogy hozzunk néhány „csúcstartalmat”, vagy nagyon kemény harcokat, amelyek új kihívásokat adnak a játékhoz. Erről és az 1.1-es verzióról a nem túl távoli jövőben többet fogunk megosztani.
Érdemes hangsúlyozni, hogy az EHG nagy hangsúlyt fektet a közösség meghallgatására, mivel a csapatunk innen jött, és szeretnénk hallani, hogy mit szeretnétek látni a jövőben. Aktívak vagyunk a fórumokon, a Redditen és a közösségi csatornákon, szóval ha szeretnétek látni valamit, kérjük, adjatok hangot neki! Nem kiáltasz a semmibe, és nem kell egy egész hadsereget összegyűjtened ahhoz, hogy felfigyeljünk rád. Mi ott vagyunk, és készen állunk arra, hogy beszélgetéseket folytassunk veletek.
A Last Epoch a Steamen
Míg magáról a játékról továbbra is nagy dicséreteket kapunk, a Steam-értékelések és a Steam-hangulat súlyos csapást szenvedtek az online szolgáltatások kezdeti zavarai miatt a megjelenéskor. Elkötelezettek vagyunk, hogy visszaszerezzük ezt a bizalmat azáltal, hogy fejlesztéseket hajtunk végre a backend-infrastruktúránkon az ekkora terheléshez, és nagyszerű élményt nyújtsunk az online játékhoz.
Szánunk időt arra, hogy elolvassuk a Steam-en, a közösségi oldalakon és a fórumunkon megjelenő véleményeket és visszajelzéseket, és gyorsan intézkedünk, hogy javítsunk azokon a területeken, amelyekkel a játékosok elégedetlenek. Tudjuk, hogy a Steam-értékeléseinket minden eddiginél alacsonyabbnak látni aggasztó a játékosok számára, akik várják a Last Epoch jövőjét, de szeretnénk biztosítani titeket arról, hogy a csapat mindig is elkötelezett volt amellett, hogy olyan játékot készítsen, amit élvezhettek, és amitől még évekig várhatjátok a frissítéseket. Ezt a szenvedélyt láttuk visszatükröződni a közösségben az elmúlt héten, és ez még inkább megerősített bennünket ebben a célunkban.
Gamepad támogatás
Örömmel látjuk, hogy sokan élvezitek az 1.0-hoz hozott hatalmas mennyiségű gamepad-frissítést, és az 1.1 előtt még sok olyan frissítéssel készülünk, amelyek még tovább javítják az élményt, beleértve bizonyos panelek jobb navigációját. Célunk, hogy a jövőben konzolra is kiadjuk a LE-t, így a gamepad-élmény csúcsminőségűvé tétele kiemelt fontosságú számunkra.
Köszönjük mindenkinek a csodálatos támogatást és a Last Epoch iránti izgatottságot. Annyi minden van még hátra, és izgatottak vagyunk, hogy ezt a játékot mindannyiunk ARPG-rajongóinak építhetjük. Hamarosan további hírekkel, javításokkal, betekintésekkel és tervekkel fogunk tájékoztatni titeket.
Judd | Alapító és játékigazgató